Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Wszystko co się zepsuło i wymaga naprawy, dodaj tutaj i wszyscy będą wiedzieć.
mmm
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 26 kwie 2016, 12:11
Posiadane auto:
Silnik:
Rocznik auta: 0
Miasto:
Województwo:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: mmm » 05 paź 2017, 17:36

nie wiem może lotnicza l.o. 100+ :D
co wy z tym paliwem Pb95 jest wystarczająca, ja tankuje na Auchan i co z tego że stacja licha (że o marce nie wspomnę-francuska, wiadomo).
Paliwo w tym regionie idzie z jednego źródła na Orlenie obok jest takie samo :lol: . Znam przykłady jak Pb95 robiła za Pb98. To musiałoby być przestane, wywietrzałe paliwo. Na stacjach jak Auchan, paliwo idzie jak woda nie ma czasu żeby coś ochrzcić. Może na małych, obskurnych stacyjkach chrzczą paliwo ale to raczej ON. Zresztą sam widok takiej stacyjki odrzuca.


Pracuje w łasku wiec o paliwo lotnicze problemu nie będzie :D

Stolarz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:24
Posiadane auto: Opel astra k elite
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Chełmno
Województwo: Kujawsko - pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 7 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Stolarz » 05 paź 2017, 18:12

Astra, nie powiesz mi, ze paliwo nie ma znaczenia na kulturę pracy silnika. Wiem to z autopsji.
PS. Ja też z bananem na tearzy połykam kolejne tysiace kilometrów. I to w Oplu. Kolejnym zresztą.
Waldek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: wiesiek3d » 05 paź 2017, 18:47

Tylko nie kupujcie do odrzutowców bo to nafta :D

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 05 paź 2017, 20:29

Stolarz pisze:Astra, nie powiesz mi, ze paliwo nie ma znaczenia na kulturę pracy silnika. Wiem to z autopsji.
PS. Ja też z bananem na tearzy połykam kolejne tysiace kilometrów. I to w Oplu. Kolejnym zresztą.


Chciałeś napisać, że kiepskie/oszukane paliwo ma znaczenie :).

Stolarz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:24
Posiadane auto: Opel astra k elite
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Chełmno
Województwo: Kujawsko - pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 7 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Stolarz » 05 paź 2017, 20:40

Wlasnie oto mi chodziło.
Dzieki Fuks
Waldek

mdk198p
Wyjadacz
Posty: 313
Rejestracja: 30 sie 2017, 08:58
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: mdk198p » 05 paź 2017, 20:56

Polecam przeczytać artykuł http://m.e-petrol.pl/jakosc-paliw/87371/95-czy-moze-98 gdzie wyjaśniono zależność pomiędzy liczbą oktanową, a prawdopodobieństwem wystąpienia zjawiska spalania stukowego. Jeżeli tankujecie 95 i macie problem ze stukami w silniku warto poszukać lepszej mieszanki u konkurencji ;)

Sent from my MHA-L29 using Tapatalk

Kokodyl
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 02 paź 2017, 18:55
Posiadane auto: Dacia Jogger
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik auta: 0
Miasto: Żernica
Województwo: Śląsk
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times

Re: Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Kokodyl » 07 paź 2017, 09:42

Czekam na swoją astrę, poczytałem ten wątek i z początku trochę mi się włos na głowie zjeżył:) jednak jedna rzecz mnie zastanawia; mam (jeszcze) mondeo mk3 2.0TDCi. W nim bolączką jest sypiąca się pompa wysokiego ciśnienia rozwalająca układ paliwowy (wtryski zaczynają lać). Dzieje się to przy przebiegu 200-250kkm. Z mojej wiedzy (byłem aktywnym forumowiczem forum mondeo) nie było praktycznie przypadków, żeby to nie posypało, w zasadzie 100% mondków miało to robione, a ludzie pisali tylko "kiedy" a nie "czy". Winą był zły materiał, z którego zrobiona była pompa Delphi (zbyt miękki).
Do czego dążę; moim zdaniem jeśli jest jakaś generalna wada części, to nie ma siły, żeby to nie walnęło przy określonym zużyciu. Jeśli z tłokami czy całym układem byłoby coś nie tak to przy przywoływanych przebiegach (15-20kkm) sypałaby się większość. Po prostu - moim zdaniem - albo jest jakiś czynnik jeszcze dokładany przez użytkownika (np. paliwo) albo jakaś krótka partia była felerna, powymieniają ją i będzie ok.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: SACZI » 07 paź 2017, 10:03

Kokodyl pisze:Czekam na swoją astrę, poczytałem ten wątek i z początku trochę mi się włos na głowie zjeżył:) jednak jedna rzecz mnie zastanawia; mam (jeszcze) mondeo mk3 2.0TDCi. W nim bolączką jest sypiąca się pompa wysokiego ciśnienia rozwalająca układ paliwowy (wtryski zaczynają lać). Dzieje się to przy przebiegu 200-250kkm. Z mojej wiedzy (byłem aktywnym forumowiczem forum mondeo) nie było praktycznie przypadków, żeby to nie posypało, w zasadzie 100% mondków miało to robione, a ludzie pisali tylko "kiedy" a nie "czy". Winą był zły materiał, z którego zrobiona była pompa Delphi (zbyt miękki).
....

Otóż to, pierwsze modele HDI miały to samo, pompa Boscha waliła wiórami do układu paliwowego,po czym wióry zatykały wtryskiwacze.
Rozwiązaniem, a właściwie profilaktyką, również w przypadku Forda jest dolewanie oleju do dwusówów przy każdym tankowaniu.
Taki "syropik" poprawia smarność ropy około 25% w stosunku do czystego paliwa.

Kokodyl pisze:...
Do czego dążę; moim zdaniem jeśli jest jakaś generalna wada części, to nie ma siły, żeby to nie walnęło przy określonym zużyciu. Jeśli z tłokami czy całym układem byłoby coś nie tak to przy przywoływanych przebiegach (15-20kkm) sypałaby się większość. Po prostu - moim zdaniem - albo jest jakiś czynnik jeszcze dokładany przez użytkownika (np. paliwo) albo jakaś krótka partia była felerna, powymieniają ją i będzie ok.

Rozsądnie!
Stawiam, że nie znamy decydującego czynnika, który powoduje awarię.
Domyślamy się, że jest ich kilka, który najważniejszy, nie wiadomo.
Opel też swoje 3 grosze dorzucił przez "spierniczoną" konstrukcję (albo niedopracowaną).
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 07 paź 2017, 11:02

Moim zdaniem ten silnik jest podatny na LSPI (czy tam spalanie stukowe), ale prawda jest taka, że każdy nowoczesny, wyżyłowany silnik z bezpośrednim wtryskiem na ten problem jest narażony. Można więc powiedzieć, że ten silnik jest taki delikatny, jednak który inny nie jest odkąd za produkcję wzięli się księgowi. Wadę materiałową wykluczam, bo jak sami zauważyliście gdyby taka była, to te silniki sypałyby się prędzej czy później wszystkie bez wyjątku. Ponieważ tak nie jest, to ja wysuwam (a w sumie powtarzam niezmiennie) ryzykowną tezę, że owszem ten silnik jest podatny na LSPI, jest delikatny, a może nawet miał początkowo wadę (którą mam nadzieję GM po cichu usunął), ALE to jednak kierowca ma kluczowy wpływ na jego trwałość i rozsądnie eksploatując tenże silnik może większości problemów zapobiec czy je wyeliminować. Jaka to jest rozsądna eksploatacja to nie będę się teraz rozpisywał, bo sami o tym doskonale wiecie i dajecie wyraz we wpisach wyżej. Ja natomiast uważam, że do tych kilku opisanych przypadków awarii silników przyczynili się niestety mocno sami kierowcy. A od producenta oczekuję jedynie (a w zasadzie życzyłbym sobie) dopracowania softu silnika, bo tu także mam niejasne przeczucie, że dopieszczenie oprogramowania mogłoby zapobiec dalszym problemom (przykładowo Nissan potrafi wypuścić kilka aktualizacji rocznie). Jednak czy w obliczu przejęcia Opla przez PSA to w ogóle jeszcze możliwe (czytałem, że oplowskie silniki mają być w przyszłości zastąpione francuskimi)? :(

Kokodyl
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 02 paź 2017, 18:55
Posiadane auto: Dacia Jogger
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik auta: 0
Miasto: Żernica
Województwo: Śląsk
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Kokodyl » 07 paź 2017, 11:23

Nie doczytałem nigdzie (może przeoczyłem), żeby ktoś zgłosił taką awarię w najnowszych egzemplarzach, tj. tegorocznych, a na pewno są już takie (zwłaszcza flotowe) co mają kilkadziesiąt tysięcy najechane. Można więc mieć nadzieję, że coś jednak z tym zrobili.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 07 paź 2017, 14:20

Ciekawe jest to, że poprzedni silnik Opla 1.4 turbo z Astry J to jeden z najlepszych w swojej klasie.
Podobnie jak 1.4 turbo Fiata jest bezawaryjny i znam człowieka co na gazie fabrycznym zrobił już 300tys km.
Przypuszczam, że to LSPI to wypadek przy pracy niż zamierzone działanie księgowych aby silnik padł po gwarancji.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: wiesiek3d » 07 paź 2017, 14:22

To przypadlosc silnikow z wtryskiem bezposrednim nie tylko w Oplu.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 07 paź 2017, 15:55

A stary dobry 1.4T z Astry J Fuksie szanowny, to zupełnie inny silnik, bo jeszcze z pośrednim wtryskiem. Potem Opel namieszał i spłodził nasze nowe 1.4T z bezpośrednim wtryskiem i dopiero na nas, klientach, testuje swój owoc. :D
Z różnym skutkiem ja widać. Można powiedzieć, że lepsze wrogiem dobrego (czy jak to tam szło). :P

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 07 paź 2017, 17:28

To wiemy wszyscy :)
http://astra.myto.pl/silniki opel-astra-k

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: SACZI » 07 paź 2017, 19:43

Ale samozapłon/stukanie to nie jest przypadłość benzyn z bezpośrednim wtryskiem, a ogólnie silników o zapłonie iskrowym.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 07 paź 2017, 22:29

Dokładnie tak, pisałem już dawno o tym a nawet założyłem wątek o LSPI z linkami gdzie jest to wytłumaczone :)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Segor » 07 paź 2017, 22:49

No i nawet tam jest wytłumaczone, że problem LSPI dotyczy głównie silników z bezpośrednim wtryskiem i turbo, bo takie warunki sprzyjają powstawaniu tego zjawiska, ale w każdym silniku teoretycznie może mieć miejsce w niesprzyjających warunkach (nawet w dieselu jeżeli będzie przegrzany silnik). Spalanie stukowe najczęściej wiąże się z niską jakością paliwa, ale też może mieć inne przyczyny.
Obrazek

Kokodyl
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 02 paź 2017, 18:55
Posiadane auto: Dacia Jogger
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik auta: 0
Miasto: Żernica
Województwo: Śląsk
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Kokodyl » 08 paź 2017, 09:17

Fuks pisze:Ciekawe jest to, że poprzedni silnik Opla 1.4 turbo z Astry J to jeden z najlepszych w swojej klasie.
Podobnie jak 1.4 turbo Fiata jest bezawaryjny i znam człowieka co na gazie fabrycznym zrobił już 300tys km.
Przypuszczam, że to LSPI to wypadek przy pracy niż zamierzone działanie księgowych aby silnik padł po gwarancji.

Dziwi mnie to, że jak coś jest dobre, to i tak starają się dalej mocno kombinować a efekty są czasem średnie:) Fiat do nowego Tipo ładuje silniki z ponad 10-letnią historią znane z Bravo, sprawdzone itp. więc można iść tą drogą.
A co do tłoków, to bardzo jestem ciekaw jak sprawują się te RM 2017 z nalatanymi 60-70kkm i więcej. Przy takiej ilości sprzedanych sztuk na pewno jest już ich parę, ale zapewne to auta flotowe, których użytkownicy rzadko zapuszczają się na fora.
Analogicznie te RM2016 jak wyglądają po 100-150kkm. Wtedy rysowałby się jakiś obraz jakości tych silników.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 08 paź 2017, 10:00

Zgadza się w Fiat 500 mam 1.2 69KM połowę z silnika Astry ale bez problemu przejedzie 400 tys :).
Myślę, że LSPI to jeden główny problem tego silnika z Astry i jeśli nie występuje to spokojnie przelata 200-300 tys.

petrolhead
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: petrolhead » 08 paź 2017, 10:49

userzz pisze:@marwis czy te swierszcz o ktorym piszesz byl tak samo glosny jak na filmie z corsy?

Na filmie z corsy mikrofon byl pod maska dlatego te swierszcze byly mocno slyszalne. Skoro autor zdecydowal sie na umieszczenie mikrofonu ppd maska to zakladam ze w kabinie ten dzwiek byl slabo slyszalny

dapi
Wyjadacz
Posty: 120
Rejestracja: 03 sie 2016, 16:14
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: dapi » 08 paź 2017, 11:41

Panowie obserwuję ten temat na bieżąco i zaczyna mnie to irytować, każdy wysuwa swoje wnioski, a może zwrócić się do GM z zapytaniem o nurtujących nas problemach nich się wypowiedzą. Jak jest jakiś problem to niech się biorą do roboty i naprawią to co sp.....Lili.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 08 paź 2017, 12:47

I myślisz, że GM odpisze, że TAK, mamy z tym duży problem, bo silnik 1.4T ewidentnie nam się nie udał więc w ramach rekompensaty każdy posiadacz Astry K z tym silnikiem dostanie bony na świąteczne zakupy w Biedronce? :D

Swego czasu próbowałem pociągnąć za język centralę Nissana w związku z nadmiernym apetytem na olej niektórych silników 1.2 DIG-T.
Powysyłałem mnóstwo maili do większości salonów Nissana w Polsce oraz do centrali w Warszawie. Ba, dla nabrania powagi powoływałem się również na ogólnopolskie forum Nissana. Reakcja była taka, że z większości salonów nie dostałem w ogóle odpowiedzi, z nielicznych natomiast zaproponowano mi skierowanie pytania do centrali, a ze dwóch, że nie słyszeli o problemie. Żeby było śmieszniej z centrali Nissana otrzymałem odpowiedź, że z problemem należy zwrócić się do najbliższej ASO. Po zwróceniu się do najbliższej ASO otrzymałem zaś odpowiedź, że pytanie powinienem skierować do centrali. :lol: W ten sposób koło się zamknęło i ze wspomnianym problemem niektórzy użytkownicy Nissanów borykają się do dziś, a oficjalnie problemu nie ma. Podejrzewam, że w przypadku GM byłoby podobnie i na wylewne zwierzenia bym nie liczył.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: marwisn » 08 paź 2017, 13:07

ASO, w którym ostatnio wymieniłem olej jakiejś tajemnicy wielkiej z tego nie robi.

Podstawa GM jest dość oczywista i normalna. Problem jest marginalny. Jak się zdarzy wymieniamy uszkodzony element.

I nawet nie ma podstaw do żądania wymiany silnika. GM jako gwarant podejmuje właściwe wg ich procedur działania. Jak stwierdzą, że cylinder jest ok to dlaczego mają co wymieniać. Mają przywrócić auto do pełnej sprawności.

Kupując auto godzimy się na zapisy w książce gwarancyjnej. Nikt nam nie broni dochodzić swego (ekspertyza, rzeczoznawca itd.). Jeżeli mamy rację to wymienią silnik.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Kokodyl
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 02 paź 2017, 18:55
Posiadane auto: Dacia Jogger
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik auta: 0
Miasto: Żernica
Województwo: Śląsk
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Kokodyl » 08 paź 2017, 13:18

colins pisze: Podejrzewam, że w przypadku GM byłoby podobnie i na wylewne zwierzenia bym nie liczył.

Dokładnie tak. Oficjalne przyznanie się w piśmie lub mailu do czegoś takiego to 100% pewności, że zaraz wezmą się za to motoryzacyjne media i opinia o modelu leci na łeb.
BTW, poczytałem brytyjskie fora AK i tam już pojawiają się osoby, które miały to robione kilka miesięcy temu, nakręciły kilkanaście kkm i znów mają to samo.. Niezbyt to ciekawie brzmi.
Pocieszające, że dalej nie jest to jakiś wielki wysyp takich przypadków i nie zauważyłem, żeby dotyczył RM 2017. Chyba, że po prostu mało sztuk dobiło do takiego przebiegu..

Fortran
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 01 wrz 2017, 16:02
Posiadane auto: sprzedane
Silnik: brak
Rocznik auta: 2009
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fortran » 08 paź 2017, 14:04

Fuks pisze:Zgadza się w Fiat 500 mam 1.2 69KM połowę z silnika Astry ale bez problemu przejedzie 400 tys :).
Myślę, że LSPI to jeden główny problem tego silnika z Astry i jeśli nie występuje to spokojnie przelata 200-300 tys.


Jak wcześniej Fiata ruda nie zje to spokojnie wytrzyma. W Fiatach silniki są bardzo trwałe gorzej z blachami i wnętrzem pojazdu.
Trochę Fiatów się u mnie w rodzinie przewinęło i z silnikami nigdy nie było problemu. Tipo wytrzymało ponad 200000 km przebiegu zanim je ruda wykończyła, Bravo I gen ponad 300000 km i silniki dawały rade.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: RE: Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: wiesiek3d » 08 paź 2017, 14:15

Kokodyl pisze:BTW, poczytałem brytyjskie fora AK i tam już pojawiają się osoby, które miały to robione kilka miesięcy temu, nakręciły kilkanaście kkm i znów mają to samo.. Niezbyt to ciekawie brzmi.


I tu skłaniał bym się to stwierdzenia że to wina złej eksploatacji skoro mają powtórkę ,jeżdżą tak jak składają Astry.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 08 paź 2017, 16:01

Fortran pisze:Jak wcześniej Fiata ruda nie zje to spokojnie wytrzyma. W Fiatach silniki są bardzo trwałe gorzej z blachami i wnętrzem pojazdu.
Trochę Fiatów się u mnie w rodzinie przewinęło i z silnikami nigdy nie było problemu. Tipo wytrzymało ponad 200000 km przebiegu zanim je ruda wykończyła, Bravo I gen ponad 300000 km i silniki dawały rade.

Zapraszam oglądnąć auto, 2010 z polskiego salonu nic nie bite 8 lat mu stuknie za 3 miesiące i nawet cienia szans na rdzę.
Fiat ma teraz jedne z lepszych blach, może @Dziadzia coś więcej dorzuci.

Fortran
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 01 wrz 2017, 16:02
Posiadane auto: sprzedane
Silnik: brak
Rocznik auta: 2009
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fortran » 08 paź 2017, 16:22

@Fuks
To fajnie, że ci się tak dobrze trzyma. Ja styczność z Fiatami zakończyłem na Bravo II i Punto Evo. Szkoda, że Fiat tak ograniczył swoją ofertę. Poza rozbudowanymi różnymi odmianami 500 w Punto zostawił tylko słabiutkie silniki. Po cichu liczyłem, że nowe Tipo będzie fajnym następcą Bravo II ale dali tylko silniki do 120 KM.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: marwisn » 08 paź 2017, 16:32

I jakoś nie mają problemu że sprzedażą.

Jak widać auto nie musi mieć miliona gadżetów i silnika z kosmiczną technologią by je klient docenił.

Ludzie za zmęczeni komplikowamiem rzeczy prostych w imię ekologii. Ostatnie kilka lat była ucieczka od diesli w benzynę bo ta była prosta i bezawaryjna. Teraz benzyniak stopniem skomplikowania dogonił diesla.

Fiat, Dacia biją rekordy sprzedaży bo oferują proste (przestarzałe) rozwiązania. Kowalski chce wsiąść i jechać, a nie czytać po forach jak jeździć autem, żeby go nie zepsuć.

Panda żony ma 5 lat na karku. Grama rdzy nie widzę. Blacha gruba, lakieru na niej jakby wałkiem pomalowali. Zrobione po staremu i to się sprawdza.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 08 paź 2017, 16:36

Moim pierwszym autem był Fiat Cinquecento (czyli też 500-tka), 10 miesięcy tylko wytrzymałem bo 700cm3.
Blacha bez zarzutu, to była najlepsza rzecz w tym aucie ...
Gdyby ktoś nie kojarzył https://sprzedajemy.pl/cinquecento-700- ... nr42237157

@Marwisin
Spokojnie czas zatoczy koło i niedługo producenci będą robili wyścigi czyj silnik wytrzyma dłużej tylko to tak za 20 lat :)
Ostatnio zmieniony 08 paź 2017, 16:37 przez Fuks, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości