spadająca temperatura płynu chłodniczego
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
hmm.. jeśli wskazowka szybko opada o dziesięć stopni, to wygląda mi to na jakies uszkodzenie czujnika temperatury lub jego okablowania. w zadnym wypadku nie powinno tak być.
béton brut
-
OnlineBudus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
tak to wygląda w rzeczywistości
https://www.youtube.com/watch?v=g3rP3BC28vw
PS.
przy 230km/h jest strasznie głośno w aucie
https://www.youtube.com/watch?v=g3rP3BC28vw
PS.
przy 230km/h jest strasznie głośno w aucie
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
na moje oko ewidentnie jest cos nie tak. poziom plynu na pewno sprawdzales?
béton brut
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
Jeżeli to ma być normalnością to już nie wiem jaka skala rozpiętości norm ma być. Popieram przedmówce. Tak być nie powinno...
-
OnlineBudus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
komisarzryba pisze:na moje oko ewidentnie jest cos nie tak. poziom plynu na pewno sprawdzales?
poziom na zimnym silniku jest OK.
swoją drogą - ile go tam wchodzi ?
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 09 sie 2016, 16:30
- Posiadane auto: ASTRA V
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Opolskie
- Województwo: opolskie
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
Nie wiem czy Ci to pomoże.
Miałem podobny problem w fabce.
Winny był czujnik temperatury, nie jest też wykluczone że może być gdzieś powietrze ,choć to pompka powinna wypchnąć, lub gdzieś jest zagięty przewód.
Miałem podobny problem w fabce.
Winny był czujnik temperatury, nie jest też wykluczone że może być gdzieś powietrze ,choć to pompka powinna wypchnąć, lub gdzieś jest zagięty przewód.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 cze 2016, 12:34
- Posiadane auto: qashqai biały, astra biała, yamaha biała
- Silnik: benzyniak
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: krk
- Województwo: mało polsko
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
Budus, kończy Ci się benzinium
W moim samochodzie dzieje się dokładnie to samo.
W moim samochodzie dzieje się dokładnie to samo.
-
OnlineBudus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
krell pisze:Budus, kończy Ci się benzinium
póki mogę przeglądać inne rzeczy między zegarami niż tylko komunikat o niskim stanie paliwa to jest OK
kiedy odbierałeś swoją Astrę? ja odbierałem miesiąc temu.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 cze 2016, 12:34
- Posiadane auto: qashqai biały, astra biała, yamaha biała
- Silnik: benzyniak
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: krk
- Województwo: mało polsko
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
Budus pisze:kiedy odbierałeś swoją Astrę? ja odbierałem miesiąc temu.
Pod koniec lipca, czyli jakieś 2 miesiące temu.
Póki co przejechane 5kkm i nic się nie popsuło
- kzyhu1983
- Posty: 363
- Rejestracja: 17 lip 2016, 08:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko- Mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
A macie chopy cykanie pod maską. U mnie jak rozgrzane jest auto to cyka i jak zawsze zgasi się to przez około 4, 5 minut utrzymuje się te cykanie (tak jakby olej skapywał na rozgrzane elementy). Na początku myślałem że nowa fura to wszystko musi się wygrzać itp. Ale na zegarku prawie 4 tys.km i dalej to słychać.
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
to normalne, rozgrzane metalowe elementy stygną.
béton brut
- JG45
- Posty: 301
- Rejestracja: 10 maja 2016, 12:20
- Posiadane auto: Opel Astra K Dynamic HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: CG
- Województwo: .
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 9 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
komisarzryba pisze:to normalne, rozgrzane metalowe elementy stygną.
Dokładnie Mam to samo i pewnie wszyscy tak mają.Taka natura
JG45
- kzyhu1983
- Posty: 363
- Rejestracja: 17 lip 2016, 08:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko- Mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
W moim przypadku to słyszę również te cykanie jak stoję w garażu na wolnych obrotach (oczekiwanie po trasie na turbinkę)...
PS
A tak po czasie to powiem wam że straszne denerwujące jest oczekiwanie na wyhamowanie turbiny...
PS
A tak po czasie to powiem wam że straszne denerwujące jest oczekiwanie na wyhamowanie turbiny...
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 cze 2016, 12:34
- Posiadane auto: qashqai biały, astra biała, yamaha biała
- Silnik: benzyniak
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: krk
- Województwo: mało polsko
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
kzyhu1983 pisze:W moim przypadku to słyszę również te cykanie jak stoję w garażu na wolnych obrotach (oczekiwanie po trasie na turbinkę)...
PS
A tak po czasie to powiem wam że straszne denerwujące jest oczekiwanie na wyhamowanie turbiny...
Znów pocieszę, że w innych samochodach to również występuje
To cykanie jest głównie emitowane przez osłony termiczne.
Natomiast co do oczekiwania na wystudzenie turbiny, proponuję założyć turbo timer. Jeżeli pogadasz w ASO to zamontują bez utraty gwarancji.
- Mieszko66
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 34 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
U mnie też występuje tzw. cykanie (czyli stygnięcie metalu) po zgaszeniu silnika. To samo miałem w swojej poprzedniej astrze.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
W 1,6 SHT jest zastosowana aktywna przesłona chłodnicy.
Kiedy się otwiera zwiększa się przepływ powietrza przez to ten delikatny spadek temp.
Jedyna wada przesłony to ze działa w systemie 0-1.
Element ten steruje dopływem powietrza chłodzącego komorę silnika. Wloty są automatycznie zamykane, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze. Gdy żaluzja jest "opuszczona" poprawiają się właściwości aerodynamiczne pojazdu, ponieważ opływające powietrze rozprowadzane jest na boki, zamiast trafiać do mniej efektywnej aerodynamicznie komory silnika.
Zamykanie i otwieranie żaluzji zależy od temperatury płynu chłodzącego i prędkości pojazdu. Przykładowo osłona otwiera się, gdy auto jedzie pod górę lub znajduje się w intensywnym ruchu miejskim. Zamykanie ma miejsce w trakcie prędkości autostradowej, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie silnika jest mniejsze.
Inteligentny mechanizm steruje niezależnym otwieraniem i zamykaniem dolnego i górnego wlotu powietrza, umożliwiając wysoce efektywną jazdę w zróżnicowanych warunkach występujących w rzeczywistej eksploatacji, z uwzględnieniem czynników termicznych, elektrycznych i aerodynamicznych. Podstawową korzyścią z zastosowania tego rozwiązania jest poprawa aerodynamiki pojazdu, czyli zmniejszenie łącznego oporu powietrza nawet o 10 proc. Przekłada się to na obniżenie spalania o około 2 proc. (wg normy NDEC) lub nawet o 5 proc. w czasie jazdy z prędkością 130 km/h.
Kiedy się otwiera zwiększa się przepływ powietrza przez to ten delikatny spadek temp.
Jedyna wada przesłony to ze działa w systemie 0-1.
Element ten steruje dopływem powietrza chłodzącego komorę silnika. Wloty są automatycznie zamykane, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze. Gdy żaluzja jest "opuszczona" poprawiają się właściwości aerodynamiczne pojazdu, ponieważ opływające powietrze rozprowadzane jest na boki, zamiast trafiać do mniej efektywnej aerodynamicznie komory silnika.
Zamykanie i otwieranie żaluzji zależy od temperatury płynu chłodzącego i prędkości pojazdu. Przykładowo osłona otwiera się, gdy auto jedzie pod górę lub znajduje się w intensywnym ruchu miejskim. Zamykanie ma miejsce w trakcie prędkości autostradowej, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie silnika jest mniejsze.
Inteligentny mechanizm steruje niezależnym otwieraniem i zamykaniem dolnego i górnego wlotu powietrza, umożliwiając wysoce efektywną jazdę w zróżnicowanych warunkach występujących w rzeczywistej eksploatacji, z uwzględnieniem czynników termicznych, elektrycznych i aerodynamicznych. Podstawową korzyścią z zastosowania tego rozwiązania jest poprawa aerodynamiki pojazdu, czyli zmniejszenie łącznego oporu powietrza nawet o 10 proc. Przekłada się to na obniżenie spalania o około 2 proc. (wg normy NDEC) lub nawet o 5 proc. w czasie jazdy z prędkością 130 km/h.
- elv33
- Posty: 254
- Rejestracja: 17 sty 2017, 15:05
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Pruszków
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
Takie pytanie w temacie, czy u Was temperatura jest idealnie na "środku" czy może jest delikatnie "niedogrzany"?
- LordDarq
- Posty: 337
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
U mnie też środek jak skała jak już się rozgrzeje, 90 stopni.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
Ja raz zauważyłem, że temperatura trochę spadła. Chyba gdzieś o tym pisaliśmy. Termostat jest dodatkowo sterowany przez komputer i może być otwarty obieg co zapobiega przegrzaniu silnika przy dużym obciążeniu. Na postoju czy niższych obrotach temperatura płynu może trochę spaść, ale nie oznacza to, że silnik pracuje na zbyt niskiej temperaturze.
EDIT: Dwie strony wcześniej o tym pisałem
EDIT: Dwie strony wcześniej o tym pisałem
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 10:57 przez Segor, łącznie zmieniany 1 raz.
- elv33
- Posty: 254
- Rejestracja: 17 sty 2017, 15:05
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Pruszków
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
no jak bym miał oceniać to u mnie jest jakieś 87-89 nigdy jeszcze nie było 90 ale temperatura też nie spada jak coś, tylko trzyma ta stałą temperaturę (podałem przedział, bo nie wiem ile dokładnie)
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
A ja wiele razy latalem na pelnym piecu i wskazowka stala na bacznosc
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 04 gru 2016, 13:33
- Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olkusz
- Województwo: małopolskie
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
U mnie też wskazówka lubi opadać. Był ktoś z tym w ASO? Jakieś rozsądne rozwiązanie, poza tym, że tak ma byc?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
Rozwiązanie jest takie, że są dwa obiegi, a sterowanie jest elektroniczne. Temperatura plynu może spadać, co nie oznacza, że temperatura silnika spada. Już gdzieś dyskutowaliśmy na ten temat.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 cze 2017, 20:35
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 Turbo 200km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Pińczów
- Województwo: świetokrzyskie
Re: spadająca temperatura płynu chłodniczego
Panowie , tez mam 1,6 turbo benzyne , mam ten sam objaw , jak mu troche depne albo wlacze na sporta i troche przegonie to temp spada mi tak na 75-80 stopni ale po chwili sie stabilizuje na 90 stopniach . Pozdrawiam
Zycie jest zbyt krótkie żeby jeżdzic dieslem
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: ppepito13 i 63 gości