Bardzo fajne porównanie.
Ja też zastanawiałem się nad Focusem, ale przy tej samej konfiguracji (prawie) wychodził ponad 10 000 zł drożej, a miałem ograniczony budżet. Astra była dla mnie cichsza i odrobinę bardziej komfortowa, a po sportowym zawieszeniu z poprzedniego auta zależało mi na czymś bardziej odprężającym w prowadzeniu (miałem dosyć umierania z bólu i żalu po najechaniu na każdą dziurę
). W AK nawet większa dziura jest prawie nie odczuwalna (na zimowych oponach R16 205/55).
Pamiętaj, że AK kręci się od wyższych obrotów i dopiero tam potrafi pokazać na co ją stać, więc jeżeli się rozpędzałeś do 120 to mam nadzieję, że na 3 biegu a nie na 5
Odnośnie zwrotności to nie zauważyłem, żeby Focus jakoś wybitnie lepiej sobie radził. AK
kombi wjeżdżam do ciasnego garażu tak samo łatwo jak Golfem 5 HB, więc oceniam zwrotność na bdb.
Skrzynia w AK faktycznie nie zachwyca, szczególnie mamy problem z wrzucaniem 2. biegu (robi kangurka) i w mieście trochę to irytuje.
No cóż, ciężki wybór przed Tobą, chociaż nie ważne co wybierzesz, to i tak będzie to bardzo dobre auto.
Zastanów się, czy nie lepiej wziąć tańszą Astrę, a za to dobrać sobie jakiś wypasiony dodatek typu światła matrycowe. W sumie możliwe, że jeżeli różnica w cenie jest na poziomie 10k to AK z fotelami AGR miażdży Focusa!