Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Wszyscy rzuciliśmy się na te benzyniaki, bo diesle już passe, blee i w ogóle. Miały być względnie oszczędne, a tu napakowane osprzętem i elektroniką niemal jak diesle i ekonomia jazdy pod wielkim znakiem zapytania jak na razie... Więc pogadajmy może i o sposobach na "oszczędności"
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
No masz rację, ja może i cisnę, ale koledzy twierdzą że oszczędnie jeżdżąc spalania mają +/- 10 l. Chociaż z drugiej strony jeżdżę w myśl zasady eco-drivingu, od 0 but, a potem jak najbardziej i jak najdłużej stabilne obroty.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
No i tu zasadnicze pytanie, bo pewnie wiele osób jeździ "starą szkołą" - piątka przy 40km/h i byle niższe obroty... A potem płacz, że spalanie wysokie. Przypomnijmy: eco driving to przyspieszanie z użyciem optymalnych dla silnika obrotów, w których uzyskuję pełną wydajność (maksymalny moment obrotowy?), a następnie jak najbardziej płynna jazda.kuba pisze:jeżdżę w myśl zasady eco-drivingu
- BlackCarmelST
- Posty: 152
- Rejestracja: 15 lis 2016, 14:37
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ***
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
W temacie wydajności i maksymalnego momentu obrotowego czy ktoś zna lub może doradzić jak zmieniać biegi, przy jakich obrotach? Czy sugerować się asystentem zmiany biegów?
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Segor pisze:piątka przy 40km/h i byle niższe obroty... .
Tak to nie, na pewno, w takim przypadku to po 30.000 km żegnaj dwumaso.
BlackCarmelST pisze:jak zmieniać biegi, przy jakich obrotach? Czy sugerować się asystentem zmiany biegów?
Ja w ruchu miejskim bieg zmieniam w przedziale 3,5 - 4,5 k obrotów, jak chce dynamicznie pojechać to 4,5 - 6. Asystentem nie sugerowałbym się dlatego, że on każe zapinać piątkę, jak @Segor pisał przy +/- 40 - 50 km/h. Jedynie logicznie wg. mnie wskazuje czasami 6 bieg w trasie przy 90 km/h śmiało można wrzucić 6, obroty mamy około 2k i spokojnie płyniemy sobie, natomiast chcąc przyspieszyć, lepiej zredukować i sprawnie depnąć niż rzezać silnik z niskich zakresów na ostatnim biegu.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- BlackCarmelST
- Posty: 152
- Rejestracja: 15 lis 2016, 14:37
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ***
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Akurat w AK asystent wydaje się być sensownie zestrojony - o ile nie przyspieszasz, to każe zapinać następny bieg po przekroczeniu 2k obrotów, lub jeżeli jedziemy blisko tej granicy przez dłuższy czas. To wychodzi około 70 km/h dla piątego biegu. Jeżeli przyspieszasz, to sugeruje zmianę przy wyższych obrotach. Ja jeżdżę tak: jak przyspieszam to tak jak napisał Kuba, jak jadę ze stałą prędkością to zgodnie z zaleceniami asystenta.
O ile chwilowe spalanie z komputera można uznać za wiarygodne dane, to mi wychodziło, że różnica pomiędzy obrotami 2,3k a 1,7k (np. 3 a 4 bieg) to jest około 0,5l-1l/100km na korzyść wyższego biegu.
O ile chwilowe spalanie z komputera można uznać za wiarygodne dane, to mi wychodziło, że różnica pomiędzy obrotami 2,3k a 1,7k (np. 3 a 4 bieg) to jest około 0,5l-1l/100km na korzyść wyższego biegu.
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Ten asystent w ogole dziwnie działa... nie wiem czy macie tez takie cos ale u mnie az sie samo prosi zeby nieraz wrzucic bieg 4 a on mi wysiwetla zeby obnizyc do 2... albo im sie w sofcie cos popieprzylo przy tej zmianie albo nie wiem... Juz ktorys raz na to zwracam uwage :/
Moja CZARNULKA
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Krzysiec pisze:sie samo prosi zeby nieraz wrzucic bieg 4 a on mi wysiwetla zeby obnizyc do 2...
Wiesz, 2 to odbicie lustrzane 5. Może Ci się w oczach mieni od wrażeń z jazdy AK ? A tak na serio to postaram się sprawdzić u siebie.
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
ja tak jak już pisałem lubie sobie pocisnąc ale i jeżdżę jak normalny człowiek i astra jeszcze mi 10 nie spaliła, w trasie jest miodzio do 120-140, po miescie jezdzac ale tylko mi pali średnio 7,5-8 biegi zmieniam miedzy 2,5-3tys lepiej jak dla mnie ja potrzymac na obrotach na lekkim gazie nic meczyc biedny silnik i dusić a paliwo sie przelewa niepotrzebnie . A jak mam cykl mieszany np jak mam na nocki czy południa zona bierze auto jedzie do pracy ma 10 km ( do pracy i z powrotem) a pozniej ja biore auto i jade do roboty 60 km w dwie strony i jade sobie na tempomaciku około 110-120 to średnie mam około 6,4-6,8. W cyklu miejskim idzie zejsc spokjnie ponieżej 7 w lato ale trzeba wtedy naprawde spokjnie lekko jezdzic ale to tez tak nie dzie a jak ktoś lubie megadynamicznie po miescie jezdzić to swoje zeżre jak kazde auto i nawet diesel. Jak klekotem pojedziecie 160 to tez nie spali 5 litrów nie oszukujmy się wiem bo sam mam 2.0 HDI w drugim aucie .
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Ja mam jeszcze 1.7 CDTI i jak bym nie butował więcej niż 8 - 8,5 nie spali, a i to rzadko. W benzyniaku takie właśnie średnie spalanie bardzo by mnie satysfakcjonowało.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
nie wymagałbym nic wiecej... Nie chce osiągów rzędu poniżej 6/100km ... Ale prawie 11 to troche kiepsko. 8-8.5 po miescie rowniez by mnie satysfakcjonowalo. kuba moze nam w nowszych silnikach cos skopali
Moja CZARNULKA
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Wiesz, że mi też to przez myśl przeszło...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
no kiepskie macie te spalanie
mi na trasie palił 6,5
w mieście między 7,7 a 9 - teraz w zimie częściej w tej górnej granicy
i nie patrzę na wskazania asystenta kiedy mam bieg zmienić - sam wiem i żaden komputer mi nie musi podpowiadać
mi na trasie palił 6,5
w mieście między 7,7 a 9 - teraz w zimie częściej w tej górnej granicy
i nie patrzę na wskazania asystenta kiedy mam bieg zmienić - sam wiem i żaden komputer mi nie musi podpowiadać
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Ja tam miałem takiego diesela, że lato, czy zima, ostra jazda, czy turlanie się na śliskim, zawsze wychodziło mi 7,5l/100km z dystrybutora... Tak więc moje poniżej 9l/100km w benzynie uważam, za dobry wynik, tym bardziej, że stylu jazdy znacząco nie zmieniłem (chociaż przyznam, że dieselem się fajniej przyspieszało).
Muszę tu przyznać, że u mnie miasto jest "dość płynne". Na drodze do pracy mam: 15 km, 4 światła w tym 2 miejsca gdzie przejeżdża się na 2 (max 3) cyklu, prędkości 50 km/h - 140 km/h. Jeżeli Wy jeździcie od świateł do świateł na zimnym silniku to 11l/100km mnie nie dziwi. Jednak jeżeli wcześniejszymi autami na tej samej trasie mieliście lepsze wyniki, to bym w ASO zgłosił problemy z wysokim spalaniem (a niech się pomęczą chociaż trochę). Wystarczy, że jeden czujnik przekłamuje i już macie zbyt bogatą mieszanką i podwyższone spalanie...
Muszę tu przyznać, że u mnie miasto jest "dość płynne". Na drodze do pracy mam: 15 km, 4 światła w tym 2 miejsca gdzie przejeżdża się na 2 (max 3) cyklu, prędkości 50 km/h - 140 km/h. Jeżeli Wy jeździcie od świateł do świateł na zimnym silniku to 11l/100km mnie nie dziwi. Jednak jeżeli wcześniejszymi autami na tej samej trasie mieliście lepsze wyniki, to bym w ASO zgłosił problemy z wysokim spalaniem (a niech się pomęczą chociaż trochę). Wystarczy, że jeden czujnik przekłamuje i już macie zbyt bogatą mieszanką i podwyższone spalanie...
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
W moim "mieście" niema świateł
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
A ja jezdze jak psychopata (do odciecia) i po wylaczeniu trybu sport spalanie z okolic 17-20l/100km, utrzymuje sie w okolicach 8.7-9.1/100
Przy czym u mnie jest duzo jazdy ekspresowkami, no i do pracy jezdze w okolicach 180-210kmh
Przy czym u mnie jest duzo jazdy ekspresowkami, no i do pracy jezdze w okolicach 180-210kmh
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
@George, widać dobrze ja zarzynasz od nowości , biedna asterka...życzę duzo szczęścia kolejnemu właścicielowi he (nie ma to jak później kupić 2-3 letnie autko)
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 03 sie 2016, 17:00
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 15 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Krzysiec pisze:Ten asystent w ogole dziwnie działa... nie wiem czy macie tez takie cos ale u mnie az sie samo prosi zeby nieraz wrzucic bieg 4 a on mi wysiwetla zeby obnizyc do 2... albo im sie w sofcie cos popieprzylo przy tej zmianie albo nie wiem... Juz ktorys raz na to zwracam uwage :/
U mnie to samo, moim zdaniem to kickdown z automatu Jak jedziesz spokojnie to mu się włącza eco i każe dać wyżej. Ale jak depniesz gaz, to każe zredukować żeby było żwawiej
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Jak dla mnie asystent każe za szybko wrzucać wyższy bieg. Może to tylko moje przyzwyczajenie.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Poobserwowałem dziś tego asystenta, ciekawostka, po ustabilizowaniu obrotów, przy prędkości 70 km/h podpowiada 6 bieg, wrzuciłem i obroty przy tej prędkości na 6 biegu to jakieś 1,3-1,4 k. W takim układzie asystent podpowiada chyba ----> Wymień szybko dwumasę!
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Podobno przy SS nie ma dwumasy
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
No tak głosi plotka, ja mam na pewno.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Jazda ze stałymi obrotami 1,3-1,4k nie zniszczy raczej dwumasy pod warunkiem, że nie będziesz operował pedałem gazu. No i pytanie czy dzisiejsza dwumasa ma takie same problemy jak stare modele? Może w tej, niskie obroty nie są już takie straszne? W sumie ciężko uwierzyć, żeby znając te problemy nie dostosowali asystenta.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
- Posiadane auto: AK ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 17 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
kuba pisze:Poobserwowałem dziś tego asystenta, ciekawostka, po ustabilizowaniu obrotów, przy prędkości 70 km/h podpowiada 6 bieg, wrzuciłem i obroty przy tej prędkości na 6 biegu to jakieś 1,3-1,4 k. W takim układzie asystent podpowiada chyba ----> Wymień szybko dwumasę!
Myślę, że dwumasie nic nie będzie o ile nie będziesz próbował od tych 1300-1400 RPM przyspieszać. Jak się przyspiesza wolno albo wcale to asystent w każdym aucie będzie tak podpowiadał. Jak jeździłem Octavią RS z DSG to w normalnym trybie przy każdym turlaniu wbijała 6.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 sty 2017, 04:38
- Posiadane auto: Szybkie
- Silnik: Mocny
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Czy prawdą jest, że teraz do każdego samochodu benzynowego, produkowanego po 2014 roku ładowane jest właśnie koło dwumasowe? Czy to tylko plotki i wybiórczo takie koło jest wstawiane?
Pozdrawiam, Adam
http://prestigecarclub.pl/listing/merce ... 80-cabrio/
http://prestigecarclub.pl/listing/merce ... 80-cabrio/
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
luxasek pisze:@George, widać dobrze ja zarzynasz od nowości , biedna asterka...życzę duzo szczęścia kolejnemu właścicielowi he (nie ma to jak później kupić 2-3 letnie autko)
Ta? Chxialbym auto z przebiegiem 17tys km po 3 wymianie oleju, zdrowym silniku bez najmniejszego ubytku itp serio bracie ! Dostawala baty powyzej 10000km nie szybciej, od tego mam zakres pracy silnika zeby byl uzywany. Jak slabo docierasz to potem wyjds krzaki.
Mialem kiedys skyline r34, 6 razy remontowem silnik bo docieralem go jak typowa pipa, dopiero za 7mym razem jak dostal w gary ile wchodzilo bylo ok i auto dzis jezdzi na setupie grubo z 8xx km na poczatku bez zadnych jekniec wiec ja akurat wiem co robie, a jak cos jest padlem jak TSI to przy moim docieraniu po prostu sie wy**ra
@edit
Kazdy benzyniak w AK ma dwumase.
Gadalem z ziomem z aso
"Niema za co georgu "
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 07:02
- Posiadane auto: Opel Astra K ST
- Silnik: 1.4T S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Odense
- Województwo: Dania
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 1 time
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Moja asterka nie ma dwumasy. Widac ziom z ASO nie zawsze wie najlepiej.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 paź 2016, 22:12
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 1.4 100Hp
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Been thanked: 2 times
Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe
Witam , u mnie w wersji 100 konnej wychodzi mi 8.2 L ( plus biorę pod uwagę podobno przekłamania 0,7 L na 100 ) Czyli trzeba liczyć
9 Litrów na 100 przy średnio spokojnej jeżdzie - jazda tylko w mieście , przebieg na dzień dzisiejszy 850 km .
Pozdrawiam
9 Litrów na 100 przy średnio spokojnej jeżdzie - jazda tylko w mieście , przebieg na dzień dzisiejszy 850 km .
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości