Akumulator padł
-
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 lut 2019, 09:31
- Posiadane auto: Opel Astra V HB (RM2019)
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Piękne :)
- Województwo: Najładniejsze :)
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 23 times
Re: Akumulator padł
Tak zapytam z ciekawości, może ktoś z Was wie. U mnie siedzi akumulator Varty z logiem Opel o numerze 13 390 019 GJ , parametry 12V 50Ah 360A
Jaki to jest dokładny odpowiednik Varty z dostępnych modeli na rynku ? ( bo nie sadze ze varta specjalnie produkuje dla Opel, po prostu swój model dostępny na rynku okleja naklejka Opla) - czy to jest silver dynamic, blue dynamic, black dynamic itp i jaki konkretny model.
Jaki to jest dokładny odpowiednik Varty z dostępnych modeli na rynku ? ( bo nie sadze ze varta specjalnie produkuje dla Opel, po prostu swój model dostępny na rynku okleja naklejka Opla) - czy to jest silver dynamic, blue dynamic, black dynamic itp i jaki konkretny model.
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Akumulator padł
Raczej nic z serii które wymieniłeś nie mają tak niskiego prądu rozruchowego przy tej pojemności. Pewnie seria jest jednak pod zamówienie Opla, jak najtaniej. Na rynek ogólny nie znalazłem 50Ah, tylko 52,54,56.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Akumulator padł
Po 5 dniach postoju niestety akumulator padł. Żeby to jakieś jeszcze mrozy były, a tu całkiem ładna pogoda. Cóż może jakoś do najbliższej zimy uda się pojeździć i zakup nowej baterii niestety.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 lut 2020, 12:46
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: B14XR 100km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: SIERADZ
- Województwo: ŁÓDZKIE
Re: Akumulator padł
Witam
Mam aku 50ah jak chyba większość z nas ' a chciałem zamontować 65ah ale ŻELOWY czy ktoś to robił ?
Czy są jakieś przeciw wskazania ?
Mam aku 50ah jak chyba większość z nas ' a chciałem zamontować 65ah ale ŻELOWY czy ktoś to robił ?
Czy są jakieś przeciw wskazania ?
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 131 times
Re: Akumulator padł
Żelowy nie wskazany bo astry lądują z alternatora czasami prądem 15,2V. Ja dzisiaj jechałem 120 km i alternator cały czas ładował równe 15V.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 lut 2020, 12:46
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: B14XR 100km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: SIERADZ
- Województwo: ŁÓDZKIE
Re: Akumulator padł
Dzisiaj z ciekawości przeprowadziłem kabel z aku do kabiny i jeździłem z miernikiem . W moim ałcie ładowanie max 14,85 V a po włączeniu wszystkiego co możliwe było 14,50 V a tak normalnie jak się jeździ 14,60 V to nie wiem jak 15,2 V u kolegi
- vzduch
- Posty: 768
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: Akumulator padł
Mi padł akumulator w poniedziałek. Dzisiaj podłączyłem prostownik z Lidla i wskazał naładowanie na poziomie 0. Po 4 godzinach ładowania wskazał 2 kreski na 4 możliwe, ale musiałem skoczyć do apteki, więc odłączyłem kable na czas wycieczki. Przejechałem ze 3 kilometry, zaparkowałem, wróciłem, podłączyłem kable i prostownik wskazał 1 kreskę... Mam zacząć się obawiać, że coś nie tak z akumulatorem?
EDIT: Teraz po kolejnych 3 godzinach ładowania nadal 2 kreski. Ja nie twierdzę, że to się powinno ładować szybko jak telefon, ale czytałem, że 7-8 godzin spokojnie wystarczy żeby naładować akumulator w Astrze. No chyba, że się pomyliłem albo ktoś kto tak napisał/powiedział się pomylił.
EDIT: Teraz po kolejnych 3 godzinach ładowania nadal 2 kreski. Ja nie twierdzę, że to się powinno ładować szybko jak telefon, ale czytałem, że 7-8 godzin spokojnie wystarczy żeby naładować akumulator w Astrze. No chyba, że się pomyliłem albo ktoś kto tak napisał/powiedział się pomylił.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Akumulator padł
Ostatnio jak ładowałem to wskazało mi 11,4 bodajże, a do pełnego naładowania potrzebował 28h
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Akumulator padł
vzduch pisze: Przejechałem ze 3 kilometry, zaparkowałem, wróciłem, podłączyłem kable i prostownik wskazał 1 kreskę... Mam zacząć się obawiać, że coś nie tak z akumulatorem?
Nie z akumulatorem, tylko po mieście prawie wcale Astra nie ładuje akumulatora. Mam podłączony woltomierz, startuję auto napięcie rośnie do 14,2V, wyjeżdżam z garażu, zamykam drzwi i po ruszeniu jest napięcie 12,3V. Po 2-3ch takich wyjazdach auto stało tydzień i już nie mogło odpalić.
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Akumulator padł
EDIT: Teraz po kolejnych 3 godzinach ładowania nadal 2 kreski. Ja nie twierdzę, że to się powinno ładować szybko jak telefon, ale czytałem, że 7-8 godzin spokojnie wystarczy żeby naładować akumulator w Astrze. No chyba, że się pomyliłem albo ktoś kto tak napisał/powiedział się pomylił.
To zależy jakim napięciem/natężeniem ładujesz akumulator. W 7-8 godzin przy ładowaniu natężeniem 1/10 pojemności akumulatora ciężko będzie ci naładować akumulator do pełna.
Nie z akumulatorem, tylko po mieście prawie wcale Astra nie ładuje akumulatora. Mam podłączony woltomierz, startuję auto napięcie rośnie do 14,2V, wyjeżdżam z garażu, zamykam drzwi i po ruszeniu jest napięcie 12,3V. Po 2-3ch takich wyjazdach auto stało tydzień i już nie mogło odpalić.
To ciekawe co piszesz, bo jeśli tak by było, to ja już powinienem kilka razy wymienić akumulator. Jeżdżę 90% krótkie odcinki po mieście 5-6 km i nigdy nie miałem problemów z akumulatorem, żadnych błędów ESC itp. Ba, nawet po trzech tygodniach postoju auto odpaliło bez zająknięcia. Tej zimy pierwszy raz podłączyłem prostownik, żeby doładować akumulator z uwagi na krótkie trasy i po podłączeniu poziom naładowania sięgał 90-100%.
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Akumulator padł
Auto użytkuję nowe od roku i już 3 razy miałem tej "zimy" padnięty akumulator, może mam coś rąbnięty program ładowania. Teraz myślę zrobić rejestrator napięcia w aucie dla obrazu co jest nie tak, a na gotowy woltomierz z tą funkcją trzeba wydać ponad tysiaka.
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Elbląg
- Województwo: Warmińsko Mazurskie
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
Re: Akumulator padł
Ja tez od nowego roku jezde praktycznie tylko po miescie, a ostatnio raz na 2 tygodnie wyciagam samochod z garazu. Pali bez zajakniecia od pierwszego razu. Jak wasz zachowuje sie inaczej to cos musi wam ciagnac prad na postoju. Moze to autoalarm? JA nie mam w Astrze ale w poprzednim mialem i tamten samochod nawet na nowym aku wytrzymywał 1 tydzien.
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Akumulator padł
Ja mam golutką wersję, alarm fabryczny.
Rzadko teraz się jeździ, jeśli już to krótkie dystanse.
Z aku na razie nic się nie dzieje
Rzadko teraz się jeździ, jeśli już to krótkie dystanse.
Z aku na razie nic się nie dzieje
- 200HP
- Posty: 129
- Rejestracja: 26 sie 2017, 11:17
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 Turbo
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Czeladź
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Akumulator padł
Prędziej onstar drenuje Wam aku. Alarm ma stosunkowo niski pobór.
Zróbcie listę komu padło/rozładowało aku i kto ma onstara - aktywnego czy nieaktywnego oraz czy ma alarm fabryczny.
Zróbcie listę komu padło/rozładowało aku i kto ma onstara - aktywnego czy nieaktywnego oraz czy ma alarm fabryczny.
- Gral48
- Posty: 710
- Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
- Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
- Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: RUMIA
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
Re: Akumulator padł
Mam OnStar-a aktywnego i autoalarm fabryczny, za ostatni m-c przejechałem około 200 km ( z zasady tylko po zakupy ), i jak na razie aku daje radę
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: RE: Re: Akumulator padł
Są prostsze sposoby na sprawdzenie ładowania. Wystarczy zdjąć osłonę bezpieczników, która masz nad drażkiem zmiany biegów i dotykasz któregokolwiek bezpiecznika a masę możesz sobie wziąść z zapalniczki, którą masz poniżej. Jest jeszcze prostszy sposób instalujesz sobie apke np. Torqe na telefonie, podpinasz interfejs obd2, parujesz i tam możesz sobie sprawdzić cały czas jakie masz ładowanie. Ja maksymalne jakie mam ładowanie to 15.6 V, ale jest one tylko przy niskich zimowych temperaturach. Przy obecnej temperaturze to max 14.6V, ale jak już jest południe wyższa Temp, to ladowanie jest na poziomie 12.3V. Jest u nas tak zwane inteligentne ładowanie. Ja mam zwykły akumulator nie Agm i silnik diesla 1.6 cdti 136KM.marcin1980 pisze::? Dzisiaj z ciekawości przeprowadziłem kabel z aku do kabiny i jeździłem z miernikiem . W moim ałcie ładowanie max 14,85 V a po włączeniu wszystkiego co możliwe było 14,50 V a tak normalnie jak się jeździ 14,60 V to nie wiem jak 15,2 V u kolegi
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: RE: Re: Akumulator padł
Kubah44 pisze: jak już jest południe wyższa Temp, to ladowanie jest na poziomie 12.3V. Jest u nas tak zwane inteligentne ładowanie. Ja mam zwykły akumulator nie Agm
Tyle to brak ładowania. Ja zrobiłem 40 km i napięcie mi cały czas spadało z 12,3V do 12V, bałem się że przy powrocie rozładuje mi akumulator i stanę na drodze. Za 4 dni auto nie odpaliło.
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: Akumulator padł
12,3 V to podaje alternator, bo uznaje, że aku jest naładowany. Poniżej załączam zdjęcia z testu mojego aku, właśnie po jeździe gdzie miałem na odcinku 16km podawane cały czas 12, 3V i pięciu godzinny postoju samochodu. Z zadeklarowanych przez producenta 720A miałem skromne 839A, napięcie 12,69V. Mój aku ma 3 lata samochód 115 tysi przebiegu. Oryginał Gm Varta. Też załączam zdjęcie dla poglądu. Nie ukrywam, że w miarę systematycznie dbam o aku, poprzez jego doładowywanie prostownikiem/ładowarka. Patrząc na jego parametry, powinien wytrzymać na te 10 lat
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 55 times
Re: Akumulator padł
Masz Diesla i porządny z widocznych parametrów aku, a u mnie 50Ah i tylko 360A jak do malucha
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: Akumulator padł
50 Ah i 360A to faktycznie jak od malucha, taki aku długo raczej nie ma prawa pożyć. Ja przy takim aku, jeśli miałbym go wymienić to na pewno wymienił bym go na coś mocniejszego. Nie wiem czym kierują się producenci montując takie akumulatory, chyba ma po prostu starczyć na dwa lata. Opel nie jest tu jednym producentem, który montuje takie małe aku jest ich wielu między innymi VW.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 lut 2019, 09:31
- Posiadane auto: Opel Astra V HB (RM2019)
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Piękne :)
- Województwo: Najładniejsze :)
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 23 times
Re: Akumulator padł
Tylko pytanie, jak zaprogramowany jest komputer w kwestii tego "inteligentnego ładowania", bo jeżeli ma zapisane, że pojemność akumulatora to coś około 360, to jak wstawisz większy, może nie doładowywać do końca itp
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Akumulator padł
Martin pisze:Tylko pytanie, jak zaprogramowany jest komputer w kwestii tego "inteligentnego ładowania", bo jeżeli ma zapisane, że pojemność akumulatora to coś około 360, to jak wstawisz większy, może nie doładowywać do końca itp
Tłumaczę jak działa inteligentne ładowanie w naszych oplach.
Gdy jedziesz pod górę lub mocno ciśniesz pedał gazu czyli gdy mocno obciążasz silnik i zużywasz większe dawki paliwa to w ramach oszczędności aby alternator dodatkowo nie powodował nadmiernego obciążenia ładuje prądem minimalnym i napięciem na poziomie około 12,3 V . W normnych warunkach napięcie ładowania wynosi około 13,6 -13,8 V. Gdy jedziemy z górki lub na prostej drodze powyżej określonej prędkości ( nie pytajcie jakiej bo nie powiem ) i nie naciskamy pedału gazu i nie obciążamy silnika to alternator ładuje maksymalnym bezpiecznym napięciem czyli 15 - 15,2 V .
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Akumulator padł
Do powyższego opisu dodam, że w samochodach z systemem Start/Stop dodatkowo alternator ładuje akumulator maksymalnym napięciem w trakcie hamowania silnikiem i taki schemat ładowania producenci często szumnie nazywają systemem odzyskiwania energii. Właśnie ze względu na taką specyfikę ładowania/rozładowania, samochody z S/S muszą być wyposażone we wzmacniane akumulatory (AGM), które teoretycznie są odporniejsze na takie impulsowe ładowanie (częste cykle ładowania i rozładowania).
Podejrzewam, że nasze Astry bez systemu Start/Stop mają "tradycyjny" układ ładowania akumulatora. Jednak mogę się mylić więc może ktoś mądrzejszy się wypowie.
Podejrzewam, że nasze Astry bez systemu Start/Stop mają "tradycyjny" układ ładowania akumulatora. Jednak mogę się mylić więc może ktoś mądrzejszy się wypowie.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 lut 2020, 12:46
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: B14XR 100km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: SIERADZ
- Województwo: ŁÓDZKIE
Re: Akumulator padł
Właśnie liczę na wypowiedz kogoś kto ogarnia całe ładowanie .
No czy to możliwa taka zamiana .?
Mam 50ah które na pewno nie wytrzyma za wiele i chciałem 65ah ( ŻELOWY ) z myślą że jakieś 6lat wytrzyma bez problemu ale nie wiem czy układ ładowania jest jakoś programowany jak w innych samochodach np. w volwo jak szwagier zmieniał to trzeba było podjechać i podłączyć kompa w celu wprowadzenia parametrów akumulatora .
No czy to możliwa taka zamiana .?
Mam 50ah które na pewno nie wytrzyma za wiele i chciałem 65ah ( ŻELOWY ) z myślą że jakieś 6lat wytrzyma bez problemu ale nie wiem czy układ ładowania jest jakoś programowany jak w innych samochodach np. w volwo jak szwagier zmieniał to trzeba było podjechać i podłączyć kompa w celu wprowadzenia parametrów akumulatora .
-
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 lut 2019, 09:31
- Posiadane auto: Opel Astra V HB (RM2019)
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Piękne :)
- Województwo: Najładniejsze :)
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 23 times
Re: Akumulator padł
rafalwr pisze:Martin pisze:Tylko pytanie, jak zaprogramowany jest komputer w kwestii tego "inteligentnego ładowania", bo jeżeli ma zapisane, że pojemność akumulatora to coś około 360, to jak wstawisz większy, może nie doładowywać do końca itp
Tłumaczę jak działa inteligentne ładowanie w naszych oplach.
Gdy jedziesz pod górę lub mocno ciśniesz pedał gazu czyli gdy mocno obciążasz silnik i zużywasz większe dawki paliwa to w ramach oszczędności aby alternator dodatkowo nie powodował nadmiernego obciążenia ładuje prądem minimalnym i napięciem na poziomie około 12,3 V . W normnych warunkach napięcie ładowania wynosi około 13,6 -13,8 V. Gdy jedziemy z górki lub na prostej drodze powyżej określonej prędkości ( nie pytajcie jakiej bo nie powiem ) i nie naciskamy pedału gazu i nie obciążamy silnika to alternator ładuje maksymalnym bezpiecznym napięciem czyli 15 - 15,2 V .
a u mnie wprost inaczej ładuje i nie zależy to od obciążenia silnika...ostatnio w okresie styczeń -marzec - gdy było zimno ładował około 15 V i dość często tak ładował, gdy cieplej to tylko około 13-14 V, inna zależność jaka zauważyłem to gdy np ładował 14,5V na światłach dziennych (LED), to gdy zapalały sie juz światła zwykłe mijania (bo robiło się ciemniej) nagle lądowanie spadało np do 13,7V
Nigdy u siebie nie zauważyłem zależności napięcia lądowania od obciążenia silnika.
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 131 times
Re: Akumulator padł
Nie jest tak jak mówisz @rafalwr. Mam między zegarami dane dotyczące napięcia ładowania i nie ma znaczenia czy jedziesz z górki czy pod górkę i nasze alternatory lądują stale tak samo w przypadku 1.4 turbo. Napięcie ładowania nie zwiększa się w momencie zjazdu z górki przy hamowaniu silnikiem.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Akumulator padł
Jeśli auto ma system Start/Stop, to ładowanie jest takie jak napisał @rafalwr.
Zapewne @Mati nie masz SS więc stąd "tradycyjny" (stały) sposób ładowania w Twoim wehikule.
Zapewne @Mati nie masz SS więc stąd "tradycyjny" (stały) sposób ładowania w Twoim wehikule.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Akumulator padł
Mati pisze:Nie jest tak jak mówisz @rafalwr. Mam między zegarami dane dotyczące napięcia ładowania i nie ma znaczenia czy jedziesz z górki czy pod górkę i nasze alternatory lądują stale tak samo w przypadku 1.4 turbo. Napięcie ładowania nie zwiększa się w momencie zjazdu z górki przy hamowaniu silnikiem.
" colins " dopisał to co ja pominąłem . Tak jest w astrach z systemem S/S . Mam aku AGM 70Ah i 2019 r. produkcji samochodu. Być może od 2016 zmieniło się oprogramowanie być może nie masz S/S bo nic o tym nie piszesz . W każdym razie w moim przypadku jest dokładnie tak jak napisałem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości