Dunlop sport blueresponse

Wszelkie informacje o oponach i felgach w Astrze 5
ejenes
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:53
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Dunlop sport blueresponse

Postautor: ejenes » 11 mar 2020, 19:07

Potrzebuje sie doradzić, zakupilem opony jak w tytule. Jedna z nich miala żółta plame. Zeskrobalem ja paznokciem i widoczny jest ubytek pierwszej warstwy. Olać temat czy czy moze to jakos wpłynąć na jazde lub szybsze zużycie?

Obrazek

Obrazek

Inferno
VIP
Posty: 2044
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 45 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Inferno » 11 mar 2020, 22:39

Może to, co zeszło z tą plamką, to pozostałość środka, który uniemożliwia przywieranie gumy do formy w czasie produkcji opon? Czy obok plamki też łatwo tą wierzchnią warstwę zeskrobać?

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1471
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Chorwat » 11 mar 2020, 23:17

Jeśli dobrze kojarzę, to nowe opony są pokrywane jakąś cienką warstewką ochronną. Ma się zetrzeć po przejechaniu ok. 100km. Do tego czasu zaleca się ostrożniejszą jazdę, bo opona nie "klei się" jeszcze do drogi tak, jak powinna. Może kawałek tego czegoś zdrapałeś?
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

adax
Weteran
Posty: 1480
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 126 times
Been thanked: 41 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: adax » 01 cze 2024, 19:34

Te opony właśnie chce kupić bo podobno są ciche,miękkie i maja małe opry toczenia.Jak się sprawują u Ciebie?

Awatar użytkownika
Gral48
Weteran
Posty: 729
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Gral48 » 03 cze 2024, 14:24

Mam takie Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55R16 91 V, kupiłem m-c temu -rok produkcji 2024. Opona przede wszystkim cicha - a takiej szukałem, dobrze trzyma na suchej a jeszcze lepiej na mokrej, jestem b.zadowolony, nie ma porównania do moich poprzednich Conti.

Adi87
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2024, 22:56
Posiadane auto: Opel Astra K Sport Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Chorzów
Województwo: Śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Adi87 » 05 cze 2024, 21:01

Miałem te opony w leonie 1 r15 i teraz w i20 też r15, oba komplety kupowane jako nowe i oba posiadały żółte znaczniki (mimo że były to różne roczniki produkcji). Po pewnym czasie, bardzo fajne opony i jeden z moich faworytów opon letnich. Cicha, dobrze trzyma sie jezdni i ładnie odprowadza wodę, hamowanie na suchym i mokrym też na dobrym poziomie. Ścieralność powyżej średniej tzn nie sa to długodystansowcem ale też nie znikają w oczach ot taki koszt dobrej przyczepności.

Awatar użytkownika
Vraneg
Wyjadacz
Posty: 181
Rejestracja: 27 mar 2023, 11:01
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy
Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Vraneg » 06 cze 2024, 19:21

Jeżdżę od dawna na tym, najpierw 205/55 R16, a obecnie drugi sezon 225/45 R17 W XL i sobie cenię. Pierwszy komplet po 40 000 km miał jeszcze ponad połowę bieżnika.

adax
Weteran
Posty: 1480
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 126 times
Been thanked: 41 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: adax » 22 mar 2025, 21:47

A byly nich jakies spekania bo trafilem na negatywna opinie ze tez boczne lamele bardzo sie scieraja a srodek jeszcze dobry i badz madry.A yokohama dobre?

Inferno
VIP
Posty: 2044
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 45 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Inferno » 22 mar 2025, 21:53

Mam zimowe Yokohama BluEarth V906. Są dobre.

ochkarol
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 08 gru 2024, 17:28
Posiadane auto: Peugeot 308 SW T7
Silnik: 1.6 HDI
Rocznik auta: 2009
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: ochkarol » 22 mar 2025, 23:23

adax pisze:A byly nich jakies spekania bo trafilem na negatywna opinie ze tez boczne lamele bardzo sie scieraja a srodek jeszcze dobry i badz madry.

Papier wszystko przyjmie. Jak ktoś miał za małe ciśnienie w oponach to tak się właśnie zużywają. Na zewnątrz bardziej, niż w środku.
I to każde opony.
6 sezonów przejeździem na tych oponach. Razem z zimowymi zrobiłem przez ten czas ok. 60 tys km. Nie mogę złego słowa powiedzieć o Dunlop Sport Bluresponse.
Rozmiar 205/55/16.
Potwierdzam to, co napisał @Adi87

adax
Weteran
Posty: 1480
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 126 times
Been thanked: 41 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: adax » 24 mar 2025, 21:19

https://youtu.be/cnKJDwZU9X8?si=SH81pHQCQabpiPET

Szok,ale.przekopalem mase opini i kilka osob wspominalo o tym wlasnie defekcie,ogolnie opona bardzo delikatna i latwo ja podobno uszkodzic z racji bardzo miekkich bokow...Za dwa.miesiace podejme decyzje ale to juz raczej nie beda Dunlopy.Teraz Yokohamy chyba wezme bo tez mieszanka.miekka i bardzo ciche(68 db)i stosunek ceny do jakosci rewelacyjny.

Inferno
VIP
Posty: 2044
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 45 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Inferno » 25 mar 2025, 03:49

Na filmie jest opona z 2015 więc stary model, jakiego już nie kupisz. A te cyferki na oponach (jak 68 dB), to kompletna bzdura. To jest hałas w określonych warunkach mierzony na zewnątrz w odległości chyba 7 m i na danej częstotliwości.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5784
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 387 times
Been thanked: 389 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: jakoku » 25 mar 2025, 08:24

Inferno pisze:Na filmie jest opona z 2015 więc stary model, jakiego już nie kupisz. A te cyferki na oponach (jak 68 dB), to kompletna bzdura. To jest hałas w określonych warunkach mierzony na zewnątrz w odległości chyba 7 m i na danej częstotliwości.

dodać trzeba iż głośność jest związana z wycieczeniem samochodu, słabe wyciszenie to nawet 68 db nie pomoże.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Inferno
VIP
Posty: 2044
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 45 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Inferno » 25 mar 2025, 16:42

jakoku pisze:
Inferno pisze:dodać trzeba iż głośność jest związana z wycieczeniem samochodu, słabe wyciszenie to nawet 68 db nie pomoże.

I wyciszenie samochodu ma różne tłumienie dla różnych składowych widma. Dodatkowo ludzie mają różne preferencje. Jednemu bardziej przeszkadzają niższe składowe widma, innemu trochę wyższe, a innemu jeszcze inne. Jedne dźwięki bardziej drażnią daną osobę, inną mniej. Krótko mówiąc hałas hałasowi nie równy. Dlatego można przeczytać tak różne opinie. Jednemu dane opony w danym samochodzie bardzo hałasują, innemu w tym samym lub innym samochodzie nie hałasują. Sam znam osobę, dla której pewne opony były bardzo głośnie, a dla mnie nie.

ochkarol
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 08 gru 2024, 17:28
Posiadane auto: Peugeot 308 SW T7
Silnik: 1.6 HDI
Rocznik auta: 2009
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: ochkarol » 25 mar 2025, 17:56

Inferno pisze:A te cyferki na oponach (jak 68 dB), to kompletna bzdura. To jest hałas w określonych warunkach mierzony na zewnątrz w odległości chyba 7 m i na danej częstotliwości.
Chyba to się małpa na gałęzi. ;)
Oczywiście, że hałas jest mierzony w jakichś tam warunkach laboratoryjnych i dla każdego człowieka ten sam hałas może wywoływać inne odczucia. Ale nie przesadzajmy, że ten parametr jest bzdurny, bo nie jest. Kupiłem kiedyś opony z indeksem głośności 71dB i od tamtej pory kupuję opony z tym indeksem nie większym niż 69 dB. O tamtej pory żadne opony nie denerwowały mnie swoją głośnością.

Wartość głośności dB wyraża poziom hałasu w skali logarytmicznej. Oznacza to, że różnica w głośności pomiędzy 24 a 30 [dB] nie będzie taka sama, jak w przypadku 74 a 80 [dB]. W tym drugim przypadku będzie dużo większa.

Tutaj masz (fakt, torchę stare) o badaniu głośności opon:
https://sjsutst.polsl.pl/archives/2012/vol77/013_ZN77_2012_Burdzik.pdf
Tam jest napisane, że "Miernik dźwięku umieszczony jest w miejscu, gdzie powinno znajdować się prawe ucho kierowcy"

Added in 3 minutes 17 seconds:
jakoku pisze:
Inferno pisze:dodać trzeba iż głośność jest związana z wycieczeniem samochodu, słabe wyciszenie to nawet 68 db nie pomoże.
Ale w tym samym samochodzie (słabo wyciszonym) do wnętrza dotrze mniejszy hałas z opony z indeksem 68dB niż 72 dB.

Inferno
VIP
Posty: 2044
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 45 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Inferno » 25 mar 2025, 20:28

ochkarol pisze:
Inferno pisze:Ale nie przesadzajmy, że ten parametr jest bzdurny, bo nie jest. Kupiłem kiedyś opony z indeksem głośności 71dB i od tamtej pory kupuję opony z tym indeksem nie większym niż 69 dB. O tamtej pory żadne opony nie denerwowały mnie swoją głośnością.

Jest bzdurny, co widać po opiniach o oponach.

ochkarol pisze:Wartość głośności dB wyraża poziom hałasu w skali logarytmicznej. Oznacza to, że różnica w głośności pomiędzy 24 a 30 [dB] nie będzie taka sama, jak w przypadku 74 a 80 [dB]. W tym drugim przypadku będzie dużo większa.

W obu przypadkach różnica jest taka sama. Wynosi 6 dB czyli 4 razy głośniej.

ochkarol pisze:Tutaj masz (fakt, torchę stare) o badaniu głośności opon:
https://sjsutst.polsl.pl/archives/2012/vol77/013_ZN77_2012_Burdzik.pdf
Tam jest napisane, że "Miernik dźwięku umieszczony jest w miejscu, gdzie powinno znajdować się prawe ucho kierowcy"

Norma, o której mówimy, która jest na etykiecie opon, określa hałas na zewnątrz. Jej celem jest zmniejszenie hałasu emitowanego do otoczenia i ochrona środowiska naturalnego. Myślisz, że tym półgłówkom z UE chodzi o Ciebie czy o człowieka w ogóle?

Added in 3 minutes 17 seconds:
jakoku pisze:
Inferno pisze:dodać trzeba iż głośność jest związana z wycieczeniem samochodu, słabe wyciszenie to nawet 68 db nie pomoże.
Ale w tym samym samochodzie (słabo wyciszonym) do wnętrza dotrze mniejszy hałas z opony z indeksem 68dB niż 72 dB.

Bardziej istotne jest jaki hałas. A to kwestia trochę subiektywna.

ochkarol
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 08 gru 2024, 17:28
Posiadane auto: Peugeot 308 SW T7
Silnik: 1.6 HDI
Rocznik auta: 2009
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: ochkarol » 25 mar 2025, 21:40

Cytaty pochodzą ze strony:
https://www.audika.pl/blog/poziom-halasu
Inferno pisze:W obu przypadkach różnica jest taka sama. Wynosi 6 dB czyli 4 razy głośniej.

No nie taka sama 8-)
Taki sam jest iloczyn (4 razy) ale:
4 x 24 = 96
4 x 74 = 296

Czym różni się skala decybeli od innych jednostek głośności dźwięku? Po pierwsze, jest to skala logarytmiczna. W praktyce wzrost hałasu o 10 decybeli odpowiada zatem dziesięciokrotnemu wzrostowi poziomu natężenia dźwięku
Wzrost o 10 pkt (liniowo) to nie to samo, co iloczyn. Różnica w hałasie będzie dużo większa pomiędzy wartościami 74 a 80 niż pomiędzy 24 a 30.

Inferno pisze:Jest bzdurny, co widać po opiniach o oponach.
Mam inne zdanie, bo te wartości nie są wyssane z palca tylko poparte (jednak) usystematyzowanymi badaniami.
A te opinie na popularnych portalach oponiarskich to bardzo często szeptany marketing oraz marketing negatywny konkurencji.
I pełna zgoda - nie ma co się tymi opiniami sugerować.

Inferno pisze:Norma, o której mówimy, która jest na etykiecie opon, określa hałas na zewnątrz. Jej celem jest zmniejszenie hałasu emitowanego do otoczenia i ochrona środowiska naturalnego. Myślisz, że tym półgłówkom z UE chodzi o Ciebie czy o człowieka w ogóle?
Możemy sobie myśleć co chcemy i pisać co chcemy - to wolny kraj.
Masz na poparcie swojej tezy jakieś miarodajne źródło? Chętnie poczytam.
Ja takowe podałem. Może nie najświeższe ale jednak.

Inferno pisze:Bardziej istotne jest jaki hałas. A to kwestia trochę subiektywna.

Poziom hałasu oddaje właśnie skala w decybelach. Posłużę się kolejnym cytatem z wyżej podanej strony:
Głośność dźwięku to subiektywne odczucie natężenia fali dźwiękowej. Do jej obiektywnego pomiaru stosuje się jednostkę o nazwie decybel (dB). Decybel jest jednostką głośności dźwięku, która odzwierciedla stosunek między dwoma wartościami wskazującymi poziom natężenia dźwięku

Oczywiście, że każdy z nas indywidualnie odbiera poziom hałasu, tak jak różnie reagujemy na dentystę (jeden będzie mdlał na sam widok wiertła a drugi zniesie zabieg bez znieczulenia). Ale skalę tą i metodologię badania opracowano po to aby to jakoś móc obiektywnie opisać.
I tą, obiektywną wartość każdy z nas musi odnieść do siebie. Ale dla każdego z nas poziom hałasu 72dB będzie większy niż 68dB.
Oczywiście dla jednego ta różnica będzie bardziej odczuwalna a dla drugiego mniej.
Pomijam kwestię prawdziwości podawanych danych przez producentów opon (nic mi nie wiadomo, żeby coś tutaj kręcili).

Powtórzę - moje doświadczenia wskazują, że opony 68-69dB są dużo cichsze od tych z indeksem 71-72db.
Kilka kompletów opon już zjeździłem jeżdżąc samochodem już ponad 30 lat.

adax
Weteran
Posty: 1480
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 126 times
Been thanked: 41 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: adax » 25 mar 2025, 22:47

Odnosnie halasu to uwazam,ze.im mieksza.opona/mieszanka tym bedzie bedziej cicha.

Inferno
VIP
Posty: 2044
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 45 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Inferno » 26 mar 2025, 01:26

ochkarol pisze:Cytaty pochodzą ze strony:
https://www.audika.pl/blog/poziom-halasu
Inferno pisze:W obu przypadkach różnica jest taka sama. Wynosi 6 dB czyli 4 razy głośniej.

No nie taka sama 8-)
Taki sam jest iloczyn (4 razy) ale:
4 x 24 = 96
4 x 74 = 296

No nie tak to się liczy. Między 80 dB a 30 dB jest różnica w głośności 100 000 razy. Ale masz rację, że jak się cichy szum pogłośni 4 razy to niewiele to zmienia, a jak duży hałas się pogłośni 4 razy, to jest to już masakryczny hałas.

Czym różni się skala decybeli od innych jednostek głośności dźwięku? Po pierwsze, jest to skala logarytmiczna. W praktyce wzrost hałasu o 10 decybeli odpowiada zatem dziesięciokrotnemu wzrostowi poziomu natężenia dźwięku
Wzrost o 10 pkt (liniowo) to nie to samo, co iloczyn. Różnica w hałasie będzie dużo większa pomiędzy wartościami 74 a 80 niż pomiędzy 24 a 30.

Tak.

Inferno pisze:Jest bzdurny, co widać po opiniach o oponach.
Mam inne zdanie, bo te wartości nie są wyssane z palca tylko poparte (jednak) usystematyzowanymi badaniami.
A te opinie na popularnych portalach oponiarskich to bardzo często szeptany marketing oraz marketing negatywny konkurencji.
I pełna zgoda - nie ma co się tymi opiniami sugerować.

Są to często opinie potwierdzone zakupem. Duża ilość pozytywnych lub negatywnych opinii już o czymś świadczy. Ale i tak trzeba być ostrożnym.

Inferno pisze:Norma, o której mówimy, która jest na etykiecie opon, określa hałas na zewnątrz. Jej celem jest zmniejszenie hałasu emitowanego do otoczenia i ochrona środowiska naturalnego. Myślisz, że tym półgłówkom z UE chodzi o Ciebie czy o człowieka w ogóle?
Możemy sobie myśleć co chcemy i pisać co chcemy - to wolny kraj.
Masz na poparcie swojej tezy jakieś miarodajne źródło? Chętnie poczytam.
Ja takowe podałem. Może nie najświeższe ale jednak.

Podałeś dobre źródło, ale nie tak się określa te cyferki na etykietę opon. Ta etykieta UE to pomiar z zewnątrz.

Inferno pisze:Bardziej istotne jest jaki hałas. A to kwestia trochę subiektywna.

Poziom hałasu oddaje właśnie skala w decybelach. Posłużę się kolejnym cytatem z wyżej podanej strony:
Głośność dźwięku to subiektywne odczucie natężenia fali dźwiękowej. Do jej obiektywnego pomiaru stosuje się jednostkę o nazwie decybel (dB). Decybel jest jednostką głośności dźwięku, która odzwierciedla stosunek między dwoma wartościami wskazującymi poziom natężenia dźwięku

Oczywiście, że każdy z nas indywidualnie odbiera poziom hałasu, tak jak różnie reagujemy na dentystę (jeden będzie mdlał na sam widok wiertła a drugi zniesie zabieg bez znieczulenia). Ale skalę tą i metodologię badania opracowano po to aby to jakoś móc obiektywnie opisać.
I tą, obiektywną wartość każdy z nas musi odnieść do siebie. Ale dla każdego z nas poziom hałasu 72dB będzie większy niż 68dB.
Oczywiście dla jednego ta różnica będzie bardziej odczuwalna a dla drugiego mniej.
Pomijam kwestię prawdziwości podawanych danych przez producentów opon (nic mi nie wiadomo, żeby coś tutaj kręcili).

Ale poziom jakiego hałasu? Dźwięku na poziomie 200 dB na 18 000 Hz nie usłyszysz. Od dźwięku na poziomie 200 dB na 2000 Hz stracisz słuch. Są dźwięki mniej lub bardziej przyjemne. Przykładowo dźwięk okolo 7000 Hz (wysoki pisk) jest wyjątkowo nieprzyjemny dla pewnie większości. Ale ktoś może lubić ten dźwięk (wątpliwe, no ale...). Jedne opony hałasują w pewnych zakresach bardziej w innych mniej. I tu wchodzi gust każdego człowieka i różne opinie. Co masz na myśli podając te decybele? W jakim zakresie jest ten hałas? Podawanie jakiegoś sumarycznego hałasu z całego słyszalnego widma też niewiele daje.

Powtórzę - moje doświadczenia wskazują, że opony 68-69dB są dużo cichsze od tych z indeksem 71-72db.
Kilka kompletów opon już zjeździłem jeżdżąc samochodem już ponad 30 lat.
[/quote]
Możliwe.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5687
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 232 times
Been thanked: 136 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: PaGo » 28 mar 2025, 23:16

Nie wiem jaki indeks głośności mialy opony w gówniaku, ale wymienilem je na kormorany z 68dB i opony zniknęły.
Teraz już je słyszę, bo się przyzwyczaiłem, ale na początku przeżyłem szok.
A Astra jest słabo wyciszona...
Fleva 67dB, a Sport blueresponse 68db, powinno być sporo ciszej niż CONTI z 71dB.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2025, 21:10 przez PaGo, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ręczę za siebie.

Inferno
VIP
Posty: 2044
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 135 times
Been thanked: 45 times

Re: Dunlop sport blueresponse

Postautor: Inferno » 30 mar 2025, 22:00

Inferno pisze:
ochkarol pisze:Cytaty pochodzą ze strony:
https://www.audika.pl/blog/poziom-halasu
Inferno pisze:W obu przypadkach różnica jest taka sama. Wynosi 6 dB czyli 4 razy głośniej.

No nie taka sama 8-)
Taki sam jest iloczyn (4 razy) ale:
4 x 24 = 96
4 x 74 = 296

No nie tak to się liczy. Między 80 dB a 30 dB jest różnica w głośności 100 000 razy. Ale masz rację, że jak się cichy szum pogłośni 4 razy to niewiele to zmienia, a jak duży hałas się pogłośni 4 razy, to jest to już masakryczny hałas.

Czym różni się skala decybeli od innych jednostek głośności dźwięku? Po pierwsze, jest to skala logarytmiczna. W praktyce wzrost hałasu o 10 decybeli odpowiada zatem dziesięciokrotnemu wzrostowi poziomu natężenia dźwięku
Wzrost o 10 pkt (liniowo) to nie to samo, co iloczyn. Różnica w hałasie będzie dużo większa pomiędzy wartościami 74 a 80 niż pomiędzy 24 a 30.

Tak.

Inferno pisze:Jest bzdurny, co widać po opiniach o oponach.
Mam inne zdanie, bo te wartości nie są wyssane z palca tylko poparte (jednak) usystematyzowanymi badaniami.
A te opinie na popularnych portalach oponiarskich to bardzo często szeptany marketing oraz marketing negatywny konkurencji.
I pełna zgoda - nie ma co się tymi opiniami sugerować.

Są to często opinie potwierdzone zakupem. Duża ilość pozytywnych lub negatywnych opinii już o czymś świadczy. Ale i tak trzeba być ostrożnym.

Inferno pisze:Norma, o której mówimy, która jest na etykiecie opon, określa hałas na zewnątrz. Jej celem jest zmniejszenie hałasu emitowanego do otoczenia i ochrona środowiska naturalnego. Myślisz, że tym półgłówkom z UE chodzi o Ciebie czy o człowieka w ogóle?
Możemy sobie myśleć co chcemy i pisać co chcemy - to wolny kraj.
Masz na poparcie swojej tezy jakieś miarodajne źródło? Chętnie poczytam.
Ja takowe podałem. Może nie najświeższe ale jednak.

Podałeś dobre źródło, ale nie tak się określa te cyferki na etykietę opon. Ta etykieta UE to pomiar z zewnątrz.

Inferno pisze:Bardziej istotne jest jaki hałas. A to kwestia trochę subiektywna.

Poziom hałasu oddaje właśnie skala w decybelach. Posłużę się kolejnym cytatem z wyżej podanej strony:
Głośność dźwięku to subiektywne odczucie natężenia fali dźwiękowej. Do jej obiektywnego pomiaru stosuje się jednostkę o nazwie decybel (dB). Decybel jest jednostką głośności dźwięku, która odzwierciedla stosunek między dwoma wartościami wskazującymi poziom natężenia dźwięku

Oczywiście, że każdy z nas indywidualnie odbiera poziom hałasu, tak jak różnie reagujemy na dentystę (jeden będzie mdlał na sam widok wiertła a drugi zniesie zabieg bez znieczulenia). Ale skalę tą i metodologię badania opracowano po to aby to jakoś móc obiektywnie opisać.
I tą, obiektywną wartość każdy z nas musi odnieść do siebie. Ale dla każdego z nas poziom hałasu 72dB będzie większy niż 68dB.
Oczywiście dla jednego ta różnica będzie bardziej odczuwalna a dla drugiego mniej.
Pomijam kwestię prawdziwości podawanych danych przez producentów opon (nic mi nie wiadomo, żeby coś tutaj kręcili).

Ale poziom jakiego hałasu? Dźwięku na poziomie 200 dB na 18 000 Hz nie usłyszysz. Od dźwięku na poziomie 200 dB na 2000 Hz stracisz słuch. Są dźwięki mniej lub bardziej przyjemne. Przykładowo dźwięk okolo 7000 Hz (wysoki pisk) jest wyjątkowo nieprzyjemny dla pewnie większości. Ale ktoś może lubić ten dźwięk (wątpliwe, no ale...). Jedne opony hałasują w pewnych zakresach bardziej w innych mniej. I tu wchodzi gust każdego człowieka i różne opinie. Co masz na myśli podając te decybele? W jakim zakresie jest ten hałas? Podawanie jakiegoś sumarycznego hałasu z całego słyszalnego widma też niewiele daje.

Powtórzę - moje doświadczenia wskazują, że opony 68-69dB są dużo cichsze od tych z indeksem 71-72db.
Kilka kompletów opon już zjeździłem jeżdżąc samochodem już ponad 30 lat.

Możliwe.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości