Strona 3 z 47

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 06 lis 2016, 22:20
autor: Sly
Ja też raczej nie jestem zadowolony z tych świateł. Wymiana żarówek na mocniejsze to pierwsze co mi chodzi po głowie, ale podejrzewam, że za wiele to nie da...
Według mnie problemem jest odległość jaką oświetlają te światła. Mam pewne obawy przed szybszą jazdą po ciemku...

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 06 lis 2016, 22:22
autor: marcin198787
Osram Night Breaker Unlimited, polecam spróbować :-) Nie wiem jak w Oplu, ale w F800GS robią robotę aż miło patrzeć :-)

Wysłane z mojego OnePlus One

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 06 lis 2016, 22:26
autor: Krzysiec
No moje White Vision juz grzecznie czekaja w szufladzie na auto... U mnie brak intelliluxow tylko dlatego ze chcialem miec jeszcze auto z obecnymi cenami a jak wzialbym luxy to z automatu auto nie zdarzylo by sie wyprodukowac w 2016... Dostepne gotowe egzemplarze z luxami nie wchodzily w gre ...

Mam nadzieje ze te white vision cos dadza...

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 06 lis 2016, 22:29
autor: Sly
są jeszcze OSRAM NIGHT BREAKER LASER +130% - ktoś ma doświadczenie ?

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 06 lis 2016, 23:29
autor: George
Segor pisze:
George pisze:mam dobra zarowke osrama wrzucona i nic nie zmienilo.
Pytanie jaką? Z tych niebieskich? Podobno niebieskie żarówki bardzo słabo sobie radzą w deszczu, dlatego wiele osób odradza zakładania żarówek z niebieskimi bańkami.


Cos ala nightbraker :)

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 08:12
autor: Ikon
Mam podobne odczucia, 10 letni Citroen ze zwykłymi (ale Philips) żarówkami świecił dużo lepiej. Wczoraj zmieniłem H7 i H1 na White Vision, jest lepiej, chyba nawet dużo lepiej niż na oryginalnych żarówkach (oryginalnie były założone zwykłe Philipsy), ale i tak raczej średnio.

Co do barwy światła, LED'y to to nie są :). Nadal jest żółtawo, ale ładniej niż oryginalne.

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 08:40
autor: kuba
Przy żarówce halogenowej niema opcji by uzyskać efekt ksenonu, a tym bardziej Leda. Różne opcje różnych producentów to są cały czas te same żarówki, tyle że z mniej lub bardziej niebieskim filtrem na bańce. Te z temp. barwową dopuszczoną do użytku na drogach, dają radę w każdych warunkach pogodowych, ale nie są aż tak biało-niebieskie jak by się chciało, choć i tak dużo lepsze od standardów.
Takie, które w miarę zadowalają oko wyglądem, tak jak już ktoś napisał, są fatalne w użytkowaniu podczas deszczu czy mgły, pomijając to ze nie są dopuszczone do użytku na drogach publicznych. Coś za coś...

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 09:28
autor: Segor
Trzeba liczyć na to, że powstaną w niedalekiej przyszłości LEDy o wystarczającej wydajności, aby użyć w lampie.
AK ma soczewki, które lepiej skupiają światło, co wiąże się z m.in. mniejszym oślepianiem innych kierowców. Niemniej przy takim rozwiązaniu nawet lekkie zabrudzenie klosza powoduje rozproszenie wiązki i znaczny spadek jasności. Dlatego polecam jak najczęściej przemywać reflektory - chociażby przy każdym tankowaniu.
P.S. Teoretycznie już coś można kupić z tymi LEDami: https://youtu.be/Z_ICWgYAe5c

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 09:43
autor: kuba
Niby w każdej chwili można dołożyć jakiś zestaw HID, lub coś na tej zasadzie, ale gwarancja i legalność tego ustrojstwa, to odrębne tematy.
Np tak: https://www.youtube.com/watch?v=nmdthNLrEIg
Zwykły reflektor z ksenonem, wygląda nieźle. Ale rozproszenie światła kiepskie, brak wyraźnej granicy światła i cienia. Do halogenów stosuje się chyba inny rodzaj soczewek niż do ksenonów, do tego zapadka odcinająca snop światła.

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 09:55
autor: Segor
Tylko, że zestawy HID są nielegalne, bo nie działają z odbłyśnikiem. Natomiast LED świeci podobnie punktowo jak żarnik, więc nie widzę przeciwwskazań do jego montażu w lampie halogenowej.
Ktoś wie, jaki przepis reguluje dokładnie?

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 10:10
autor: kuba
HID'y nielegalne, oczywiście. Z Ledami tez nie tak kolorowo, jeżeli jakiś zestaw będzie homologowany pod dany rodzaj reflektora - będzie legalny, jeżeli homologacji brak - jest nielegalny. Każda Lampa ma albo na kloszu albo na plastikowych mocowaniach wybite homologację ją obowiązujące. Tak chyba najprościej dość co legalne, a co nie.

"Homologacja europejska oznaczana jest na kloszu lub korpusie lampy w postaci okręgu z dużą literą „E” (w przypadku homologacji wg Regulaminów EKG ONZ) lub małą literą „e” (w przypadku homologacji wg dyr. UE) i numerem stanowiącym wyróżnik kraju udzielającego homologacji (np. E20 lub e20 dla Polski) oraz umieszczonego w pobliżu niepowtarzalnego numeru homologacji i symboli dodatkowych określających przeznaczenie urządzenia (np. litery HR dla halogenowego światła drogowego, lub RL dla światła od jazdy dziennej). Każde urządzenie oświetleniowe jest badane wg określonego Regulaminu EKG ONZ, np. parametry reflektorów ze światłem mijania i drogowym (m.in. światłość i barwa światła) muszą być zgodne z wymaganiami Regulaminu nr 112 EKG ONZ lub równoważnej dyr. UE."

Tak więc wychodzi że reguluje to ONZ oraz dyrekywa UE :?

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 10:27
autor: Segor
No to potrzebny nam jest numer homologacji lamp z AK. Jeżeli jest tam kod:
HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
a zapewne jest, to faktycznie LED nie można tam wstawić ;( Gdyby nie było "H" to już można. Trochę bez sensu... Rozumiem, że HID nie pasują, ale LEDy bez żadnej szkody mogą być wstawione... Ehhh.

EDIT: Ciekawe, tutaj: http://www.danielsternlighting.com/tech ... codes.html przy HCR jest napisane "usually halogen or LED". Trzeba dalej drążyć temat :)

EDIT2: Próbuję rozgryźć kod z matryc, ale nie wszystko jest oczywiste:
9d641a84e0ae0d95.jpg
9d641a84e0ae0d95.jpg (46.72 KiB) Przejrzano 2775 razy

25 - jasność lampy
A Parking lamp (also called "position lamp", "city light","sidelight")
1a Front Turn Indicator for use more than 20mm and less than40mm away from low beam headlamp axis
RL Daytime Running Lamp
K Front cornering lamps
XCVTER - nie wiem, pewnie to kod dla matryc
01-02 przed literą to ilość zmian przepisów dla danego kodu

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 12:01
autor: remiem
Segor pisze:P.S. Teoretycznie już coś można kupić z tymi LEDami: https://youtu.be/Z_ICWgYAe5c

Wygląda bardzo ciekawie...
Znacie kogoś kto ma i próbował?

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 12:26
autor: remiem
Znalazłem na Ali coś takiego, co jest polecane na YT przez różnych ziomków - https://www.aliexpress.com/item/Auxbeam ... 40845.html
Biorąc pod uwagę fakt, że jest wielka wyprzedaż 11.11, to wychodzi trochę ponad 100zł.
Spróbuję, bo rzeczywiście fabryka się nie popisała ze standardowymi...

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 13:43
autor: Segor
remiem pisze:Spróbuję, bo rzeczywiście fabryka się nie popisała ze standardowymi...

Możesz spróbować, chociaż jest spora szansa, że wydasz pieniądze w błoto.
Problemy jakie mogą wystąpić:
1. Żarówka nie będzie pasowała do obudowy przez duży radiator na jej końcu (nie zmieści się w niej).
2. Może generować na tyle dużo ciepła, że uszkodzi obudowę/soczewkę/odbłyśnik.
3. Zła geometria żarówki może powodować oślepianie kierowców.

Pkt 2 może wpłynąć na utratę gwarancji na lampę - nowa to koszt niecałych 700 zł.
Pkt 3 jest najważniejszy bo oślepiając możesz doprowadzić do wypadku, a w mniej przykrej sytuacji mogą Ci zabrać dowód rejestracyjny + mandat.

Dlatego warto byłoby poczytać trochę w temacie i znaleźć kogoś, kto faktycznie przetestował już daną żarówkę w kloszu AK i w sensowny sposób pokazał, że geometria się zgadza i nie oślepia ona innych. Wydaje mi się, że na stacji diagnostycznej mogą Ci to sprawdzić, chociaż nie wiem czy się nie przyczepią :)

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 14:03
autor: remiem
Segor pisze:
remiem pisze:Spróbuję, bo rzeczywiście fabryka się nie popisała ze standardowymi...

Możesz spróbować, chociaż jest spora szansa, że wydasz pieniądze w błoto.
Problemy jakie mogą wystąpić:
1. Żarówka nie będzie pasowała do obudowy przez duży radiator na jej końcu (nie zmieści się w niej).
2. Może generować na tyle dużo ciepła, że uszkodzi obudowę/soczewkę/odbłyśnik.
3. Zła geometria żarówki może powodować oślepianie kierowców.

Pkt 2 może wpłynąć na utratę gwarancji na lampę - nowa to koszt niecałych 700 zł.
Pkt 3 jest najważniejszy bo oślepiając możesz doprowadzić do wypadku, a w mniej przykrej sytuacji mogą Ci zabrać dowód rejestracyjny + mandat.

Dlatego warto byłoby poczytać trochę w temacie i znaleźć kogoś, kto faktycznie przetestował już daną żarówkę w kloszu AK i w sensowny sposób pokazał, że geometria się zgadza i nie oślepia ona innych. Wydaje mi się, że na stacji diagnostycznej mogą Ci to sprawdzić, chociaż nie wiem czy się nie przyczepią :)


ad.1 to sprawdzę dzisiaj, ale to też nie ból, bo są inne wersje bez radiatora stałego, a z elastycznym
ad.2 tego nie wiem i się nie przekonam, do póki nie sprawdzę :)
ad.3 to nie problem, bo to jest regulowane akurat.

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 14:05
autor: Segor
remiem pisze:ad.3 to nie problem, bo to jest regulowane akurat.
Jak regulowane? Żarówka ma regulację głębiej - płycej? To nie chodzi o wysokość świecenia, tylko o rozproszenie:
Obrazek

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 14:09
autor: remiem
Ma ma. Jak wpiszesz ten model w YT, to będziesz miał wszystko pokazane jak instalować i jak regulować.

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 15:46
autor: Segor
No dobra, ale czy my nie szukamy tutaj żarówek H1? H7 to są drogowe, czyli długie, a nam chyba zależy na poprawie świateł mijania H1? Możesz dać linka do konkretnego filmiku gdzie pokazują regulację?

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 15:54
autor: remiem
Odwrotnie. H1 to drogowe, a H7 to mijania.

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 16:03
autor: remiem
Segor pisze:No dobra, ale czy my nie szukamy tutaj żarówek H1? H7 to są drogowe, czyli długie, a nam chyba zależy na poprawie świateł mijania H1? Możesz dać linka do konkretnego filmiku gdzie pokazują regulację?

Tu masz do konkretnego momentu filmu jak się reguluje takie LEDy
https://youtu.be/pdL2jyvIxnY?t=212

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 07 lis 2016, 16:19
autor: Segor
Ehh... beznadziejny ten opis dali w filmiku - wychodzi z niego jakby obracali żarówką a nie zmieniali położenie w stosunku do ogniskowej odbłyśnika. Na ich stronie faktycznie doczytałem, że jest taka regulacja. W takim razie o ile źródło światła nie jest za "szerokie/długie" w stosunku do żarnika halogenu to faktycznie powinno być w 100% bezpieczne.
Czekam na test i fotorelację :P

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 08 lis 2016, 00:01
autor: Sly
Drążcie dalej :) trzeba coś z tym zrobić :)

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 08 lis 2016, 04:08
autor: remiem
Ja to kupię i zobaczymy, tylko pewnie za miesiąc to do mnie dojdzie... :-/

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 09 lis 2016, 09:04
autor: marcin198787
kuba pisze:Niby w każdej chwili można dołożyć jakiś zestaw HID, lub coś na tej zasadzie, ale gwarancja i legalność tego ustrojstwa, to odrębne tematy.
Np tak: https://www.youtube.com/watch?v=nmdthNLrEIg
Zwykły reflektor z ksenonem, wygląda nieźle. Ale rozproszenie światła kiepskie, brak wyraźnej granicy światła i cienia. Do halogenów stosuje się chyba inny rodzaj soczewek niż do ksenonów, do tego zapadka odcinająca snop światła.



Ktoś z Was zamawiał albo ma te LED H4 8000LM Philips Luxeon ZES? Cena jak widzę to 380 zł za sztukę, czyli pseudo IntelliLux za 760 zł ;)
Zastanawiam się czy warto zainwestować.

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 09 lis 2016, 09:31
autor: remiem
marcin198787 pisze:
kuba pisze:Niby w każdej chwili można dołożyć jakiś zestaw HID, lub coś na tej zasadzie, ale gwarancja i legalność tego ustrojstwa, to odrębne tematy.
Np tak: https://www.youtube.com/watch?v=nmdthNLrEIg
Zwykły reflektor z ksenonem, wygląda nieźle. Ale rozproszenie światła kiepskie, brak wyraźnej granicy światła i cienia. Do halogenów stosuje się chyba inny rodzaj soczewek niż do ksenonów, do tego zapadka odcinająca snop światła.



Ktoś z Was zamawiał albo ma te LED H4 8000LM Philips Luxeon ZES? Cena jak widzę to 380 zł za sztukę, czyli pseudo IntelliLux za 760 zł ;)
Zastanawiam się czy warto zainwestować.


380 to zestaw, a nie sztuka.

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 09 lis 2016, 09:44
autor: marcin198787
teraz zwróciłem uwagę, że to H4. H7 komplet 350zł
http://ultraleds.pl/290,zarowka-zestaw- ... anbus.html
bawił się już w to ktoś z Was?

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 09 lis 2016, 09:55
autor: Segor
marcin198787 pisze:czyli pseudo IntelliLux za 760 zł ;) Zastanawiam się czy warto zainwestować.
No trochę się zapędziłeś. Z matrycami one mają wspólny ... kolor i to tyle :) Tak jak pisaliśmy. Rozwiązanie to nie jest dozwolone na polskich drogach. Możliwe, że jakbyś dobrał odpowiednie ledy to nikt by nie zauważył i by było ok, ale 8000LM?? To ksenony mają 2000LM i już podlegają pod osobne przepisy przez to. Cytat z http://www.elcamp.pl/public/content/fil ... 82a_PL.pdf (pewnie kalka tłumaczeniowa z Niemieckiego artykułu, ale przepisu u nas są prawie takie same):
Podstawa prawna
W Europie wolno instalować w ramach modernizacji tylko kompletne systemy reflektorów ksenonowych. Obejmują one zestaw homologowanego reflektora (np. z oznaczeniem E1 na kloszu), układ automatycznej regulacji zasięgu oraz instalację do czyszczenia reflektora (wymaganą wg przepisu ECE R48 i ewentualnie odnośnych przepisów krajowych).
Każdy reflektor jest homologowany razem ze źródłem światła (halogen lub ksenon), które będzie w nim stosowane. Jeżeli źródło światła zostanie wymienione na źródło światła nie posiadające homologacji lub nieprzewidziane w homologacji reflektora, traci ważność homologacja a tym samym dopuszczenie samochodu do ruchu (§ 19 ust. 2 zdanie 2 nr 1 niemieckiego Kodeksu Drogowego). Jazda bez homologacji powoduje ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej (§ 5 ust. 1 nr 3 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej). Także ten, kto sprzedaje takie urządzenia oświetleniowe nie posiadające homologacji, musi liczyć się z roszczeniami odszkodowawczymi nabywców. Przekazując te części, sprzedawca udziela bowiem nie tylko gwarancji, że mogą być użyte do przewidzianego celu, ale w niektórych przypadkach bierze także na siebie ryzyko szkód i to w nieograniczonej wysokości.

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 09 lis 2016, 10:06
autor: marcin198787
z tymi matrycami to taki żarcik był :) Co do samych żarówek, może skuszę się na wiosnę na zakup, ale podejrzewam, że komputer będzie wyrzucał błąd o spalonych żarówkach przy takich ledach. Druga sprawa to konieczność przerobienia pokryw z komory żarówki tak, żeby wyprowadzić zasilanie na zewnątrz, więc dochodzi koszt dodatkowego kompletu pokryw.
Jak kupię i się nie będą sprawdzać, polecą do motocykla ;)

Re: Reflektory halogenowe - standardowe

: 09 lis 2016, 10:33
autor: Segor
marcin198787 pisze:podejrzewam, że komputer będzie wyrzucał błąd o spalonych żarówkach przy takich ledach.

Jest szansa, że nie, bo masz tam moduł pod szynę, zatem jak zrobili to dobrze, to błędu nie będzie.
marcin198787 pisze:Druga sprawa to konieczność przerobienia pokryw z komory żarówki tak, żeby wyprowadzić zasilanie na zewnątrz
Chyba nie musisz nic takiego robić. Podpinasz to ustrojstwo tak samo jak zwykłą żarówkę, tylko musisz zmieścić w obudowie radiator i moduł sterujący - tu może być problem.