Reflektory halogenowe - standardowe
- Sly
- Posty: 902
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 21:30
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1,4 125M
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: EZG
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 21 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Ja też raczej nie jestem zadowolony z tych świateł. Wymiana żarówek na mocniejsze to pierwsze co mi chodzi po głowie, ale podejrzewam, że za wiele to nie da...
Według mnie problemem jest odległość jaką oświetlają te światła. Mam pewne obawy przed szybszą jazdą po ciemku...
Według mnie problemem jest odległość jaką oświetlają te światła. Mam pewne obawy przed szybszą jazdą po ciemku...
-
- Posty: 326
- Rejestracja: 26 paź 2016, 07:34
- Posiadane auto: Opel Astra K Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 11 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Osram Night Breaker Unlimited, polecam spróbować Nie wiem jak w Oplu, ale w F800GS robią robotę aż miło patrzeć
Wysłane z mojego OnePlus One
Wysłane z mojego OnePlus One
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
No moje White Vision juz grzecznie czekaja w szufladzie na auto... U mnie brak intelliluxow tylko dlatego ze chcialem miec jeszcze auto z obecnymi cenami a jak wzialbym luxy to z automatu auto nie zdarzylo by sie wyprodukowac w 2016... Dostepne gotowe egzemplarze z luxami nie wchodzily w gre ...
Mam nadzieje ze te white vision cos dadza...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mam nadzieje ze te white vision cos dadza...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moja CZARNULKA
- Sly
- Posty: 902
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 21:30
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1,4 125M
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: EZG
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 21 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
są jeszcze OSRAM NIGHT BREAKER LASER +130% - ktoś ma doświadczenie ?
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Segor pisze:Pytanie jaką? Z tych niebieskich? Podobno niebieskie żarówki bardzo słabo sobie radzą w deszczu, dlatego wiele osób odradza zakładania żarówek z niebieskimi bańkami.George pisze:mam dobra zarowke osrama wrzucona i nic nie zmienilo.
Cos ala nightbraker
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 03 sie 2016, 17:00
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 15 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Mam podobne odczucia, 10 letni Citroen ze zwykłymi (ale Philips) żarówkami świecił dużo lepiej. Wczoraj zmieniłem H7 i H1 na White Vision, jest lepiej, chyba nawet dużo lepiej niż na oryginalnych żarówkach (oryginalnie były założone zwykłe Philipsy), ale i tak raczej średnio.
Co do barwy światła, LED'y to to nie są . Nadal jest żółtawo, ale ładniej niż oryginalne.
Co do barwy światła, LED'y to to nie są . Nadal jest żółtawo, ale ładniej niż oryginalne.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Przy żarówce halogenowej niema opcji by uzyskać efekt ksenonu, a tym bardziej Leda. Różne opcje różnych producentów to są cały czas te same żarówki, tyle że z mniej lub bardziej niebieskim filtrem na bańce. Te z temp. barwową dopuszczoną do użytku na drogach, dają radę w każdych warunkach pogodowych, ale nie są aż tak biało-niebieskie jak by się chciało, choć i tak dużo lepsze od standardów.
Takie, które w miarę zadowalają oko wyglądem, tak jak już ktoś napisał, są fatalne w użytkowaniu podczas deszczu czy mgły, pomijając to ze nie są dopuszczone do użytku na drogach publicznych. Coś za coś...
Takie, które w miarę zadowalają oko wyglądem, tak jak już ktoś napisał, są fatalne w użytkowaniu podczas deszczu czy mgły, pomijając to ze nie są dopuszczone do użytku na drogach publicznych. Coś za coś...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Trzeba liczyć na to, że powstaną w niedalekiej przyszłości LEDy o wystarczającej wydajności, aby użyć w lampie.
AK ma soczewki, które lepiej skupiają światło, co wiąże się z m.in. mniejszym oślepianiem innych kierowców. Niemniej przy takim rozwiązaniu nawet lekkie zabrudzenie klosza powoduje rozproszenie wiązki i znaczny spadek jasności. Dlatego polecam jak najczęściej przemywać reflektory - chociażby przy każdym tankowaniu.
P.S. Teoretycznie już coś można kupić z tymi LEDami: https://youtu.be/Z_ICWgYAe5c
AK ma soczewki, które lepiej skupiają światło, co wiąże się z m.in. mniejszym oślepianiem innych kierowców. Niemniej przy takim rozwiązaniu nawet lekkie zabrudzenie klosza powoduje rozproszenie wiązki i znaczny spadek jasności. Dlatego polecam jak najczęściej przemywać reflektory - chociażby przy każdym tankowaniu.
P.S. Teoretycznie już coś można kupić z tymi LEDami: https://youtu.be/Z_ICWgYAe5c
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Niby w każdej chwili można dołożyć jakiś zestaw HID, lub coś na tej zasadzie, ale gwarancja i legalność tego ustrojstwa, to odrębne tematy.
Np tak: https://www.youtube.com/watch?v=nmdthNLrEIg
Zwykły reflektor z ksenonem, wygląda nieźle. Ale rozproszenie światła kiepskie, brak wyraźnej granicy światła i cienia. Do halogenów stosuje się chyba inny rodzaj soczewek niż do ksenonów, do tego zapadka odcinająca snop światła.
Np tak: https://www.youtube.com/watch?v=nmdthNLrEIg
Zwykły reflektor z ksenonem, wygląda nieźle. Ale rozproszenie światła kiepskie, brak wyraźnej granicy światła i cienia. Do halogenów stosuje się chyba inny rodzaj soczewek niż do ksenonów, do tego zapadka odcinająca snop światła.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Tylko, że zestawy HID są nielegalne, bo nie działają z odbłyśnikiem. Natomiast LED świeci podobnie punktowo jak żarnik, więc nie widzę przeciwwskazań do jego montażu w lampie halogenowej.
Ktoś wie, jaki przepis reguluje dokładnie?
Ktoś wie, jaki przepis reguluje dokładnie?
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
HID'y nielegalne, oczywiście. Z Ledami tez nie tak kolorowo, jeżeli jakiś zestaw będzie homologowany pod dany rodzaj reflektora - będzie legalny, jeżeli homologacji brak - jest nielegalny. Każda Lampa ma albo na kloszu albo na plastikowych mocowaniach wybite homologację ją obowiązujące. Tak chyba najprościej dość co legalne, a co nie.
"Homologacja europejska oznaczana jest na kloszu lub korpusie lampy w postaci okręgu z dużą literą „E” (w przypadku homologacji wg Regulaminów EKG ONZ) lub małą literą „e” (w przypadku homologacji wg dyr. UE) i numerem stanowiącym wyróżnik kraju udzielającego homologacji (np. E20 lub e20 dla Polski) oraz umieszczonego w pobliżu niepowtarzalnego numeru homologacji i symboli dodatkowych określających przeznaczenie urządzenia (np. litery HR dla halogenowego światła drogowego, lub RL dla światła od jazdy dziennej). Każde urządzenie oświetleniowe jest badane wg określonego Regulaminu EKG ONZ, np. parametry reflektorów ze światłem mijania i drogowym (m.in. światłość i barwa światła) muszą być zgodne z wymaganiami Regulaminu nr 112 EKG ONZ lub równoważnej dyr. UE."
Tak więc wychodzi że reguluje to ONZ oraz dyrekywa UE
"Homologacja europejska oznaczana jest na kloszu lub korpusie lampy w postaci okręgu z dużą literą „E” (w przypadku homologacji wg Regulaminów EKG ONZ) lub małą literą „e” (w przypadku homologacji wg dyr. UE) i numerem stanowiącym wyróżnik kraju udzielającego homologacji (np. E20 lub e20 dla Polski) oraz umieszczonego w pobliżu niepowtarzalnego numeru homologacji i symboli dodatkowych określających przeznaczenie urządzenia (np. litery HR dla halogenowego światła drogowego, lub RL dla światła od jazdy dziennej). Każde urządzenie oświetleniowe jest badane wg określonego Regulaminu EKG ONZ, np. parametry reflektorów ze światłem mijania i drogowym (m.in. światłość i barwa światła) muszą być zgodne z wymaganiami Regulaminu nr 112 EKG ONZ lub równoważnej dyr. UE."
Tak więc wychodzi że reguluje to ONZ oraz dyrekywa UE
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
No to potrzebny nam jest numer homologacji lamp z AK. Jeżeli jest tam kod:
EDIT: Ciekawe, tutaj: http://www.danielsternlighting.com/tech ... codes.html przy HCR jest napisane "usually halogen or LED". Trzeba dalej drążyć temat
EDIT2: Próbuję rozgryźć kod z matryc, ale nie wszystko jest oczywiste:
25 - jasność lampy
A Parking lamp (also called "position lamp", "city light","sidelight")
1a Front Turn Indicator for use more than 20mm and less than40mm away from low beam headlamp axis
RL Daytime Running Lamp
K Front cornering lamps
XCVTER - nie wiem, pewnie to kod dla matryc
01-02 przed literą to ilość zmian przepisów dla danego kodu
a zapewne jest, to faktycznie LED nie można tam wstawić ;( Gdyby nie było "H" to już można. Trochę bez sensu... Rozumiem, że HID nie pasują, ale LEDy bez żadnej szkody mogą być wstawione... Ehhh.HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
EDIT: Ciekawe, tutaj: http://www.danielsternlighting.com/tech ... codes.html przy HCR jest napisane "usually halogen or LED". Trzeba dalej drążyć temat
EDIT2: Próbuję rozgryźć kod z matryc, ale nie wszystko jest oczywiste:
25 - jasność lampy
A Parking lamp (also called "position lamp", "city light","sidelight")
1a Front Turn Indicator for use more than 20mm and less than40mm away from low beam headlamp axis
RL Daytime Running Lamp
K Front cornering lamps
XCVTER - nie wiem, pewnie to kod dla matryc
01-02 przed literą to ilość zmian przepisów dla danego kodu
- remiem
- Posty: 634
- Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 47 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Segor pisze:P.S. Teoretycznie już coś można kupić z tymi LEDami: https://youtu.be/Z_ICWgYAe5c
Wygląda bardzo ciekawie...
Znacie kogoś kto ma i próbował?
Remi
- remiem
- Posty: 634
- Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 47 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Znalazłem na Ali coś takiego, co jest polecane na YT przez różnych ziomków - https://www.aliexpress.com/item/Auxbeam ... 40845.html
Biorąc pod uwagę fakt, że jest wielka wyprzedaż 11.11, to wychodzi trochę ponad 100zł.
Spróbuję, bo rzeczywiście fabryka się nie popisała ze standardowymi...
Biorąc pod uwagę fakt, że jest wielka wyprzedaż 11.11, to wychodzi trochę ponad 100zł.
Spróbuję, bo rzeczywiście fabryka się nie popisała ze standardowymi...
Remi
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
remiem pisze:Spróbuję, bo rzeczywiście fabryka się nie popisała ze standardowymi...
Możesz spróbować, chociaż jest spora szansa, że wydasz pieniądze w błoto.
Problemy jakie mogą wystąpić:
1. Żarówka nie będzie pasowała do obudowy przez duży radiator na jej końcu (nie zmieści się w niej).
2. Może generować na tyle dużo ciepła, że uszkodzi obudowę/soczewkę/odbłyśnik.
3. Zła geometria żarówki może powodować oślepianie kierowców.
Pkt 2 może wpłynąć na utratę gwarancji na lampę - nowa to koszt niecałych 700 zł.
Pkt 3 jest najważniejszy bo oślepiając możesz doprowadzić do wypadku, a w mniej przykrej sytuacji mogą Ci zabrać dowód rejestracyjny + mandat.
Dlatego warto byłoby poczytać trochę w temacie i znaleźć kogoś, kto faktycznie przetestował już daną żarówkę w kloszu AK i w sensowny sposób pokazał, że geometria się zgadza i nie oślepia ona innych. Wydaje mi się, że na stacji diagnostycznej mogą Ci to sprawdzić, chociaż nie wiem czy się nie przyczepią
- remiem
- Posty: 634
- Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 47 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Segor pisze:remiem pisze:Spróbuję, bo rzeczywiście fabryka się nie popisała ze standardowymi...
Możesz spróbować, chociaż jest spora szansa, że wydasz pieniądze w błoto.
Problemy jakie mogą wystąpić:
1. Żarówka nie będzie pasowała do obudowy przez duży radiator na jej końcu (nie zmieści się w niej).
2. Może generować na tyle dużo ciepła, że uszkodzi obudowę/soczewkę/odbłyśnik.
3. Zła geometria żarówki może powodować oślepianie kierowców.
Pkt 2 może wpłynąć na utratę gwarancji na lampę - nowa to koszt niecałych 700 zł.
Pkt 3 jest najważniejszy bo oślepiając możesz doprowadzić do wypadku, a w mniej przykrej sytuacji mogą Ci zabrać dowód rejestracyjny + mandat.
Dlatego warto byłoby poczytać trochę w temacie i znaleźć kogoś, kto faktycznie przetestował już daną żarówkę w kloszu AK i w sensowny sposób pokazał, że geometria się zgadza i nie oślepia ona innych. Wydaje mi się, że na stacji diagnostycznej mogą Ci to sprawdzić, chociaż nie wiem czy się nie przyczepią
ad.1 to sprawdzę dzisiaj, ale to też nie ból, bo są inne wersje bez radiatora stałego, a z elastycznym
ad.2 tego nie wiem i się nie przekonam, do póki nie sprawdzę
ad.3 to nie problem, bo to jest regulowane akurat.
Remi
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Jak regulowane? Żarówka ma regulację głębiej - płycej? To nie chodzi o wysokość świecenia, tylko o rozproszenie:remiem pisze:ad.3 to nie problem, bo to jest regulowane akurat.
- remiem
- Posty: 634
- Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 47 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Ma ma. Jak wpiszesz ten model w YT, to będziesz miał wszystko pokazane jak instalować i jak regulować.
Remi
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
No dobra, ale czy my nie szukamy tutaj żarówek H1? H7 to są drogowe, czyli długie, a nam chyba zależy na poprawie świateł mijania H1? Możesz dać linka do konkretnego filmiku gdzie pokazują regulację?
- remiem
- Posty: 634
- Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 47 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Segor pisze:No dobra, ale czy my nie szukamy tutaj żarówek H1? H7 to są drogowe, czyli długie, a nam chyba zależy na poprawie świateł mijania H1? Możesz dać linka do konkretnego filmiku gdzie pokazują regulację?
Tu masz do konkretnego momentu filmu jak się reguluje takie LEDy
https://youtu.be/pdL2jyvIxnY?t=212
Remi
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Ehh... beznadziejny ten opis dali w filmiku - wychodzi z niego jakby obracali żarówką a nie zmieniali położenie w stosunku do ogniskowej odbłyśnika. Na ich stronie faktycznie doczytałem, że jest taka regulacja. W takim razie o ile źródło światła nie jest za "szerokie/długie" w stosunku do żarnika halogenu to faktycznie powinno być w 100% bezpieczne.
Czekam na test i fotorelację
Czekam na test i fotorelację
- remiem
- Posty: 634
- Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 47 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
Ja to kupię i zobaczymy, tylko pewnie za miesiąc to do mnie dojdzie... :-/
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Remi
-
- Posty: 326
- Rejestracja: 26 paź 2016, 07:34
- Posiadane auto: Opel Astra K Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 11 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
kuba pisze:Niby w każdej chwili można dołożyć jakiś zestaw HID, lub coś na tej zasadzie, ale gwarancja i legalność tego ustrojstwa, to odrębne tematy.
Np tak: https://www.youtube.com/watch?v=nmdthNLrEIg
Zwykły reflektor z ksenonem, wygląda nieźle. Ale rozproszenie światła kiepskie, brak wyraźnej granicy światła i cienia. Do halogenów stosuje się chyba inny rodzaj soczewek niż do ksenonów, do tego zapadka odcinająca snop światła.
Ktoś z Was zamawiał albo ma te LED H4 8000LM Philips Luxeon ZES? Cena jak widzę to 380 zł za sztukę, czyli pseudo IntelliLux za 760 zł
Zastanawiam się czy warto zainwestować.
- remiem
- Posty: 634
- Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 47 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
marcin198787 pisze:kuba pisze:Niby w każdej chwili można dołożyć jakiś zestaw HID, lub coś na tej zasadzie, ale gwarancja i legalność tego ustrojstwa, to odrębne tematy.
Np tak: https://www.youtube.com/watch?v=nmdthNLrEIg
Zwykły reflektor z ksenonem, wygląda nieźle. Ale rozproszenie światła kiepskie, brak wyraźnej granicy światła i cienia. Do halogenów stosuje się chyba inny rodzaj soczewek niż do ksenonów, do tego zapadka odcinająca snop światła.
Ktoś z Was zamawiał albo ma te LED H4 8000LM Philips Luxeon ZES? Cena jak widzę to 380 zł za sztukę, czyli pseudo IntelliLux za 760 zł
Zastanawiam się czy warto zainwestować.
380 to zestaw, a nie sztuka.
Remi
-
- Posty: 326
- Rejestracja: 26 paź 2016, 07:34
- Posiadane auto: Opel Astra K Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 11 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
teraz zwróciłem uwagę, że to H4. H7 komplet 350zł
http://ultraleds.pl/290,zarowka-zestaw- ... anbus.html
bawił się już w to ktoś z Was?
http://ultraleds.pl/290,zarowka-zestaw- ... anbus.html
bawił się już w to ktoś z Was?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
No trochę się zapędziłeś. Z matrycami one mają wspólny ... kolor i to tyle Tak jak pisaliśmy. Rozwiązanie to nie jest dozwolone na polskich drogach. Możliwe, że jakbyś dobrał odpowiednie ledy to nikt by nie zauważył i by było ok, ale 8000LM?? To ksenony mają 2000LM i już podlegają pod osobne przepisy przez to. Cytat z http://www.elcamp.pl/public/content/fil ... 82a_PL.pdf (pewnie kalka tłumaczeniowa z Niemieckiego artykułu, ale przepisu u nas są prawie takie same):marcin198787 pisze:czyli pseudo IntelliLux za 760 zł Zastanawiam się czy warto zainwestować.
Podstawa prawna
W Europie wolno instalować w ramach modernizacji tylko kompletne systemy reflektorów ksenonowych. Obejmują one zestaw homologowanego reflektora (np. z oznaczeniem E1 na kloszu), układ automatycznej regulacji zasięgu oraz instalację do czyszczenia reflektora (wymaganą wg przepisu ECE R48 i ewentualnie odnośnych przepisów krajowych).
Każdy reflektor jest homologowany razem ze źródłem światła (halogen lub ksenon), które będzie w nim stosowane. Jeżeli źródło światła zostanie wymienione na źródło światła nie posiadające homologacji lub nieprzewidziane w homologacji reflektora, traci ważność homologacja a tym samym dopuszczenie samochodu do ruchu (§ 19 ust. 2 zdanie 2 nr 1 niemieckiego Kodeksu Drogowego). Jazda bez homologacji powoduje ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej (§ 5 ust. 1 nr 3 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej). Także ten, kto sprzedaje takie urządzenia oświetleniowe nie posiadające homologacji, musi liczyć się z roszczeniami odszkodowawczymi nabywców. Przekazując te części, sprzedawca udziela bowiem nie tylko gwarancji, że mogą być użyte do przewidzianego celu, ale w niektórych przypadkach bierze także na siebie ryzyko szkód i to w nieograniczonej wysokości.
-
- Posty: 326
- Rejestracja: 26 paź 2016, 07:34
- Posiadane auto: Opel Astra K Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 11 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
z tymi matrycami to taki żarcik był Co do samych żarówek, może skuszę się na wiosnę na zakup, ale podejrzewam, że komputer będzie wyrzucał błąd o spalonych żarówkach przy takich ledach. Druga sprawa to konieczność przerobienia pokryw z komory żarówki tak, żeby wyprowadzić zasilanie na zewnątrz, więc dochodzi koszt dodatkowego kompletu pokryw.
Jak kupię i się nie będą sprawdzać, polecą do motocykla
Jak kupię i się nie będą sprawdzać, polecą do motocykla
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Reflektory halogenowe - standardowe
marcin198787 pisze:podejrzewam, że komputer będzie wyrzucał błąd o spalonych żarówkach przy takich ledach.
Jest szansa, że nie, bo masz tam moduł pod szynę, zatem jak zrobili to dobrze, to błędu nie będzie.
Chyba nie musisz nic takiego robić. Podpinasz to ustrojstwo tak samo jak zwykłą żarówkę, tylko musisz zmieścić w obudowie radiator i moduł sterujący - tu może być problem.marcin198787 pisze:Druga sprawa to konieczność przerobienia pokryw z komory żarówki tak, żeby wyprowadzić zasilanie na zewnątrz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości