Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Właśnie byłem w ASO (tym swoim nowym) i dowiedziałem się, że jest aktualizacja
oprogramowania, którą Opel przygotował. Jest to aktualizacja nieobowiązkowa
na tę chwilę, ale jest zalecana w przypadku problemów. Jestem umówiony na
wgrywanie na poniedziałek na 7:00, więc jak skończę (ok. 2h!!!!) to dam znać.
W MyOpel żadne info się nie pojawi, ponieważ o tym, czy jest czy nie - status
pojawia się ludzikom w ich systemie po wpisaniu VIN. Mój się pojawił.
oprogramowania, którą Opel przygotował. Jest to aktualizacja nieobowiązkowa
na tę chwilę, ale jest zalecana w przypadku problemów. Jestem umówiony na
wgrywanie na poniedziałek na 7:00, więc jak skończę (ok. 2h!!!!) to dam znać.
W MyOpel żadne info się nie pojawi, ponieważ o tym, czy jest czy nie - status
pojawia się ludzikom w ich systemie po wpisaniu VIN. Mój się pojawił.
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Zatrzez żeby Ci AA I wlan nie zniknęło Bo będzie zonk
Moja CZARNULKA
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
W przypadku jakich problemów wgrywają?:)
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Akurat mam iPhone, to mnie raczej z AA nie zaboli. A jeśli mówimy o WLAN...
to czy serio z tego korzystamy? Bo jakoś tak ani Hotspot'a nie ma, ani żadnej
aktualizacji nie daje, więc... a niech zabierają sobie - oby się ekran nie zawieszał
No ja dzisiaj byłem i wcześniej (w historii) mam wpisane, że nie zaświecił
mi się ekran główny, raz puste były strony na centralnym, raz zawiesiła
się nawigacja, zdarzały się problemy z niegasnącym radiem po otwarciu drzwi.
Także - jak coś masz, a błędy sczytali, to warto się najpierw zgłosić, bo okazuje
się, że jednak takie info wędruje do GM i tam serio z tym walczą. Pytanie, czy
ta poprawka coś zmieni ale liczę, że tak
to czy serio z tego korzystamy? Bo jakoś tak ani Hotspot'a nie ma, ani żadnej
aktualizacji nie daje, więc... a niech zabierają sobie - oby się ekran nie zawieszał
Budus pisze:W przypadku jakich problemów wgrywają?:)
No ja dzisiaj byłem i wcześniej (w historii) mam wpisane, że nie zaświecił
mi się ekran główny, raz puste były strony na centralnym, raz zawiesiła
się nawigacja, zdarzały się problemy z niegasnącym radiem po otwarciu drzwi.
Także - jak coś masz, a błędy sczytali, to warto się najpierw zgłosić, bo okazuje
się, że jednak takie info wędruje do GM i tam serio z tym walczą. Pytanie, czy
ta poprawka coś zmieni ale liczę, że tak
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
No to chyba skrobne do MM Cars @ - byłem z pustymi kartami, nie działał dotyk i coś tam jeszcze.
Niech po vinie sprawdza i dadzą znać;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Niech po vinie sprawdza i dadzą znać;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Polecam zdecydowanie.. Może coś wyjdzie
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 paź 2016, 13:49
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1,4 100 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kuj. - pomorskie
- Been thanked: 5 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
co do pomocy ze strony Opel Polska to mam mieszane uczucia, ponieważ mnie totalnie ol...li. "Chcieli"pomóc, ale jak się okazało, że mój problem ma niewielu użytkowników, to powiedziano, że to z winy użytkownika i "zamieciono pod dywan"
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Bogdan8 pisze:co do pomocy ze strony Opel Polska to mam mieszane uczucia, ponieważ mnie totalnie ol...li. "Chcieli"pomóc, ale jak się okazało, że mój problem ma niewielu użytkowników, to powiedziano, że to z winy użytkownika i "zamieciono pod dywan"
w ogóle OP to jakaś kpina. Poskarżyłem się, że serwis nie chce naprawić rozpoznawania znaków (przecież wszystko dobrze działa). Skontaktowali się z serwisem i odpowiedzieli mi, że przecież wszystko dobrze działa.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Bogdan8 pisze:co do pomocy ze strony Opel Polska to mam mieszane uczucia, ponieważ mnie totalnie ol...li. "Chcieli"pomóc, ale jak się okazało, że mój problem ma niewielu użytkowników, to powiedziano, że to z winy użytkownika i "zamieciono pod dywan"
Niestety ale to jest gorzka prawda.
Puki co jak nie przejmie wszystkiego PSA to maja totalną olewkę
Added in 1 minute 42 seconds:
- strasznie szumi z tyłu
Objawy charakterystyczne dla modelu. Nie ma przewidzianych żadnych metod naprawczych
- kamera opel eye zaporowuje
Prawdopodobnie zostanie wprowadzony środek zaradczy ograniczający parowanie. Jest to natomiast przyszłość. W chwili obecnej należy usunąć parę wodną za pomocą systemu odparowania szyby.
- nawigacja zawsze po wyłaczeniu i właczeniu zawsze jest w pozycji home.
Objawy charakterystyczne dla modelu. Nie ma przewidzianych żadnych metod naprawczych
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
dziadzia82 pisze:- nawigacja zawsze po wyłaczeniu i właczeniu zawsze jest w pozycji home.
Objawy charakterystyczne dla modelu. Nie ma przewidzianych żadnych metod naprawczych
zjebali oprogramowanie i tyle !
Astra z sierpnia 2016 pozostawała na menu na którym była wyłączona, Astra z lipca 2017 zawsze na home - wkur....jące jak nie wiem :/
może jak @Krupers zaktualizuje to da znać czy zostaje na tym co było czy dalej home
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
to jest odpowiedz z Polskiej centrali.
Moja sprawa poszła wyżej.
A jeśli nie pomoże to do PSA.
Diler luz dostał pismo o Rękojmia .
Wku... mnie to ze OP tak olewaja
Zadzwońcie do FCA a sami sie przekonacie jak to wygląda dla klienta
Bo dla ASO to nie zaciekawie od razu dostanie zjebb.. ze klient się zali
Moja sprawa poszła wyżej.
A jeśli nie pomoże to do PSA.
Diler luz dostał pismo o Rękojmia .
Wku... mnie to ze OP tak olewaja
Zadzwońcie do FCA a sami sie przekonacie jak to wygląda dla klienta
Bo dla ASO to nie zaciekawie od razu dostanie zjebb.. ze klient się zali
- PLE
- Posty: 227
- Rejestracja: 11 lis 2017, 15:26
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM Dynamic
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: LESZNO
- Województwo: Wielkopolskie
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 5 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Dziwne , moja tak jak sie wylaczy tak sie wlaczy. Czy to nawi. Czy radio. Czy usb. Zawsze dziala ostatnie ustawienie. Odnosnie WIFI to tylko pogode mozna sprawdzic bo nic wiecej nie ma.
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
PLE pisze:Dziwne , moja tak jak sie wylaczy tak sie wlaczy. Czy to nawi. Czy radio. Czy usb. Zawsze dziala ostatnie ustawienie.
tak jak pisałem - tak było.
prawdopodobnie do RM17 albo RM17A to po prostu zjebali...
@dziadzia82 gdzie i co napisać - może to pomoże
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Pisz do dilera u którego nabyłeś sprzęt.
Powołaj się na Art. 556. kc.
Do wiadomości do Opel Pl.
2 dni i zacznie
Kiedy można składać reklamację?
Nabywca auta może składać reklamację na podstawie rękojmi, jeżeli kupił samochód jest wadliwy. Rozróżnia się dwa rodzaje wad: fizyczną i prawną.
Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową, czyli np. nie ma on właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć, nie ma właściwości, o których konsument został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę czy został wydanykupującemu w stanie niezupełnym.
Wada prawnamoże polegać na tym, że kupiony samochód jest własnością osoby trzeciej, np. pochodzi z kradzieży czy istnieją ograniczenia w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego organu, np. został zabezpieczony w postępowaniu karnym jako dowód w sprawie.
Reklamację składamy do przedsiębiorcy, który sprzedał wadliwy towar.
Jak długo trwa odpowiedzialność sprzedawcy?
Sprzedawca odpowiada za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie dwóch lat od momentu jego wydania. Termin ten można skrócić w przypadku sprzedaży towarów używanych, przy których sprzedawca może ograniczyć okres swojej odpowiedzialności maksymalnie do roku.
Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. W praktyce oznacza to, że to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy nabywcy auta. Jeżeli zauważymy wadę później, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania samochodu, to my będziemy musieli wykazać, że wada towaru auta w momencie zakupu, np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości.
Jeżeli sprzedawca podstępnie zataił wady samochodu, wówczas możemy składać reklamację bez względu na czas, jaki upłynął od stwierdzenia wady, nawet wtedy, jeśli wadę zauważyli po upływie dwóch lat od wydania pojazdu.
Żądanie wynikające z rękojmi możemy złożyć sprzedawcy w w ciągu roku od dnia zauważenia wady. Nie skraca to jednak okresu odpowiedzialności sprzedawcy, który wynosi dwa lata od dnia wydania rzeczy. Oznacza to także, ze jeśli wada towaru ujawni się np. w 20. miesiącu jego użytkowania, to nadal mamy prawo złożyć reklamację w ciągu roku od stwierdzenia tego faktu, czyli okres rękojmi wydłuża się powyżej dwóch lat od wydania rzeczy.Przykładowo jeśli kupimy samochód w kwietniu 2015 r., a wadę dostrzeżmy w styczniu 2017 roku, to czas na złożenie reklamacji mamy do stycznia 2018 roku.
Czego można żądać?
Jeżeli odkryjemy, ze samochód ma wadę, możemy złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań: wymiany na nowy, naprawy towaru, obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy. Nie możemy więc np. zażądać odstąpienia od umowy, gdy okaże się, że samochód ma przebieg o kilkaset kilometrów większy, niż utrzymywał sprzedawca, możemy natomiast w takiej sytuacji żądać obniżenia ceny. Poza tym wybór żądania należy do nas, a nie do sprzedawcy. Jeżeli sprzedawca nie zgadza się z naszym żądaniem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności: łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru, charakter wady – istotna czy nieistotna oraz to, czy towar był wcześniej reklamowany.
Jeżeli żądanie złożone przez konsumenta przy reklamacji dotyczy naprawy towaru, wymiany towaru na nowy, bądź obniżenia jego ceny, to sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji ma 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
W sytuacji, gdy żądamy wymiany auta lub jego naprawy, sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że wskazana opcja byłaby niemożliwa do zrealizowania dla sprzedawcy, np. ze względu na zaprzestanie produkcji danego modelu samochodu albo gdy w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów, np. jeżeli żądamy wymiany na nowe samochodu, w którym wada dotyczy tylko obicia siedzeń. Odmawiając spełnienia naszego żądania sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie. Niezależnie od tego, w tej sytuacji konsument może zmienić swój wybór i żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową w inny sposób. Jeżeli zatem np. odmowa przedsiębiorcy dotyczyła wymiany produktu, to możemy następnie żądać naprawy.
Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasiei bez nadmiernych niedogodności dla klienta. Jeśli zwleka z tym, możemy wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny.
Żądania możliwe do spełnienia
W razie znalezienia wady samochodu możemy równieżżądać odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny, ale to pierwsze jest możliwe tylko wtedy, gdy wada jest istotna, czyli pp. silnik w pojeździe okazał się poważnie uszkodzony. Z kolei jeśli żądamy obniżenia ceny, to musimy określić kwotę, o jaką cena ma być obniżona. Jeżeli jest to nasz pierwsza reklamacja, to sprzedawca może zaproponować nam niezwłoczną wymianę lub naprawę – niewiążącą się z nadmiernymi niedogodnościami. Nie może jednak zrobić tego bez powiadomienia nas o tym, gdyż mamy prawo zmienić propozycję sprzedawcy z wymiany na naprawę lub odwrotnie. Zmiana propozycji sprzedawcy nie jest możliwa, jeśli to, czego chcemy konsument, jest niemożliwe do spełnienia dla sprzedawcy albo w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymaga nadmiernych kosztów przedsiębiorcy .
Sprzedawca nie ma prawa odmówić nam obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli nie wywiązał się ze swych obowiązków przy pierwszym żądaniu złożonym w ramach pierwszej reklamacji bądź gdy jest to druga lub kolejna reklamacja danego towaru. Nie ma przy tym znaczenia znaczenia, czy chodzi o tę samą, czy też inną wadę lub usterkę. Zatem w przypadku kolejnych reklamacji sytuacja konsumenta jest korzystniejsza.
Kiedy można skorzystać z gwarancji
Gwarancja jest niezależna od rękojmi. Gwarancja jest todobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta, którym może być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca. Czas gwarancji zależy od woli gwaranta, może więc ona trwać np. rok bądź zostać udzielona dożywotnio. Jeśli jednak nie określono, jak długo jest ona ważna, to przyjmuje się,ze wynosi dwa lata od dnia wydania towaru.
Jeżeli gwarant wymienił wadliwy produkt na nowy lub dokonał istotnych napraw, termin gwarancji biegnie od nowa od dnia dostarczenia klientowi wymienionej lub naprawionej rzeczy. W przypadku wymiany pojedynczej części należącej do reklamowanego towaru, czas gwarancji biegnie od nowa w odniesieniu do tej części.
Gwarant dobrowolnie i samodzielnie określa swoje obowiązki, a jego zakres obowiązków odpowiedzialności zwrot zapłaconej kwoty, wymianę bądź naprawę rzeczy lub zapewnienie innych usług, np. bezpłatne holowanie samochodu w przypadku awarii.
Powołaj się na Art. 556. kc.
Do wiadomości do Opel Pl.
2 dni i zacznie
Kiedy można składać reklamację?
Nabywca auta może składać reklamację na podstawie rękojmi, jeżeli kupił samochód jest wadliwy. Rozróżnia się dwa rodzaje wad: fizyczną i prawną.
Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową, czyli np. nie ma on właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć, nie ma właściwości, o których konsument został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę czy został wydanykupującemu w stanie niezupełnym.
Wada prawnamoże polegać na tym, że kupiony samochód jest własnością osoby trzeciej, np. pochodzi z kradzieży czy istnieją ograniczenia w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego organu, np. został zabezpieczony w postępowaniu karnym jako dowód w sprawie.
Reklamację składamy do przedsiębiorcy, który sprzedał wadliwy towar.
Jak długo trwa odpowiedzialność sprzedawcy?
Sprzedawca odpowiada za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie dwóch lat od momentu jego wydania. Termin ten można skrócić w przypadku sprzedaży towarów używanych, przy których sprzedawca może ograniczyć okres swojej odpowiedzialności maksymalnie do roku.
Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. W praktyce oznacza to, że to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy nabywcy auta. Jeżeli zauważymy wadę później, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania samochodu, to my będziemy musieli wykazać, że wada towaru auta w momencie zakupu, np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości.
Jeżeli sprzedawca podstępnie zataił wady samochodu, wówczas możemy składać reklamację bez względu na czas, jaki upłynął od stwierdzenia wady, nawet wtedy, jeśli wadę zauważyli po upływie dwóch lat od wydania pojazdu.
Żądanie wynikające z rękojmi możemy złożyć sprzedawcy w w ciągu roku od dnia zauważenia wady. Nie skraca to jednak okresu odpowiedzialności sprzedawcy, który wynosi dwa lata od dnia wydania rzeczy. Oznacza to także, ze jeśli wada towaru ujawni się np. w 20. miesiącu jego użytkowania, to nadal mamy prawo złożyć reklamację w ciągu roku od stwierdzenia tego faktu, czyli okres rękojmi wydłuża się powyżej dwóch lat od wydania rzeczy.Przykładowo jeśli kupimy samochód w kwietniu 2015 r., a wadę dostrzeżmy w styczniu 2017 roku, to czas na złożenie reklamacji mamy do stycznia 2018 roku.
Czego można żądać?
Jeżeli odkryjemy, ze samochód ma wadę, możemy złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań: wymiany na nowy, naprawy towaru, obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy. Nie możemy więc np. zażądać odstąpienia od umowy, gdy okaże się, że samochód ma przebieg o kilkaset kilometrów większy, niż utrzymywał sprzedawca, możemy natomiast w takiej sytuacji żądać obniżenia ceny. Poza tym wybór żądania należy do nas, a nie do sprzedawcy. Jeżeli sprzedawca nie zgadza się z naszym żądaniem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności: łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru, charakter wady – istotna czy nieistotna oraz to, czy towar był wcześniej reklamowany.
Jeżeli żądanie złożone przez konsumenta przy reklamacji dotyczy naprawy towaru, wymiany towaru na nowy, bądź obniżenia jego ceny, to sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji ma 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
W sytuacji, gdy żądamy wymiany auta lub jego naprawy, sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że wskazana opcja byłaby niemożliwa do zrealizowania dla sprzedawcy, np. ze względu na zaprzestanie produkcji danego modelu samochodu albo gdy w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów, np. jeżeli żądamy wymiany na nowe samochodu, w którym wada dotyczy tylko obicia siedzeń. Odmawiając spełnienia naszego żądania sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie. Niezależnie od tego, w tej sytuacji konsument może zmienić swój wybór i żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową w inny sposób. Jeżeli zatem np. odmowa przedsiębiorcy dotyczyła wymiany produktu, to możemy następnie żądać naprawy.
Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasiei bez nadmiernych niedogodności dla klienta. Jeśli zwleka z tym, możemy wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny.
Żądania możliwe do spełnienia
W razie znalezienia wady samochodu możemy równieżżądać odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny, ale to pierwsze jest możliwe tylko wtedy, gdy wada jest istotna, czyli pp. silnik w pojeździe okazał się poważnie uszkodzony. Z kolei jeśli żądamy obniżenia ceny, to musimy określić kwotę, o jaką cena ma być obniżona. Jeżeli jest to nasz pierwsza reklamacja, to sprzedawca może zaproponować nam niezwłoczną wymianę lub naprawę – niewiążącą się z nadmiernymi niedogodnościami. Nie może jednak zrobić tego bez powiadomienia nas o tym, gdyż mamy prawo zmienić propozycję sprzedawcy z wymiany na naprawę lub odwrotnie. Zmiana propozycji sprzedawcy nie jest możliwa, jeśli to, czego chcemy konsument, jest niemożliwe do spełnienia dla sprzedawcy albo w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymaga nadmiernych kosztów przedsiębiorcy .
Sprzedawca nie ma prawa odmówić nam obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli nie wywiązał się ze swych obowiązków przy pierwszym żądaniu złożonym w ramach pierwszej reklamacji bądź gdy jest to druga lub kolejna reklamacja danego towaru. Nie ma przy tym znaczenia znaczenia, czy chodzi o tę samą, czy też inną wadę lub usterkę. Zatem w przypadku kolejnych reklamacji sytuacja konsumenta jest korzystniejsza.
Kiedy można skorzystać z gwarancji
Gwarancja jest niezależna od rękojmi. Gwarancja jest todobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta, którym może być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca. Czas gwarancji zależy od woli gwaranta, może więc ona trwać np. rok bądź zostać udzielona dożywotnio. Jeśli jednak nie określono, jak długo jest ona ważna, to przyjmuje się,ze wynosi dwa lata od dnia wydania towaru.
Jeżeli gwarant wymienił wadliwy produkt na nowy lub dokonał istotnych napraw, termin gwarancji biegnie od nowa od dnia dostarczenia klientowi wymienionej lub naprawionej rzeczy. W przypadku wymiany pojedynczej części należącej do reklamowanego towaru, czas gwarancji biegnie od nowa w odniesieniu do tej części.
Gwarant dobrowolnie i samodzielnie określa swoje obowiązki, a jego zakres obowiązków odpowiedzialności zwrot zapłaconej kwoty, wymianę bądź naprawę rzeczy lub zapewnienie innych usług, np. bezpłatne holowanie samochodu w przypadku awarii.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Budus pisze:może jak @Krupers zaktualizuje to da znać czy zostaje na tym co było czy dalej home
Dam, dam... o tym i o wszytkim.
Mam tylko nadzieje, że nie zniknie mi nic z ustawień O_o
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Nabywca jest bank w moim przypadku a oni to raczej mają w dupie...
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Added in 1 minute 52 seconds:
Ja przechodziłem aktualizacje - nic nie zniknęło;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Added in 1 minute 52 seconds:
Ja przechodziłem aktualizacje - nic nie zniknęło;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Ufff.... to z czystym sercem jadę
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Najlepszym sposobem jest powołanie sie na Art. 556. kc.
Czym więcej tego dostaną to ASO powoli zmieniać będą nastawienie
Czym więcej tego dostaną to ASO powoli zmieniać będą nastawienie
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 paź 2016, 13:49
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1,4 100 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kuj. - pomorskie
- Been thanked: 5 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
jeśli chodzi o odstąpienie od umowy z tytułu rękojmi, to wystąpiłem z tym żądaniem do sprzedawcy i niestety zostało to odrzucone. Sprzedawca powołuje się, że usterka, która notorycznie występuje w moim aucie ( już ponad 50 razy) nigdy nie została zdiagnozowana w ASO i tak naprawdę problemu nie ma !!!. Ponadto OPEL Poland odpowiedział, że w zamontowanym w moim aucie urządzeniu rejestrującym nie zapisały się żadne błędy, chociaż jak im dokładnie opisałem wystąpiły 3 razy. Ponadto informują, że w "innym" samochodzie również było zamontowane takie urządzenie i ono zarejestrowało usterkę, która wynika ona jak określili to "technicy" Opla z niewłaściwej obsługi, tzn. za wcześnie zwalniane jest sprzęgło !!!. Niestety dopóki ten problem nie będzie dotyczył większej grupy użytkowników bubla Opla, to temat ten będzie "zamieciony pod dywan"
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Co do sprzęgła, to zauważyłem, że jak gaszę silnik, a mam wciśnięte sprzęgło, wyciągnę kluczyk
i otworzę drzwi, to radio czasem się nie wyłączy. Jak kilka razy dziś próbowałem i miałem puszczone
sprzęgło (oczywiście wówczas wrzucone na "luz"), to wyjęcie kluczyka i otwarcie drzwi wyłącza radio.
Może tutaj siedzi kwestia O_o
i otworzę drzwi, to radio czasem się nie wyłączy. Jak kilka razy dziś próbowałem i miałem puszczone
sprzęgło (oczywiście wówczas wrzucone na "luz"), to wyjęcie kluczyka i otwarcie drzwi wyłącza radio.
Może tutaj siedzi kwestia O_o
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Bogdan8 pisze:jeśli chodzi o odstąpienie od umowy z tytułu rękojmi, to wystąpiłem z tym żądaniem do sprzedawcy i niestety zostało to odrzucone. Sprzedawca powołuje się, że usterka, która notorycznie występuje w moim aucie ( już ponad 50 razy) nigdy nie została zdiagnozowana w ASO i tak naprawdę problemu nie ma !!!. Ponadto OPEL Poland odpowiedział, że w zamontowanym w moim aucie urządzeniu rejestrującym nie zapisały się żadne błędy, chociaż jak im dokładnie opisałem wystąpiły 3 razy. Ponadto informują, że w "innym" samochodzie również było zamontowane takie urządzenie i ono zarejestrowało usterkę, która wynika ona jak określili to "technicy" Opla z niewłaściwej obsługi, tzn. za wcześnie zwalniane jest sprzęgło !!!. Niestety dopóki ten problem nie będzie dotyczył większej grupy użytkowników bubla Opla, to temat ten będzie "zamieciony pod dywan"
Nie ma takiego jak odrzucone jeśli nie oparło się o sad lub o rzecznika praw konsumenta wystarczy powiatowy ( tez bym odrzucił jak miał bym być stratny)
Pożałuj 200 zł i rzeczoznawca z PZM. ( wyśle ekspertyzę do OP)
Potem odzyskasz.
Sposób sprawdzony
- pitusmetallica
- Posty: 461
- Rejestracja: 21 mar 2017, 20:03
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów/Łańcut
- Województwo: Podkarpackie
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 9 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Budus pisze:PLE pisze:Dziwne , moja tak jak sie wylaczy tak sie wlaczy. Czy to nawi. Czy radio. Czy usb. Zawsze dziala ostatnie ustawienie.
tak jak pisałem - tak było.
prawdopodobnie do RM17 albo RM17A to po prostu zjebali...
Ja właśnie sprawdziłem u siebie i mam identycznie - RM2017A.
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
To mój z września 2017 już się nie łapie pod tą wadę? Bo u mnie na razie działa jak trzeba, czyli uruchamia się ostatni ekran.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Sprawa była zgłoszona i monitorowana przez niezależne osoby, ale (wbrew obiegowej opinii),
nic nie jest gubione, ale przesyłane - do działu takiego niejako GM R&D, gdzie zajmują się
sprawą szukając tego, co my widzimy od ręki (oficjalna opinia od kogoś blisko GM).
Ja bym pojechał zgłosił to, a przy okazji nie zaglądał do myOpel pod kątem "akcji serwisowej",
bo tam pojawią się tylko informacje o niezbędnych akcjach i naprawach, a nie o "zalecanej
w przypadku problemów takich a takich".
Zatem niech sprawdzą Ci po VIN w systemie swoim, czy mogą dokonać aktualizacji, czy nie
i sprawa będzie z jednej prosta i rozwiązana, z drugiej będziesz spokojniejszy.
Dodajmy, że to może się pojawiać sporadycznie, stopniowo lub w wybranych przypadkach
(np. wyposażenia, wersji modułu, etc.), więc nie musi być tak, że to już i koniec.
nic nie jest gubione, ale przesyłane - do działu takiego niejako GM R&D, gdzie zajmują się
sprawą szukając tego, co my widzimy od ręki (oficjalna opinia od kogoś blisko GM).
Ja bym pojechał zgłosił to, a przy okazji nie zaglądał do myOpel pod kątem "akcji serwisowej",
bo tam pojawią się tylko informacje o niezbędnych akcjach i naprawach, a nie o "zalecanej
w przypadku problemów takich a takich".
Zatem niech sprawdzą Ci po VIN w systemie swoim, czy mogą dokonać aktualizacji, czy nie
i sprawa będzie z jednej prosta i rozwiązana, z drugiej będziesz spokojniejszy.
Dodajmy, że to może się pojawiać sporadycznie, stopniowo lub w wybranych przypadkach
(np. wyposażenia, wersji modułu, etc.), więc nie musi być tak, że to już i koniec.
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Astrid po aktualizacji aka. "wymianie oprogramowania".
Wymiana polegała na ponownym zaprogramowaniu auta z przerejestrowaniem
wszystkich modułów, czujników, elementów diagnostycznych (15 modułów).
Całość trwała troszkę ponad godzinę.
Zauważyłem, że nie miałem w menu opcji Głos (jak czytałem wczoraj instrukcję,
aby skrócić ten komunikat początkowy do usług sterowania głosem), a dziś
nagle się pojawił i jest działający.
Żadne numerki (wyżej i wcześniej zamieszczone się nie zmieniły), skasowały
mi się stacje radiowe, parowanie, punkty nawigacji POI/Ulubione.
Ustawienia główne (oświetlenie, komfortowe, głośności, etc.) zostały.
Na tę chwilę nie widzę różnicy, ale też nie widzę problemów. Dam znać, jakby co.
Dodatkowo dostałem komunikat o rozładowanym akumulatorze (patrz, a OnStar
jakoś tego nie widział, chociaż ten moduł jest "obserwowany"). Po 1,5 godzinie
auto było już doładowane, wysprzątane (o dziwo) i odstawione na wprost do jazdy.
Zmiana nie została dopisana do książki serwisowej.
To tyle na razie ode mnie
Wymiana polegała na ponownym zaprogramowaniu auta z przerejestrowaniem
wszystkich modułów, czujników, elementów diagnostycznych (15 modułów).
Całość trwała troszkę ponad godzinę.
Zauważyłem, że nie miałem w menu opcji Głos (jak czytałem wczoraj instrukcję,
aby skrócić ten komunikat początkowy do usług sterowania głosem), a dziś
nagle się pojawił i jest działający.
Żadne numerki (wyżej i wcześniej zamieszczone się nie zmieniły), skasowały
mi się stacje radiowe, parowanie, punkty nawigacji POI/Ulubione.
Ustawienia główne (oświetlenie, komfortowe, głośności, etc.) zostały.
Na tę chwilę nie widzę różnicy, ale też nie widzę problemów. Dam znać, jakby co.
Dodatkowo dostałem komunikat o rozładowanym akumulatorze (patrz, a OnStar
jakoś tego nie widział, chociaż ten moduł jest "obserwowany"). Po 1,5 godzinie
auto było już doładowane, wysprzątane (o dziwo) i odstawione na wprost do jazdy.
Zmiana nie została dopisana do książki serwisowej.
To tyle na razie ode mnie
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
A no właśnie dziś nagle dziwię się, że radio mi się wyświetliło (i wymuszało)
na ekranie między zegarami. Patrzę, a tutaj ekran środkowy nie reaguje na dotyk.
Dobrze, że jest pokrętło, ale jeśli chodzi o resztę - kaplica. Akurat na rezerwie
jechałem na stację, zatankowałem, ogarnąłem, wracam - jest działa iiii... przestał.
Dojechałem do domu i auto zaparkowane stoi. Nie wiem, co jest ale zaczyna mnie
wkurzać. A na domiar złego - po otwarciu drzwi radio znowu nie zgasło. Trzeba było
włączyć znowu silnik, zgasić i... wtedy już tak.
na ekranie między zegarami. Patrzę, a tutaj ekran środkowy nie reaguje na dotyk.
Dobrze, że jest pokrętło, ale jeśli chodzi o resztę - kaplica. Akurat na rezerwie
jechałem na stację, zatankowałem, ogarnąłem, wracam - jest działa iiii... przestał.
Dojechałem do domu i auto zaparkowane stoi. Nie wiem, co jest ale zaczyna mnie
wkurzać. A na domiar złego - po otwarciu drzwi radio znowu nie zgasło. Trzeba było
włączyć znowu silnik, zgasić i... wtedy już tak.
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
krupers pisze:Patrzę, a tutaj ekran środkowy nie reaguje na dotyk.
Dobrze, że jest pokrętło, ale jeśli chodzi o resztę - kaplica.
przerabiałem to i po postoju na stacji wróciło do normy.
aso stwierdziło, że rzeczywiście był jakiś chwilowy zanik napięcia/połączenia na jakiejś magistrali bla bla bla
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Nie no ale to zaczyna być nieznośne... w środę jadę odebrać dodatkowe lampki do bagażnika,
a jednocześnie zgłoszę i kamerkę, i ponownie wyświetlacz. Mam nadzieję, że rano jutro będzie
banglać, bo się zaczynam bać
a jednocześnie zgłoszę i kamerkę, i ponownie wyświetlacz. Mam nadzieję, że rano jutro będzie
banglać, bo się zaczynam bać
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- Gral48
- Posty: 710
- Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
- Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
- Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: RUMIA
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
Re: Akcja naprawcza Navi 900 IntelliLink
Ja byłem, dostałem wezwanie ( zamknięcie reklamacji z ubiegłego roku ), 1/2 godziny i panowie powiedzieli ,że powinno być dobrze.
Oprogramowanie ( numery ) się nie zmieniły, ale o dziwo jak na razie - odpukać- wyświetlacze działają bezproblemowo, brak zwiechy, przełączanie dzień / noc, tunel itd. Szkoda tylko, że dalej nie można wyciszyć czujników parkowania.
Oprogramowanie ( numery ) się nie zmieniły, ale o dziwo jak na razie - odpukać- wyświetlacze działają bezproblemowo, brak zwiechy, przełączanie dzień / noc, tunel itd. Szkoda tylko, że dalej nie można wyciszyć czujników parkowania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości