Elastyczność 1.4 150km HB manual
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sie 2016, 14:22
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 km
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Miechów
- Województwo: Małopolskie
Elastyczność 1.4 150km HB manual
Witam Panowie!!przyśpieszenie od 0 do 100 to jedno a drugie to elastyczność pytanko do szczęśliwych już posiadaczy tego silnika...jak z elastycznością np przy wyprzedzaniu?60-100 , 80-120 itd:) 0-100 on chyba katalogowo ma 8,3 więc wynik jak najbardziej dobry...chociaż wiadomo to chyba katalogowo a jak jest faktycznie?dzięki za odpowiedz!pozdrawiam!
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 09:18
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Ja mam wersję ST, natomiast zakładam, ze różnic nie powinno być znacznych w elastyczności.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.
W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.
W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.
-------------------------------
Sikor
Opel Astra V 1.4 150KM
Sikor
Opel Astra V 1.4 150KM
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Wojtek86 pisze:jak z elastycznością np przy wyprzedzaniu?60-100 , 80-120 itd:)
To ja powiem w porównaniu do Octavii i Focusa - Astra wypada gorzej i różnica jest spora. Tamte auta jadą od 2k obrotów, Astra od 3-3,5k. A to jest duża różnica jeżeli chodzi o elastyczność. Z drugiej strony turbina ciągnie chyba do nieco wyższych obrotów niż w tamtych autach. Ja na jazdach testowych sprawdzałem jak sobie radzi silnik na 4 biegu tak od 2k obrotów. No i dopiero jak wyczłapał się do tych 3,5k obrotów to zaczął z kopyta przyspieszać, a wtedy nie wiem kiedy na liczniku pojawiło się 140km/h.
Podsumowując: do wyprzedzania trzeba redukować o jeden bieg, ale w takim Civicu 1.8 (bez turbo) musiałbyś redukować o 2 biegi, żeby uzyskać podobne przyspieszenie A jak już turbo się załączy, to tylko kurz po Tobie zostaje
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sie 2016, 14:22
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 km
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Miechów
- Województwo: Małopolskie
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Dzięki Segor za odpowiedz! myślałem że szybciej się wkręca Asterka na obroty no ale jak już się turbo załączy i kurz po mnie zostanie to może być
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sie 2016, 14:22
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 km
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Miechów
- Województwo: Małopolskie
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
sikor123 pisze:Ja mam wersję ST, natomiast zakładam, ze różnic nie powinno być znacznych w elastyczności.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.
W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.
Dzięki za odpowiedz!!!
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 sie 2016, 07:52
- Posiadane auto: Hyundai i30CW
- Silnik: 1,6
- Rocznik auta: 2010
- Miasto: Głubczyce
- Województwo: opolskie
- Has thanked: 7 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Tutaj jest film, jak przyspiesza wersja 125 konna na autostradzie.
https://www.youtube.com/watch?v=4ZEz2PTl4dM
https://www.youtube.com/watch?v=4ZEz2PTl4dM
Pozdrawiam,
Pit
Pit
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Wiesz, teraz myślę, że może to też swoje zalety, bo skoro turbina jest ustawiona, żeby załączać się przy wyższych obrotach, to pewnie i ciągnie dłużej, przez co teoretycznie w tym zakresie obrotów możesz mieć lepsze przyspieszenie niż konkurencja.Wojtek86 pisze:myślałem że szybciej się wkręca Asterka na obroty no ale jak już się turbo załączy i kurz po mnie zostanie to może być
bratpit pisze:Tutaj jest film, jak przyspiesza wersja 125 konna na autostradzie. https://www.youtube.com/watch?v=4ZEz2PTl4dM
Na oko, od 80 km/h do 130km/h w 7 sekund. To chyba nieźle, skoro Focus 150KM ma mieć czas 50-100km/h równy 8,2s (według katalogu).
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 sie 2016, 07:52
- Posiadane auto: Hyundai i30CW
- Silnik: 1,6
- Rocznik auta: 2010
- Miasto: Głubczyce
- Województwo: opolskie
- Has thanked: 7 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Jak dla mnie, całkiem nieźle to wygląda, szczególnie że teraz mam tylko 90KM, więc na pewno różnica w dynamice będzie.
Pozdrawiam,
Pit
Pit
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
sikor123 pisze:Ja mam wersję ST, natomiast zakładam, ze różnic nie powinno być znacznych w elastyczności.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.
W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.
To znaczy,sa jakies minusy?Też nie miałem nigdy turbo.
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
- Posiadane auto: AK ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 17 times
Re: RE: Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
adax pisze:To znaczy,sa jakies minusy?Też nie miałem nigdy turbo.
Trzeba pamiętać żeby po szybkiej jeździe ni gasić od razu auta. Innych minusów nie ma. No prawie bo jak mowi przysłowie "Turbo żyje, turbo pije."
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Minusy są takie, że silniki z turbo są tak skonstruowane, że przy niskich obrotach mają czasami niedostatek mocy i momentu (tak zwana turbo dziura). Silniki TSI są praktycznie pozbawione tej wady. A AK trochę jest z tym problem, bo jednak aby pociągnąć pełną parą to musisz auto wbić na te 3-3,5k obrotów. W porównaniu do wolnossącego 1.8 Vteca z Civica to tam musisz wbić na 4,5-5k obrotów aby solidnie przyspieszyć. Ogólnie turbina pozwala na bardziej elastyczną jazdę. A benzyna z turbo to już w ogóle wypas, bo jest elastynie i w wysokim zakresie obrotów.adax pisze:To znaczy,sa jakies minusy?Też nie miałem nigdy turbo.
A uważać trzeba tylko na to, żeby nie piłować na zimnym i żeby po używaniu turbiny odczekać chociaż 30 sekund przed zgaszeniem silnika.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Segor pisze:aby pociągnąć pełną parą to musisz auto wbić na te 3-3,5k obrotów.
Albo wdusić guzik "Sport" i idzie od muśnięcia pedału Niezmiennie mnie to zadziwia...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
kuba pisze:Segor pisze:aby pociągnąć pełną parą to musisz auto wbić na te 3-3,5k obrotów.
Albo wdusić guzik "Sport" i idzie od muśnięcia pedału Niezmiennie mnie to zadziwia...
Ach zazdroszczę bardzo też w enjoyu coś takiego bym chciał
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 gru 2016, 12:24
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grodzisk Wlkp.
- Województwo: wielkopolskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
No to ja mam jakiś inny silnik (w sumie tak bo 125km) bo od 2000 spokojnie mogę wyprzedzać i przy 3000 nie ma jakiegoś strzału tak jak w turbo dieslu. Według mnie przyspiesza równo i nie ma turbodziury (chyba że tak nazywamy brak możliwości wyprzedzania na 6 biegu od 1500rpm).
Co do trybu sport też mam inne zdanie - miałem 1 dzień zastępczaka z tą opcją i w mieście nie da się z tym jeździć (tak agresywna reakcja na gaz).
Co do trybu sport też mam inne zdanie - miałem 1 dzień zastępczaka z tą opcją i w mieście nie da się z tym jeździć (tak agresywna reakcja na gaz).
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
infotechmb pisze:Co do trybu sport też mam inne zdanie - miałem 1 dzień zastępczaka z tą opcją i w mieście nie da się z tym jeździć (tak agresywna reakcja na gaz).
Eeee, agresywna, ale nie zbyt... Trzeba troszkę się pouczyć z tym jeździć, ale jak już opanujesz to na mieście jak i w trasie jest bajka
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
No ja przychlam sie do opini infotechmb o funkcji SPORT. Sam wlasnie po miescie "boje sie" z tym ruszac w korku Bo zaraz zatrzymam sie na aucie z przodu...
Moja CZARNULKA
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
e tam
ja to pierwsze co robię po odpaleniu silnika to S/S off i SPORT on
ja to pierwsze co robię po odpaleniu silnika to S/S off i SPORT on
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 13:02 przez Budus, łącznie zmieniany 1 raz.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
I takim sposobem zmieniliśmy temat na inny. Jest już o takiej tematyce ( czyli tryb SPORT) i najwyższy czas na powrót do meritum wątku
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 sty 2017, 18:39
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Płońsk
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 2 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Ja myśle, że to iż turbo załącza się na wyższych obrotach ma też taką zaletę, że można sobie spokojnie i oszczędnie jechać na szósteczce te 2k obrotów gdzieś koło 90-95km/h. Jak się nie spieszymy to zapinamy tempomat i podziwiamy widoki i cieszymy się delikatną jazdą swoją nową furką. A kiedy trzeba to redukcja do 4 albo i do 3 i ogień.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Z innych tematów wynika, że przy wyższych obrotach to zmieniają się fazy rozrządu i to daje kopa. Turbina może pracować nawet niżej (możliwe, że zgodnie ze specyfikacją). I fakt, że turbina pracuje chyba nie powinien wpływać na mniejsze zużycie paliwa? Wręcz pracująca turbina powinna obniżać zużycie.
A co do korzyści płynących z takiego a nie innego zestrojenia silnika AK to oszczędności w spalaniu bym tu zdecydowanie nie wymienił. EB czy TSI mają takie same wyniki spalania pomimo lepszej charakterystyki.
Może, podkreślam może wpłynie to na żywotność silnika, chociaż równie dobrze może wpłynąć negatywnie - to może ocenić tylko jakiś specjalista.
A co do korzyści płynących z takiego a nie innego zestrojenia silnika AK to oszczędności w spalaniu bym tu zdecydowanie nie wymienił. EB czy TSI mają takie same wyniki spalania pomimo lepszej charakterystyki.
Może, podkreślam może wpłynie to na żywotność silnika, chociaż równie dobrze może wpłynąć negatywnie - to może ocenić tylko jakiś specjalista.
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Mnie akurat trochę niepokoi fakt,że póki niedogrzany silnik to słychac dosc znacznie każde załączanie turbo...
- kzyhu1983
- Posty: 363
- Rejestracja: 17 lip 2016, 08:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko- Mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Turbinka ciągnie od około 2000 obr/min, to przestawienie wałka rozrządu powoduje wydajniejszą pracę układu a co za tym idzie zwiększone zużycie paliwa. Dlatego jeżeli ganiamy do nie całych 3500 wykorzystujemy tylko dmuchanie turbo, natomiast jeżeli przekroczymy 3500 to zmieniają się nam fazy rozrządu i mamy odejście z kopyta. Mnie zastanawia tylko fakt, kiedy ZFR wracają do pierwotne stanu. Czy jak zejdą poniżej 3500- choć nie wydaje mi się, czy jak zatrzymam się i obroty przejdą na bieg jałowy. Często widać regułę że jak vtec się uruchomi to silnik reaguje na każde dotknięcie gazu w każdym zakresie obrotów.
-
- Posty: 2185
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Panowie, turbo pracuje od obrotów biegu jałowego.
Jest napędzane energią kinetyczną gazów spalinowych.
Im więcej spalin, tym wydajniejsza praca turbo.
Turbo nie wpływa na zmniejszenie czy zwiększenie zużycia paliwa, a jedynie na masę powietrza dostarczonego do cylindra w czasie suwu ssania.
A więc, im więcej powietrza w cylindrze, tym więcej paliwa można spalić = większa moc/moment generowany przez silnik.
Ow "kop" odczuwalny przy 3500 obr/min to wydajniejszy proces spalania paliwa i napełniania cylindra, a zatem wyższe moment i moc.
Zmienne fazy rozrządu wpływają TYLKO na polepszenie napełniania cylindra.
Stosuje się jeszcze zmienną długość kanałów dolotowych wykorzystując pulsacje ciśnienia powietrza w kanałach, polepszając napełnienie.
"Turbodziura" to brak "siły napędowej turbiny" - niskie obroty - mało spalin - turbo nie pompuje - silnik nie ciągnie.
Stosuje się zmienną geometrie łopatek turbiny, które przekierowują (słaby) strumień spalin na wirnik pod optymalnym kątem, co poprawia reakcje turbiny. Więc, szybsza reakcja - więcej powietrza w komorach - szybszy przyrost mocy.
To tak pokrótce, najprościej jak mogłem opisałem.
Wszystko to nie jest takie proste w rzeczywistości.
Jest napędzane energią kinetyczną gazów spalinowych.
Im więcej spalin, tym wydajniejsza praca turbo.
Turbo nie wpływa na zmniejszenie czy zwiększenie zużycia paliwa, a jedynie na masę powietrza dostarczonego do cylindra w czasie suwu ssania.
A więc, im więcej powietrza w cylindrze, tym więcej paliwa można spalić = większa moc/moment generowany przez silnik.
Ow "kop" odczuwalny przy 3500 obr/min to wydajniejszy proces spalania paliwa i napełniania cylindra, a zatem wyższe moment i moc.
Zmienne fazy rozrządu wpływają TYLKO na polepszenie napełniania cylindra.
Stosuje się jeszcze zmienną długość kanałów dolotowych wykorzystując pulsacje ciśnienia powietrza w kanałach, polepszając napełnienie.
"Turbodziura" to brak "siły napędowej turbiny" - niskie obroty - mało spalin - turbo nie pompuje - silnik nie ciągnie.
Stosuje się zmienną geometrie łopatek turbiny, które przekierowują (słaby) strumień spalin na wirnik pod optymalnym kątem, co poprawia reakcje turbiny. Więc, szybsza reakcja - więcej powietrza w komorach - szybszy przyrost mocy.
To tak pokrótce, najprościej jak mogłem opisałem.
Wszystko to nie jest takie proste w rzeczywistości.
- rumpelstilskin
- Posty: 364
- Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: DC
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 6 times
- komisarzryba
- Posty: 5904
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
żadna.
edit: odszczekuje ;)
edit: odszczekuje ;)
Ostatnio zmieniony 07 cze 2017, 10:52 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 1 raz.
béton brut
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 64 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
SACZI pisze:Turbo nie wpływa na zmniejszenie czy zwiększenie zużycia paliwa, a jedynie na masę powietrza dostarczonego do cylindra w czasie suwu ssania.
A więc, im więcej powietrza w cylindrze, tym więcej paliwa można spalić = większa moc/moment generowany przez silnik.
Ciekawe czyli więcej powietrza i tyle samo paliwa skutkować będzie podwyższoną temp. spalania czyli przyśpieszonym zużyciem zaworów, ich gniazd, katalizatora itp.
Mieszanka ma być stechiometryczna, po to jest przepływomierz itp. Turbo ma za zadanie podnieść moment obrotowy we wcześniejszym zakresie obrotowym. Samym powietrzem mocy nie podniesie. Powietrze (tlen) ma pomóc spalić benzynę. Same powietrze energii w sobie nie niesie.
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
rumpelstilskin pisze:jaka jest różnica w przyspieszeniu dla aut z S/S?
Katalogowa różnica jest taka ze wersja bez S/S ma 245Nm a wersja z S/S ma 230Nm
A różnica w przyśpieszeniu od 0-100 to około 0,2-0,3s
to jest dla wersji HB
B 1.4 XFL, 92 kW / 125 KM, 6-biegowa manualna
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 245 / 2000-3500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,2
Maksymalna prędkość (km/h) 205
Elastyczność 80-120 km/h (s) 10,0
B 1.4 XFL, 92 kW / 125 KM Start/Stop, 6-biegowa manualna
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 230 / 2000-3500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,5
Maksymalna prędkość (km/h) 205
Elastyczność 80-120 km/h (s) 11,9
- rumpelstilskin
- Posty: 364
- Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: DC
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 6 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
dziwne jest, ze Opel nie wspomina/nie podaje tych wartosci w danych technicznych.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Białystok
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 9 times
Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual
Ciekawe skąd taka różnica? Waga akumulatora i większego alternatora? Czy po prostu większe obciążenie silnika przez ten alternator?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości