Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
- luks
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 sty 2016, 09:28
- Posiadane auto:
- Silnik:
- Rocznik auta: 0
- Miasto:
- Województwo:
Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
Gdzieś wyczytałem, że Astra 5 uzyskała "upust" na wadze, tzn. jest lżejsza z uwagi na zmniejszenie grubości niektórych elementów...a z niektórych wręcz zrezygnowano. Pierwsze co przyjdzie mi sprawdzić jak już będę miał swoją Astrę V to czy to prawda...
Z odchudzonych elementów to ponoć dywaniki i obicia w bagażniku oraz drzwiach i brak wygłuszenia na pokrywie silnika??
Dodatkowo odchudzono oparcia foteli zyskując kolejne kilogramy...
Pytanie jak to wpłynie na jakość i wytrzymałość...a przede wszystkim trwałość...poczekamy - zobaczymy...
Nie zmienia to faktu, że dobrze się stało bo poprzedniczka Astry 5 była lekko to ujmując samochodem z dużą NADWAGĄ
Z odchudzonych elementów to ponoć dywaniki i obicia w bagażniku oraz drzwiach i brak wygłuszenia na pokrywie silnika??
Dodatkowo odchudzono oparcia foteli zyskując kolejne kilogramy...
Pytanie jak to wpłynie na jakość i wytrzymałość...a przede wszystkim trwałość...poczekamy - zobaczymy...
Nie zmienia to faktu, że dobrze się stało bo poprzedniczka Astry 5 była lekko to ujmując samochodem z dużą NADWAGĄ
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:03
- Posiadane auto: Astra III Kombi
- Silnik: 1.6 115KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: dolnośląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
Ja nawet gdzieś widziałem że na samej masce jak otworzysz (od strony przedniego kantu) to są otwory... wygląda to dziwnie bo są po prostu "dziury", ale to chyba jeden z zabiegów "utraty masy"
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 sty 2016, 21:16
- Posiadane auto:
- Silnik:
- Rocznik auta: 0
- Miasto:
- Województwo:
- Been thanked: 1 time
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
Właśnie gdzieś dorwałem inforamację prasową i tam piszą o masie nowe Astry 5:
"Także w nowej Astrze konsekwentnie zrealizowano to zamierzenie: w zależności od wersji i wyposażenia jest ona nawet o 200 kilogramów (co najmniej o 120 kilogramów) lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Zasadniczą rolę w obniżeniu masy odgrywa nowa, gruntownie odchudzona architektura pojazdu. Sam szkielet nadwozia i elementy strukturalne są lżejsze o ponad 20 procent (280 zamiast 357 kg). Kolejne 50 kilogramów zaoszczędzono, dokonując modyfikacji elementów podwozia. Efekt ten uzyskano dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej i ultrawysokowytrzymałej stali, bardziej kompaktowym ramom pomocniczym, a także zmianom konstrukcyjnym w przednim i tylnym zawieszeniu. Ponadto inżynierowie zrezygnowali z pełnego zestawu paneli poprawiających aerodynamikę spodu pojazdu. Zamiast tego zoptymalizowano kształt poszczególnych elementów podwozia i zespołu napędowego, osiągając podwójną korzyść: obniżenie masy oraz kosztów produkcji, co przełożyło się na bardziej atrakcyjne dla klienta ceny modelu.
Kolejne zabiegi optymalizujące wymiary i masę samochodu zaowocowały krótszymi zwisami z przodu i z tyłu, a także krótszym układem wydechowym, którego masa zmniejszyła się o 25 procent, czyli o 4,5 kilograma. Mniejsze koła i opony ważą nawet o 11,5 kilograma mniej niż w poprzednim modelu. To samo dotyczy hamulców: układ, który musi poradzić sobie ze spowolnieniem mniejszej masy, ma bardziej kompaktową konstrukcję i jest lżejszy o 10 kilogramów, a przy tym jeszcze skuteczniejszy."
więc wszystko chyba na plus ....
"Także w nowej Astrze konsekwentnie zrealizowano to zamierzenie: w zależności od wersji i wyposażenia jest ona nawet o 200 kilogramów (co najmniej o 120 kilogramów) lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Zasadniczą rolę w obniżeniu masy odgrywa nowa, gruntownie odchudzona architektura pojazdu. Sam szkielet nadwozia i elementy strukturalne są lżejsze o ponad 20 procent (280 zamiast 357 kg). Kolejne 50 kilogramów zaoszczędzono, dokonując modyfikacji elementów podwozia. Efekt ten uzyskano dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej i ultrawysokowytrzymałej stali, bardziej kompaktowym ramom pomocniczym, a także zmianom konstrukcyjnym w przednim i tylnym zawieszeniu. Ponadto inżynierowie zrezygnowali z pełnego zestawu paneli poprawiających aerodynamikę spodu pojazdu. Zamiast tego zoptymalizowano kształt poszczególnych elementów podwozia i zespołu napędowego, osiągając podwójną korzyść: obniżenie masy oraz kosztów produkcji, co przełożyło się na bardziej atrakcyjne dla klienta ceny modelu.
Kolejne zabiegi optymalizujące wymiary i masę samochodu zaowocowały krótszymi zwisami z przodu i z tyłu, a także krótszym układem wydechowym, którego masa zmniejszyła się o 25 procent, czyli o 4,5 kilograma. Mniejsze koła i opony ważą nawet o 11,5 kilograma mniej niż w poprzednim modelu. To samo dotyczy hamulców: układ, który musi poradzić sobie ze spowolnieniem mniejszej masy, ma bardziej kompaktową konstrukcję i jest lżejszy o 10 kilogramów, a przy tym jeszcze skuteczniejszy."
więc wszystko chyba na plus ....
- luks
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 sty 2016, 09:28
- Posiadane auto:
- Silnik:
- Rocznik auta: 0
- Miasto:
- Województwo:
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
falcon80 pisze:Właśnie gdzieś dorwałem inforamację prasową i tam piszą o masie nowe Astry 5:
"Także w nowej Astrze konsekwentnie zrealizowano to zamierzenie: w zależności od wersji i wyposażenia jest ona nawet o 200 kilogramów (co najmniej o 120 kilogramów) lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Zasadniczą rolę w obniżeniu masy odgrywa nowa, gruntownie odchudzona architektura pojazdu. Sam szkielet nadwozia i elementy strukturalne są lżejsze o ponad 20 procent (280 zamiast 357 kg). Kolejne 50 kilogramów zaoszczędzono, dokonując modyfikacji elementów podwozia. Efekt ten uzyskano dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej i ultrawysokowytrzymałej stali, bardziej kompaktowym ramom pomocniczym, a także zmianom konstrukcyjnym w przednim i tylnym zawieszeniu. Ponadto inżynierowie zrezygnowali z pełnego zestawu paneli poprawiających aerodynamikę spodu pojazdu. Zamiast tego zoptymalizowano kształt poszczególnych elementów podwozia i zespołu napędowego, osiągając podwójną korzyść: obniżenie masy oraz kosztów produkcji, co przełożyło się na bardziej atrakcyjne dla klienta ceny modelu.
Kolejne zabiegi optymalizujące wymiary i masę samochodu zaowocowały krótszymi zwisami z przodu i z tyłu, a także krótszym układem wydechowym, którego masa zmniejszyła się o 25 procent, czyli o 4,5 kilograma. Mniejsze koła i opony ważą nawet o 11,5 kilograma mniej niż w poprzednim modelu. To samo dotyczy hamulców: układ, który musi poradzić sobie ze spowolnieniem mniejszej masy, ma bardziej kompaktową konstrukcję i jest lżejszy o 10 kilogramów, a przy tym jeszcze skuteczniejszy."
więc wszystko chyba na plus ....
Czyli tak jak myślałem...ciekawe jak to wpłynie na stabilność konstrukcji i samego samochodu...czy będzie bardziej sztywny czy "miękki"??
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
Apropos wnętrza, trwałości i jakości.... dziś dokonałem pierwszego samookaleczenia wnętrza
Wrzucałem teczkę do tyłu i delikatnie zawadziłem o boczek drzwi, efekt widoczny. Drapnąłem na prawdę delikatnie, a tu... nie ryska, tylko wyrwa, jakby ktoś przeciągnął gorącym śrubokrętem. Jakość plastików - bez komentarza, niszczą się od patrzenia.
Z drugiej strony jak na pół roku użytkowania, pierwsza rzecz jaką osobiście uszkodziłem
Wrzucałem teczkę do tyłu i delikatnie zawadziłem o boczek drzwi, efekt widoczny. Drapnąłem na prawdę delikatnie, a tu... nie ryska, tylko wyrwa, jakby ktoś przeciągnął gorącym śrubokrętem. Jakość plastików - bez komentarza, niszczą się od patrzenia.
Z drugiej strony jak na pół roku użytkowania, pierwsza rzecz jaką osobiście uszkodziłem
- Załączniki
-
- rycha.jpg (668.44 KiB) Przejrzano 2570 razy
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
no i jeszcze chyba włożyli w autko mniejszy zbiornik paliwa
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
Ja miałem okazję rozbierać fotele Astry H. Jedne były z wersji Classic z 2012 roku, a drugie z wersji Cosmo z 2007 roku.
Fotele z zewnątrz się takie same. W środku już nie do końca. Brakowało spinek, uchwytów, maskownic.
Po zdjęciu boczka drzwi spinki były w co drugim otworze. Myslalem, że to błąd montażowy, ale po drugiej stronie było identycznie.
Fotele z zewnątrz się takie same. W środku już nie do końca. Brakowało spinek, uchwytów, maskownic.
Po zdjęciu boczka drzwi spinki były w co drugim otworze. Myslalem, że to błąd montażowy, ale po drugiej stronie było identycznie.
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
kuba pisze:Drapnąłem na prawdę delikatnie, a tu... nie ryska, tylko wyrwa, jakby ktoś przeciągnął gorącym śrubokrętem. Jakość plastików - bez komentarza, niszczą się od patrzenia.
to znaczy, ze sa miękkie. gdyby były twarde, to bys narzekal, ze sa za twarde ;)
béton brut
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
komisarzryba pisze:to znaczy, ze sa miękkie. gdyby były twarde, to bys narzekal, ze sa za twarde
tak, miękkie, tylko czemu skrzypią, jakby były twarde ?
Dzięki temu, mogę narzekać na to i na to.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
oczywiście, ze możesz. mamy od tego specjalny watek nawet ;)
béton brut
- Desiderata
- Posty: 1876
- Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Polska
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 81 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
kuba pisze:Apropos wnętrza, trwałości i jakości.... dziś dokonałem pierwszego samookaleczenia wnętrza
Wrzucałem teczkę do tyłu i delikatnie zawadziłem o boczek drzwi, efekt widoczny.
Ta teczka to chyba z adamantium
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
Nie, zwykła skórzana Metalowe nóżki No właśnie... a efekt wizualny na plastiku jak po wiertarce.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- pitusmetallica
- Posty: 461
- Rejestracja: 21 mar 2017, 20:03
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów/Łańcut
- Województwo: Podkarpackie
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 9 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
man1utek pisze:no i jeszcze chyba włożyli w autko mniejszy zbiornik paliwa
Co jak co ale to właśnie jest dla mnie najbardziej uciążliwe
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
no, też trochę jestem zniesmaczony wielkością zbiornika- ale jak patrzyłem wszystkie Asterixy mają 48 litrów :/
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
man1utek pisze:nogą zahaczył
heh, jakbym nogą zahaczył to połamałbym w p...du ten plastik
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Desiderata
- Posty: 1876
- Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Polska
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 81 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
może chodziło o tę inną nogę if you know...
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
kuba pisze:Wrzucałem teczkę do tyłu i ...
... tak się stało bo była to czarna teczka, a gorące materiały zrobiły swoje
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
Musiałeś mocno przyłożyć. Żona już dwa razy przejechała szpilkami o plastik na drzwiach i śladu prawie nie ma.
Co nie zmienia faktu, że plastiki to słaby punkt Astry.
Co nie zmienia faktu, że plastiki to słaby punkt Astry.
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Odchudzanie Astry 5 - cieńsze elementy wyposażenia wnętrza, a ich trwałość??
z plastikami jak z jajkiem trzeba się obchodzić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości