1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 26 sty 2016, 11:07
- Posiadane auto: Astra IV Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo LPG 103 KM
- Rocznik auta: 2014
- Miasto: zzz
- Województwo: zzz
1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Zastanawiam się nad tym silnikiem w swoim aucie. Oczywiście standardy downsizingu dosięgły i Opla...nie ma już silników 2.0, które mogły zostać moim zdaniem ze starej Astry ale pewnie to efekt tak na prawdę odchudzania...
Co nie zmienia faktu, że BiTurbo nie jest złym pomysłem, ale tak czy siak może generować pewne problemy - 1 turbinka, fajnie, 2 turbinki fajnie ale zarazem 2 turbiny mogą się zepsuć, choć w moim przypadku mniej mnie to martwi, auto będzie w leasingu...więc za parę lat wymiana
Jakie są Wasze opinie...lepiej brać BiTurbo czy też standard i 136 KM??
Co nie zmienia faktu, że BiTurbo nie jest złym pomysłem, ale tak czy siak może generować pewne problemy - 1 turbinka, fajnie, 2 turbinki fajnie ale zarazem 2 turbiny mogą się zepsuć, choć w moim przypadku mniej mnie to martwi, auto będzie w leasingu...więc za parę lat wymiana
Jakie są Wasze opinie...lepiej brać BiTurbo czy też standard i 136 KM??
- Załączniki
-
- Diesel.JPG (73.97 KiB) Przejrzano 10151 razy
- luks
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 sty 2016, 09:28
- Posiadane auto:
- Silnik:
- Rocznik auta: 0
- Miasto:
- Województwo:
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Ja bym brał 1.6 na standardzie...różnica niewielka w mocy - 24 KM a zyskujesz niewiele z elastyczności...no i dodatkowo masz sytuację, masz 2 turbiny i jak się coś zrypie masz przechlapane...wiesz ile kosztuje teraz nowa turbina...
Morał z tego taki, że ja bym nie ryzykował...
Morał z tego taki, że ja bym nie ryzykował...
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 maja 2016, 09:25
- Posiadane auto: Opel Corsa
- Silnik: Za mały
- Rocznik auta: 2005
- Miasto: Pławniowice
- Województwo: śląskie
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Też brałbym standard...2 turbiny równa się więcej kłopotów...
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2016, 18:36
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 T 150km
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: --
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Been thanked: 2 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Bierz biturbo, przez okres leasingu na pewno turbiny nie padna
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 gru 2017, 09:21
- Posiadane auto: Opel astra V HB ELITE
- Silnik: 1.6 bi turbo 160 km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żary
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Witam. Ciekawi mnie czy ktokolwiek na tej grupie ma ten silnik i jest w stanie się wypowiedzieć o nim? Nie interesują mnie gdybania ale doświadczenia. Pozdrawiam
- Marco
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:24
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 CDTI S/S 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Anita21 pisze:Witam. Ciekawi mnie czy ktokolwiek na tej grupie ma ten silnik i jest w stanie się wypowiedzieć o nim? Nie interesują mnie gdybania ale doświadczenia. Pozdrawiam
astra-st-elite-1-6-biturbo-160km-b16dtr-mt6-silver-magnetic-t1011.html
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Elbląg
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Ja mogę powiedzieć sporo. Użytku je go od 12tys km.Marco pisze:Anita21 pisze:Witam. Ciekawi mnie czy ktokolwiek na tej grupie ma ten silnik i jest w stanie się wypowiedzieć o nim? Nie interesują mnie gdybania ale doświadczenia. Pozdrawiam
astra-st-elite-1-6-biturbo-160km-b16dtr-mt6-silver-magnetic-t1011.html
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 gru 2017, 09:21
- Posiadane auto: Opel astra V HB ELITE
- Silnik: 1.6 bi turbo 160 km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żary
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Lucjusz to dawaj. Jakie wrażenia? Bo w mojej konfiguracji jest wlasnie ten silnik. I mam jakieś wątpliwości :/
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Elbląg
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: RE: Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Z silnika jestem zadowolony. Od 1500 rpm ciągnie do przodu cały czas. Moc rośnie liniowo. Spalanie od początku eksploatacji 5.7l/100km. Samochód przy jeździe w kolumnie na drodze krajowej przepisów potrafi spalić lekko ponad 4l. W mieście pali ok.6 l. Na trasie na dwupasmowkach trzeba liczyć 5,5-6,5l przy prędkościach 140-170km/h.Anita21 pisze:Lucjusz to dawaj. Jakie wrażenia? Bo w mojej konfiguracji jest wlasnie ten silnik. I mam jakieś wątpliwości :/
W czasie jazdy silnik nie jest słyszalny, rano przy temperaturach ujemnych słychać, że to diesel.
Od benzyny 1.4 150KM jest znacznie bardziej elastyczny, mimo że osiągi podobne to diesel jest znacznie bardziej dynamiczny. Przy dużych prędkościach dalej dobrze przyspiesza, nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy.
Przez 12000km filtr cząstek stałych czyścil się raz po 6000km, miałem info na ekranie żeby kontynuować jazdę. Przy 12000km zostałem zaproszony na akcje aktualizacji oprogramowania. Dotyczyła ona możliwości zapchania filtra cząstek stałych. Po niej silnik więcej pali i wczoraj miałem monit żeby bezwarunkowo kontynuować jazdę, bo filtr się opróżniania. Spalanie po tym chyba wróciło do starego poziomu.
Ja oceniam ten silnik bardzo dobrze, wcale nie jest za mocny. Dla mnie spokojnie mógłby mieć 200KM i 400NM. Widziałem, za są już do niego box z upgrade do 211KM. To czego brakuje to zdecydowanie skrzyni automatycznej. Skrzynie ręczne w Astrach są mało precyzyjne i nie dają przyjemności zmieniania.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: RE: Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy
Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Elbląg
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Licznikowe, a nie katalogoweChorwat pisze:lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy
Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...
- kruszyn
- Posty: 262
- Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4T
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Chorwat pisze:lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy
Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...
wg licznika vmax 231km/h - testowałem w zeszłym roku kombi z tym silnikiem
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: RE: Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
lucjusz pisze:Od benzyny 1.4 150KM jest znacznie bardziej elastyczny, mimo że osiągi podobne to diesel jest znacznie bardziej dynamiczny.
Tak z ciekawości pytam... zmierzyłeś to czy to tylko odczucia?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Elbląg
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
To gorzej niż się spodziewałem po dynamice rozpędzania przy 200km/hkruszyn pisze:Chorwat pisze:lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy
Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...
wg licznika vmax 231km/h - testowałem w zeszłym roku kombi z tym silnikiem
Added in 1 minute 37 seconds:
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Odczucia, jeździłem oby dwoma. Szczególnie czuć w 1.4 turbo dziurę na dole.Fuks pisze:Tak z ciekawości pytam... zmierzyłeś to czy to tylko odczucia?
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
To opisz o odczuciach w "górze"? Kiedy kończą się obroty itd...
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Elbląg
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Biturbo ciągnie na każdym biegu do końca, więc to akurat źle wymierzony kontrargument. Sprawdź biturbo, podziel się opiniąFuks pisze:To opisz o odczuciach w "górze"? Kiedy kończą się obroty itd...
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Nie ma gdzie bo bym sprawdził, pytałem bo jeździłeś .
PS.
Diesla bym w życiu nie kupił bo traktorów nie lubię ...
PS.
Diesla bym w życiu nie kupił bo traktorów nie lubię ...
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Elbląg
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Szanuję to. Każdy ma swoje argumentyFuks pisze:Nie ma gdzie bo bym sprawdził, pytałem bo jeździłeś .
PS.
Diesla bym w życiu nie kupił bo traktorów nie lubię ...
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Spoko, diesle są fajne, szczególnie jak ktoś patrzy na spalanie.
W dużym SUVie benzyna spali do 20l a diesel połowę mniej.
W dużym SUVie benzyna spali do 20l a diesel połowę mniej.
-
- Posty: 2105
- Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.1
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Centrum sedna
- Województwo: odpowiednie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 86 times
Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
lucjusz pisze:Biturbo ciągnie na każdym biegu do końca,
Każdy silnik ciągnie do końca na każdym biegu. Kwestią jest tylko kiedy jest ten koniec.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2017, 15:43
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 BiTurbo S/S 160KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Elbląg
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Kwestia dyskusyjna. Niektóre wyją, a nie przyspieszająSlavek pisze:Każdy silnik ciągnie do końca na każdym biegu. Kwestią jest tylko kiedy jest ten koniec.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 gru 2017, 09:21
- Posiadane auto: Opel astra V HB ELITE
- Silnik: 1.6 bi turbo 160 km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żary
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Witam od 1 lutego posiadam auto z tym kto silnikiem. I nie kupiłabym astry z żadnym innym. Robie trasy około 200 km dziennie. Na dzień dzisiejszy przebieg wynosi 34tys. Jestem po pierwszym przeglądzie. Wszystko jest tip top. Ani razu auto nie dało znaku że coś się z nim dzieje. Spalanie średnie po tylu km wynosi 5,4 l. Przy prędkości z jakąś najczęściej jeżdżę, bo jeżdżę autostradami to 150-160. Przy takich prędkościach średnie spalanie wynosi dokładnie 5,6 z włączoną klimatyzacją. Jeśli ktoś się wacha, czy warto brać. 'A bo dwie turbiny, jak padną to doopa. A bo diesel zapcha sie dpf. A bo będzie chodził jak traktor '
Bzdura ! Jak dbasz tak masz. Silnik sam w sobie jest niesamowicie cichy. O turbinach trzeba pamiętać. Żeby nie gasić auta zbyt szybko. Ja np zawsze wyłączam auto stop. Lepiej dmuchać na zimne. A co do dpf po prostu trzeba kontrolować kiedy auto spala więcej i zadbać aby filtr się wypalił. Warto dopłacić i wziąć auto z tym silnikiem
Bzdura ! Jak dbasz tak masz. Silnik sam w sobie jest niesamowicie cichy. O turbinach trzeba pamiętać. Żeby nie gasić auta zbyt szybko. Ja np zawsze wyłączam auto stop. Lepiej dmuchać na zimne. A co do dpf po prostu trzeba kontrolować kiedy auto spala więcej i zadbać aby filtr się wypalił. Warto dopłacić i wziąć auto z tym silnikiem
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
To była reklama.
Ja tymczasem mam benzynkę i mogę napisać dokładnie to samo o niej, na dodatek filtr cząstek stałych jest całkowicie bezobsługowy (bo go nie ma ), a po autostradach jeżdżę czasem nawet szybciej - ba, często wyprzedzam inne wehikuły z napędem traktorowym. Co w sumie mnie nie dziwi, bo taki napęd najlepiej sprawdza się w pojazdach wolnobieżnych. Jednak jestem kulturalny (a przynajmniej tak mi się wydaje) i szanuję wybory innych więc siedzę już cicho, pozdrawiając jednocześnie ziomalkę, która mam nadzieję urazy żywić nie będzie.
Ja tymczasem mam benzynkę i mogę napisać dokładnie to samo o niej, na dodatek filtr cząstek stałych jest całkowicie bezobsługowy (bo go nie ma ), a po autostradach jeżdżę czasem nawet szybciej - ba, często wyprzedzam inne wehikuły z napędem traktorowym. Co w sumie mnie nie dziwi, bo taki napęd najlepiej sprawdza się w pojazdach wolnobieżnych. Jednak jestem kulturalny (a przynajmniej tak mi się wydaje) i szanuję wybory innych więc siedzę już cicho, pozdrawiając jednocześnie ziomalkę, która mam nadzieję urazy żywić nie będzie.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2018, 14:40 przez colins, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Jak dbasz tak masz mówisz a olej wymieniasz co 34k km? Hmm proponował bym częściej albo po przejechaniu 20k km wysłać próbkę do badania czy ten olej się jeszcze nadaje i chroni odpowiednio silnik
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Co nie zmienia faktu, że silniczek fajny. Też nad nim myślałem,ale benzynka 200KM mnie skusila
- adamuss
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 lis 2016, 08:40
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1,6 BI Turbo S/S 160 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Dąbrowa Tarnowska
- Województwo: Małopolska
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Silnik warta dopłaty od standardowego. Bardziej żwawy i spalanie nie dużo większe. A frajda z jazdy bezcenna żadnej turbo dziury. przejechane ponad 40k km olej co 15k km i oby tak dalej.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 gru 2017, 09:21
- Posiadane auto: Opel astra V HB ELITE
- Silnik: 1.6 bi turbo 160 km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żary
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Mati pisze:Jak dbasz tak masz mówisz a olej wymieniasz co 34k km? Hmm proponował bym częściej albo po przejechaniu 20k km wysłać próbkę do badania czy ten olej się jeszcze nadaje i chroni odpowiednio silnik
Napisałam że zrobiłam przegląd. Nie że wymieniłam olej. Czytanie ze zrozumieniem:)
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Anita21 pisze:Mati pisze:Jak dbasz tak masz mówisz a olej wymieniasz co 34k km? Hmm proponował bym częściej albo po przejechaniu 20k km wysłać próbkę do badania czy ten olej się jeszcze nadaje i chroni odpowiednio silnik
Napisałam że zrobiłam przegląd. Nie że wymieniłam olej. Czytanie ze zrozumieniem:)
No to dobrze jak olej wymieniony wcześniej Trzeba dbać o silnik tym bardziej z dwoma turbinkami
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości