Witajcie po przerwie
Astra 150KM manual.
Dorwało mnie coś dziwnego - zanim napiszecie, że aku, kluczyk itp -przeczytajcie do końca bo wg mnie to nie to
3 tyg. temu po kilkugodzinnym postoju pod pracą nie mogłem otworzyć auta. Jak już wpakowałem się "fizycznie", nie mogłem odpalić - auto nie reagowało/ciemność na komputerze itp. Zapaliły się jedynie światła zewn. + awaryjne. Wymieniłem baterię w kluczyku. Bez zmian. Podpiąłem booster'a do aku - bez zmian. Dopiero położenie kluczyka przy podłokietniku pozwoliło po kilku sek. odpalić awaryjnie samochód. Po tym jednorazowym incydencie spokój był do wczoraj. Sytuacja j.w. ponownie wymieniłem baterię w kluczyku, odkopałem zapasowy nieużywany kluczyk, podpiąłem boostera - nic. Każdorazowe odpalenie wymaga algorytmu j.w. Zamknięcie drzwi - też problem. Co ciekawe, wczoraj podczas powrotu do domu wysiadł mi czujnik TPMS PP a po kilkudziesięciu sek. pozostałe trzy. Mam programator który zawsze działał ale tym razem nie mogę ich zaprogramować
Czy były wcześniejsze oznaki, że coś może się zadziać?
Przychodzi mi do głowy kilka rzeczy:
1/ w ciągu ostatnich ca 3-4 mies. zdarzyło się, że podczas jazdy radio wyłączyło się aby uruchomić się samoczynnie po kilku sek. Tak było 3 razy. Tzw. zapowiedź złego
2/ w połowie sierpnia montowałem w warsztacie hak ale nie oszczędzałem: dedykowany odpinany Brink + dedykowana wiązka 13 PIN/Westfalia. może coś "nie styka"
3/ k. pracy prawdopodobnie bywa kuna - może coś "dziabnęła" (w komorze ie widzę śladu pobytu)
4/ w dniu kiedy nie mogłem odpalić pierwszy raz, zaobserwowałem "ciekawe" auto WPR... kręcące się w pobliżu (nie będę się rozpisywał). Próba skubnięcia Astry na walizkę? Ale to Opel... i nie szukam teorii spiskowych
I masz babo placek. Po pierwszej "akcji" w serwisie powiedziano mi, że nic z tym nie zrobią, że nie zidentyfikują problemu np. przez podpięcie do komputera. Że parkuję prawdopodobnie gdzieś przy silnym polu elektromagnetycznym. A gdzie parkuję - na dużym placu gdzie w okolicy kilkudziesięciu metrów jedynie bloki... I tak od kilku lat
Pomysły?
Nie reaguje na kluczyk, resetuje TPMS - tylko awaryjne odpalenie/WTF?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 maja 2017, 12:34
- Posiadane auto: Astra K Spots Tourer 1.4. 150KM Dynamic
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: lubuskie
- Województwo: lubuskie
- Been thanked: 1 time
Re: Nie reaguje na kluczyk, resetuje TPMS - tylko awaryjne odpalenie/WTF?
Co przyszło mi do głowy - analizując "na logikę" : fakt, że odpalanie tylko awaryjne, a więc brak łączności z kluczykiem + brak łączności z TPMS (czujniki raczej nie padły jednocześnie) = problem z odpowiedzialnym właśnie za łączność modułem/transponderem
W gorszej wersji w.w. może być wina komputera
W Pt umówiona wizyta w serwisie, jednak znając "fachowość fachowców" lepiej przygotować się też samemu.
Ktoś może wie czy za to odpowiada moduł keyless czy jeszcze jakiś? Pod maską go nie widzę. Gdzie jest zamontowany?
W gorszej wersji w.w. może być wina komputera
W Pt umówiona wizyta w serwisie, jednak znając "fachowość fachowców" lepiej przygotować się też samemu.
Ktoś może wie czy za to odpowiada moduł keyless czy jeszcze jakiś? Pod maską go nie widzę. Gdzie jest zamontowany?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 maja 2017, 12:34
- Posiadane auto: Astra K Spots Tourer 1.4. 150KM Dynamic
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: lubuskie
- Województwo: lubuskie
- Been thanked: 1 time
Re: Nie reaguje na kluczyk, resetuje TPMS - tylko awaryjne odpalenie/WTF?
Na chwilę obecną po kilkudniowej diagnostyce w serwisie:
1/ jestem "lżejszy" o 400PLN
2/ samochód w stanie idealnym - "komputer" nic nie wykazał
3/ został odpięty moduł haka i zaczęło wszystko śmigać.
4/ montaż haka oceniono wysoko z zastrzeżeniem, że nikt nie wie co "siedzi" w szybkozłączkach
5/ "coś" powoduje zakłócenia w przesyłaniu CAN - wskazanie na moduł/wiązkę haka ale będą testy j.n.
6/ teraz testy 3-4 tyg. co będzie się działo. W międzyczasie skontaktowałem się ze sprzedawcą i serwisem Westfalii.
Ustalenia: jeżeli po w.w. czasie nic się nie zadzieje - wpinamy w Oplu moduł i lecę do "firmowego" serwisu producenta modułu w celu diagnostyki: czy montaż spitolony (zwarcia na szybkozłączkach, brak jakiegoś baypasa) czy moduł trafiony.
Tak więc next info za ok. miesiąc - trzymajcie kciuki za trafną diagnozę i przede wszystkim mój portfel...
1/ jestem "lżejszy" o 400PLN
2/ samochód w stanie idealnym - "komputer" nic nie wykazał
3/ został odpięty moduł haka i zaczęło wszystko śmigać.
4/ montaż haka oceniono wysoko z zastrzeżeniem, że nikt nie wie co "siedzi" w szybkozłączkach
5/ "coś" powoduje zakłócenia w przesyłaniu CAN - wskazanie na moduł/wiązkę haka ale będą testy j.n.
6/ teraz testy 3-4 tyg. co będzie się działo. W międzyczasie skontaktowałem się ze sprzedawcą i serwisem Westfalii.
Ustalenia: jeżeli po w.w. czasie nic się nie zadzieje - wpinamy w Oplu moduł i lecę do "firmowego" serwisu producenta modułu w celu diagnostyki: czy montaż spitolony (zwarcia na szybkozłączkach, brak jakiegoś baypasa) czy moduł trafiony.
Tak więc next info za ok. miesiąc - trzymajcie kciuki za trafną diagnozę i przede wszystkim mój portfel...
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Nie reaguje na kluczyk, resetuje TPMS - tylko awaryjne odpalenie/WTF?
Tak się zastanawiałem, czy nie ten hak, bo z miesiąc temu dowiedziałem się, że w Audi jakiś fachowiec przewiercił się przez wiązkę montując hak
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 maja 2017, 12:34
- Posiadane auto: Astra K Spots Tourer 1.4. 150KM Dynamic
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: lubuskie
- Województwo: lubuskie
- Been thanked: 1 time
Re: Nie reaguje na kluczyk, resetuje TPMS - tylko awaryjne odpalenie/WTF?
Sytuacja na dzisiaj: w międzyczasie już oficjalnie (po sugestii serwisu producenta "elektryki" haka) zgłosiłem sprawę do sklepu który szybko również oficjalnie skontaktował się z serwisem. Wskutek w.w. bardzo szybko otrzymałem zwrotnie propozycję wizyty w serwisie współpracującym z producentem wiązki w celu diagnozy usterki, z zastrzeżeniem: jeżeli wina montażu - ponoszę koszty, jeżeli wina elektryki - bezkosztowo. Co bardzo mi się spodobało , zasugerowano możliwą przyczynę zaistniałej sytuacji. Cytuję:
"W kwestii samej reklamacji - zachowanie pojazdu świadczy najprawdopodobniej o błędnym podłączeniu przewodu pomarańczowego odpowiedzialnego za doprowadzenie plusa po zapłonie (KL+15)."
Po kilku godz. otrzymałem uściślenie wskazówki:
"Aby upewnić się, że usterka powiązana jest z błędnym podłączeniem KL+15, sugerujemy wypięcie pomarańczowego przewodu z instalacji pojazdu oraz ponowne podłączenie modułu przyczepy. Jeśli problemy z pojazdem zanikną oznaczać to będzie, że najprawdopodobniej przepięcie przewodu do prawidłowego "plusa po zapłonie" wyeliminuje usterkę.
Aby zyskać pewność, że w danym przewodzie po stronie pojazdu występuje KL+15 należy wykonać pomiar woltomierzem (sprawdzenie probówką jest niewystarczające - prowadzi często do "wpięcia się" w przewód sygnałowy, zamiast KL+15)."
Zgłosiłem się więc do warsztatu w którym montowany był hak i wczoraj odebrałem samochód, z informacją i przeprosinami, że rzeczywiście źle był podłączony przewód - do "innego" plusa na którym była inna wartość napięcia. Więc teraz testuję z wpiętym po poprawkach modułem.
Ogólnie szacun dla sklepu oraz producenta za szybką i konkretną reakcję (poniżej podam nazwy firm/link do kupionego sprzętu - jeżeli nie wolno na forum, najwyżej admin usunie).
Tajemnicą poliszynela zostaje, dlaczego te 3-4tyg. po montażu zestawu samochód funkcjonował normalnie...???
https://www.ehaki.pl/dedykowana-wiazka-13-pin-opel-astra-k,sp,38,5043
https://www.ehaki.pl/brink-hak-holowniczy-opel-astra-k-sports-tourer-2016,sp,6,4425
"W kwestii samej reklamacji - zachowanie pojazdu świadczy najprawdopodobniej o błędnym podłączeniu przewodu pomarańczowego odpowiedzialnego za doprowadzenie plusa po zapłonie (KL+15)."
Po kilku godz. otrzymałem uściślenie wskazówki:
"Aby upewnić się, że usterka powiązana jest z błędnym podłączeniem KL+15, sugerujemy wypięcie pomarańczowego przewodu z instalacji pojazdu oraz ponowne podłączenie modułu przyczepy. Jeśli problemy z pojazdem zanikną oznaczać to będzie, że najprawdopodobniej przepięcie przewodu do prawidłowego "plusa po zapłonie" wyeliminuje usterkę.
Aby zyskać pewność, że w danym przewodzie po stronie pojazdu występuje KL+15 należy wykonać pomiar woltomierzem (sprawdzenie probówką jest niewystarczające - prowadzi często do "wpięcia się" w przewód sygnałowy, zamiast KL+15)."
Zgłosiłem się więc do warsztatu w którym montowany był hak i wczoraj odebrałem samochód, z informacją i przeprosinami, że rzeczywiście źle był podłączony przewód - do "innego" plusa na którym była inna wartość napięcia. Więc teraz testuję z wpiętym po poprawkach modułem.
Ogólnie szacun dla sklepu oraz producenta za szybką i konkretną reakcję (poniżej podam nazwy firm/link do kupionego sprzętu - jeżeli nie wolno na forum, najwyżej admin usunie).
Tajemnicą poliszynela zostaje, dlaczego te 3-4tyg. po montażu zestawu samochód funkcjonował normalnie...???
https://www.ehaki.pl/dedykowana-wiazka-13-pin-opel-astra-k,sp,38,5043
https://www.ehaki.pl/brink-hak-holowniczy-opel-astra-k-sports-tourer-2016,sp,6,4425
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 kwie 2023, 19:04
- Posiadane auto: opel astra v hatchback
- Silnik: 1.4 turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brzesko
- Województwo: małopolskie
Re: Nie reaguje na kluczyk, resetuje TPMS - tylko awaryjne odpalenie/WTF?
Witam
Czy orientujesz który to jest przewód plusowy po stacyjce ?
Czy orientujesz który to jest przewód plusowy po stacyjce ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 60 gości