Strona 58 z 61

Re: Rozwiązanie na zimę

: 16 lis 2018, 06:05
autor: clavius
Dobry wieczór...
Pytanko - mam następujące. Czeka mnie 1wsza zima Astrą ST. Zakupiłem felgi stalowe, Nokiany D4.. i czujniki na stronce doopla (korzystając z kodu rabatowego tego forum - dzięki:)). Podjechałem do jednego z lepszych wulka w moim mieście i stwierdził, że ok zmontuje mi to - a czujniki to że są jakby już zaprogramowane tylko musi je "obudzić" po założeniu. Co o tym myślicie?

Re: Rozwiązanie na zimę

: 16 lis 2018, 12:51
autor: Tomhud

Re: Rozwiązanie na zimę

: 18 lis 2018, 14:47
autor: vzduch
Ja też już mam! Zdecydowałem, że najrozsądniejsze rozwiązanie dla mnie to drugi komplet kół. Wybrałem felgi Dezent TY, opony BFG i czujniki Alcar (Schrader). Z pogodą wstrzeliłem się w tym roku idealnie ;)

Re: Rozwiązanie na zimę

: 19 lis 2018, 13:20
autor: clavius


Dzięki - czytałem wcześniej ten temat niż pisałem posta. Są 2 osoby z Rudy Śląskiej w podanym temacie ale potrzebuje 3posta żeby pisać pw :P
Bardziej chodziło mi o to czy zlecać zabawę z czujnikami wulkanizatorowi - który ma programator "unisex" czy poprosić kogoś o pomoc z forum z programatorem z Ali dla Astry.
Pozdrawiam

Re: Rozwiązanie na zimę

: 19 lis 2018, 14:05
autor: Gral48
clavius pisze:


Dzięki - czytałem wcześniej ten temat niż pisałem posta. Są 2 osoby z Rudy Śląskiej w podanym temacie ale potrzebuje 3posta żeby pisać pw :P
Bardziej chodziło mi o to czy zlecać zabawę z czujnikami wulkanizatorowi - który ma programator "unisex" czy poprosić kogoś o pomoc z forum z programatorem z Ali dla Astry.
Pozdrawiam


Po co masz tracic kasę jak wsród NAS jest pełno właścicieli programatorów?

Re: Rozwiązanie na zimę

: 20 lis 2018, 17:58
autor: vzduch
BTW, czy w zakresie doboru indeksu prędkości opony istnieje jakiś oficjalny zapis, że homologacja V na letnie ogumienie pozwala zastosować najmniej wartość H w oponach zimowych? W Internetach piszo, że tak: przy zimowych indeks prędkości może być nizszy, jednak nie niższy niż Q. A jak do tego mają się umowy z ubezpieczycielami w zakresie m.in. AC? Ktoś w temacie? Pomijając już fakt mniejszego bezpieczeństwa i szybszego zużywania się opony o indeksie prędkości niższym niż zalecany...

Re: Rozwiązanie na zimę

: 20 lis 2018, 18:41
autor: Segor
Przepisy mówią, że stosując opony o niższym indeksie musisz w widocznym miejscu mieć naklejkę z ograniczeniem do tej prędkości. Nikt tego nie przestrzega...

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 00:25
autor: Tomhud
Od 1996 roku używam zimówek i nauczyłem się, że opony należy dobierać do możliwości auta a nie pogody, stylu jazdy czy rodzaju trasy jaki mają pokonywać. To samo dotyczy indeksu nośności. Sądzę, że wybieramy niższe indeksy, bo za tym idzie niższa cena, ale nie oszukujmy się bo też niższe osiągi, co w skrajnych przypadkach przekłada się na bezpieczeństwo. To na ogół "życzliwi" sprzedawcy mają tak świetne pomysły, że doradzają nam dobrodusznie niższe indeksy, bo klient zadowolony, że „zaoszczędzi" a on plan sprzedaży wykona. W zestawie na zimę w pierwszej kolejności stawiam na możliwie najlepszą dostępną na rynku oponę a dopiero w drugiej kolejności w zależności od zamożności myślę o felgach, kołpakach czy nakrętkach. Uważam, że lepiej mieć bardzo dobrą oponę na jednym komplecie felg niż dwa komplety z oponami klasy średniej czy ekonomicznej. Przepisu z naklejką nie dopuszczam, bo co to niby pomoże.
Ot takie moje refleksje po latach testowania różnych wariantów z zimówkami ;)

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 09:26
autor: Slavek
Niższy indeks to znaczy jaki? Do jakiej prędkości? Czy czasem to nie jest tak, że patrząc w drugą stronę, nie przesadzamy z tymi indeksami i wielu kierujących nawet nie zbliża się do możliwych do osiągnięcia na danym indeksie prędkości? I trzeba pamiętać jeszcze , że indeks prędkości jest związany z indeksem nośności.
No i pamiętajmy, że na wielosezonowych na autostradzie nie można jeździć zimą szybciej niż 40km/h :D ;)

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 09:31
autor: man1utek
I tak każdy kupuje to co uważa za słuszne i wydatkuje na tyle na ile portfel pozwala.
A jak ktoś mózgu nie używa kierując, to i opony za miliony nie pomogą....

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 10:52
autor: vzduch
Slavek pisze:Niższy indeks to znaczy jaki? Do jakiej prędkości? Czy czasem to nie jest tak, że patrząc w drugą stronę, nie przesadzamy z tymi indeksami i wielu kierujących nawet nie zbliża się do możliwych do osiągnięcia na danym indeksie prędkości? I trzeba pamiętać jeszcze , że indeks prędkości jest związany z indeksem nośności.

Kupujesz auto z oponami o indeksie prędkości V, a nie zbliżasz się przecież do 240 km/h. Niższy na zimę, tzn. niższy o 1 stopień, czyli H. Zastosowanie indeksu niższego o 2 stopnie, czyli T oddala się od przyjętych norm mocy samochodu i prędkości z jaką się poruszamy. Nie chodzi o prędkość maksymalną, bo zaraz ktoś napisze że przecież i tak prawo w kraju nie pozwala na deptanie 190, czy 210 km/h. Chodzi tutaj bardziej o fakt, że ubezpieczyciel będzie szukał furtek do odmówienia wypłaty świadczeń, a dodatkowo zmniejszając indeks prędkości przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy (mocy silnika), zmniejsza się również żywotność opony. Indeks nośności to inna rzecz - rozpatruję 91V na lato i 91T/91H na zimę. Przy czym fakt - opona o indeksie prędkości T będzie się kasowała szybciej przy obciążeniu X, niż opona o indeksie prędkości H przy takim samym obciążeniu. Chyba że nauka mówi inaczej.

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 11:19
autor: Slavek
Kupuję auto z takimi oponami jakie zakłada producent. Nie mam na to wpływu. I indeks prędkości mówi właśnie o prędkości maksymalnej jakiej można używać do danych opon przy takim a nie innym indeksie nośności. Co do ubezpieczyciela to nie wydaje mi się aby można było wstrzymać wypłatę ubezpieczenia w związku z tym, że używam oponę o danym indeksie prędkości i tejże prędkości nie przekroczyłem przy zaistniałym zdarzeniu drogowym. Wiele osób tu pisze o wstrzymywaniu wypłat a jestem ciekaw czy znają osobiście taką osobę czy tylko z opowieści. Bo juz tu chyba czytałem o tym, że za brak opon zimowych i np. kolizji zakład ubezpieczeniowy nie wypłaca świadczenia... (OC)

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 11:33
autor: noodle
Przecież homologowane opony dla danego modelu są na tabliczce znamionowej, która jest na słupku b.
Od strony prawnej w kwestii opon zimowych to można zejść nawet do Q. Jeśli umieści się stosowną naklejkę ostrzegawczą (dyrektywa 92/23/EWG).
Kwestia, czy ktoś kupując auto za spore pieniądze będzie chciał zaoszczędzić parę złotych na bezpieczeństwie.

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 11:46
autor: vzduch
Slavek pisze:Kupuję auto z takimi oponami jakie zakłada producent. Nie mam na to wpływu. I indeks prędkości mówi właśnie o prędkości maksymalnej jakiej można używać do danych opon przy takim a nie innym indeksie nośności. Co do ubezpieczyciela to nie wydaje mi się aby można było wstrzymać wypłatę ubezpieczenia w związku z tym, że używam oponę o danym indeksie prędkości i tejże prędkości nie przekroczyłem przy zaistniałym zdarzeniu drogowym.
I właśnie m.in. do tego zmierzam, bo mi też się nie wydaje. Jeden z ubezpieczycieli podczas konsultacji telefonicznej stwierdził, że przy ocenie okoliczności incydentu analizuje się raczej to, czy kierujący pojazdem zachował należytą ostrożność i dostosował się do panujących warunków, ale finalnie nie otrzymałem twierdzącej odpowiedzi popartej jakimś wiarygodnym zapisem... Wiesz, chodzi o to, że możesz spowodować kolizję, jesteś tylko człowiekiem, ale płacąc kilka tysięcy złotych rocznie za wszelakie ubezpieczenia, wolisz mieć chyba pewność, że nie przeoczyłeś jakiejś pierdoły, którą później ktoś wykorzysta, żeby wykręcić się od zobowiązań.

Dochodzimy do sytuacji, w której kupujesz samochód z oponami letnimi o indeksie prędkości do 240 km/h (V, zgodnie z homologacją), ale jadąc 200 km/h nie przekraczasz przecież prędkości maksymalnej dla indeksu H (210 km/h), którego już w przypadku ogumienia letniego nie możesz zastosować (przynajmniej zgodnie z prawem, czy zaleceniami producenta samochodu). Rozumiecie o co mi chodzi? :)

noodle pisze:Kwestia, czy ktoś kupując auto za spore pieniądze będzie chciał zaoszczędzić parę złotych na bezpieczeństwie.
Od tego wszystko się zaczyna - od bezpieczeństwa i jakości obsługi klienta, bo dostałem wycenę i ofertę na opony 91H, a założono mi 91T. Chyba mam rację, że 91H są wskazane do montażu przy naszych samochodach, nie ze względu na to, że chce sobie pruć z żoną i dzieckiem szybciej niż 190 km/h, ale przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo i prędkość zużywania opon.

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 13:21
autor: Slavek
W przypadku OC nie ma możliwości niewypłacenia, przy AC o tym decyduje OWU.

Re: RE: Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 18:29
autor: michaelrsl
vzduch pisze:Ja też już mam! Zdecydowałem, że najrozsądniejsze rozwiązanie dla mnie to drugi komplet kół. Wybrałem felgi Dezent TY, opony BFG i czujniki Alcar (Schrader). Z pogodą wstrzeliłem się w tym roku idealnie ;)
Sprawdziłem u siebie i nie mam czujnika w nadkolu, to jakaś modyfikacja czy to zależy od wersji (ja mam enjoy)

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 20:19
autor: Slavek
Jaki czujnik w nadkolu?

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 20:55
autor: michaelrsl
Ten Obrazek

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 20:55
autor: Cain
Teoretycznie jeśli zakładasz opony o indeksie mniejszym niż przewiduje homologacja, w samochodzie powinna znaleźć się naklejka informująca o maksymalnej dopuszczalnej prędkości.

Kod: Zaznacz cały

Zgodnie z przepisami UE (konkretnie dyrektywą 92/23/EWG) i polskim Kodeksem Drogowym w przypadku zimówek można zdecydować się na obniżony indeks prędkości, jednak nie niższy niż Q (do 160 km/h). Jeśli decydujemy się na montaż opon zimowych o obniżonym indeksie prędkości, to na desce rozdzielczej, w okolicach kierownicy należy umieścić stosowną naklejkę ostrzegawczą.


Niedopuszczalne jest montowanie ogumienia letniego z indeksem prędkości mniejszym niż przewiduje homologacja.

EDIT:
Ten czujnik w nadkolu o ile się nie mylę to radar martwego pola.

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 21:25
autor: Segor
Ten czujnik to dodatkowy czujnik z systemu park assist. Pozwala na automatyczne parkowanie. Czujnik do martwego pola jest z tylu.

Re: Rozwiązanie na zimę

: 21 lis 2018, 21:44
autor: Slavek
Już myślałem że chodzi o czujnik ciśnienia w nadkolu :D

Re: RE: Re: Rozwiązanie na zimę

: 22 lis 2018, 08:30
autor: michaelrsl
Segor pisze:Ten czujnik to dodatkowy czujnik z systemu park assist. Pozwala na automatyczne parkowanie. Czujnik do martwego pola jest z tylu.
Dzięki za informację

Re: Rozwiązanie na zimę

: 22 lis 2018, 09:09
autor: vzduch
Mam informację od specjalisty ze sklepu. Wynika z niej, że nie jest możliwym, żeby ubezpieczyciel zmniejszył wysokość świadczeń lub odmówił ich realizacji, jeśli:
- indeks prędkości w zastosowanym ogumieniu zimowym to minimum Q (160 km/h),
- w miejscu widocznym dla kierowcy zastosowano odpowiednią naklejkę/informację o zastosowanym indeksie i dopuszczalnej prędkości (ale wszyscy wiemy, że to wioska),
- OWU nie określa jednoznacznie parametrów opon zimowych.

Teoretycznie, próba doczepienia się do zmniejszenia indeksu prędkości o więcej niż 1, czyli np. z V na T (pomijając H) wiązałaby się z podważaniem dyrektyw UE (o czym pisaliście wcześniej) i mogłaby narazić ubezpieczyciela na problemy prawne.

A jako ciekawostkę dodam, że ponoć niektórzy kierowcy mimo posiadania pojazdów o dużej mocy, celowo decydują się na zastosowanie zimowych opon o niższym indeksie prędkości (nawet Q do samochodów z homologacją letnią W/Y), ponieważ - w zależności od producenta i modelu - mogą być one bardziej lamelowane lub wykonane z innej mieszanki gumy, co poprawia parametry jezdne w okresie zimowym przy niskich prędkościach. Zwyczajnie pojedyncza "kostka" opony może być mniejsza lub bardziej miękka, bo nie musi być dostosowana do prędkości powyżej np. 250 km/h.

A inna ciekawostka jest taka, że w niektórych przypadkach ciężko stwierdzić, czy opona z indeksem T i opona z indeksem H to zwyczajnie nie ta sama opona z inną literką... Różnice w parametrach jezdnych określonego modelu opony mogą mieścić się w granicach przyjętej normy i w takim przypadku proces produkcyjny jest prostszy i tańszy. Nie twierdzę, że tak właśnie jest, ale jest to możliwe.

Re: Rozwiązanie na zimę

: 23 lis 2018, 08:49
autor: kuba
i nie w nadkolu, a w zderzaku Panowie...

Re: Rozwiązanie na zimę

: 08 sty 2019, 21:52
autor: DaveSG
Poczytałem już na Forum nieco o oponkach zimowych.
Teraz mam Dębicę (w trakcie 3 zimy, zostały mi jeszcze z Astry H, którą jeździłem wcześniej) nie czuję się na nich ostatnio zbyt pewnie choć w Szczecinie śniegu w zasadzie nie ma. Jakoś ta przyczepność na zimnym i mokrym jest słaba jak dla mnie.
Zastanawiam się nad zmianą 205/55 R16. Nie chcę grzebać w czujnikach itp. więc na tym samym rozmiarze.
Chwalicie Hankook.
Ktoś ma coś podobnego i może się wypowiedzieć?
https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-winter-i-cept-rs2-w452-205-55-r16-91-t-mfs/170581732?origin=shopping&gclid=EAIaIQobChMIwrLkxYHf3wIVSOh3Ch39gggfEAQYASABEgKNm_D_BwE
https://oponyalbert.pl/56806,opona-hankook-winter-i-cept-rs2-205-55r16-91h.html

Re: Rozwiązanie na zimę

: 09 sty 2019, 09:49
autor: astra
Tu podkarpacie, zaj@%&ne śniegiem, roczne Dębice 205/55 R16 (ze Słowenii !) dają radę.
Pewnie ci mieli lepsze, markowe opony
https://www.tvn24.pl/lodz,69/karambol-na-a1-ranni-i-kilkanascie-rozbitych-samochodow,898382.html

Re: Rozwiązanie na zimę

: 09 sty 2019, 12:04
autor: Slavek
Ci wszyscy byli na wielosezonowych i jechali ponad 40km/h :)

Re: Rozwiązanie na zimę

: 22 sie 2019, 10:30
autor: marcinos
No to jakie obecnie polecacie opony do Astry z 2018 roku ? Zamierzam kupić same opony bo przekładanie całych kół jest dla mnie bez sensu. Wbrew pozorom to felgi stalowe są bardziej narażone na korozję i uszkodzenia mechaniczne niż felgi aluminiowe, które są bardziej zabezpieczone. Przerabiałem już to od lat, też tkwiłem po uszy w stereotypach i jak dla mnie lepszym a do tego bardziej ekonomicznym wyborem są same opony.
Jakie polecacie więc do Asterki, czy powinny być w takim samym rozmiarze co letnie ? Zamierzam zabrać się za zakup teraz.

Re: Rozwiązanie na zimę

: 22 sie 2019, 10:47
autor: man1utek
ja mam na zimę Nokiany i bardzo sobie chwalę

Re: Rozwiązanie na zimę

: 22 sie 2019, 10:49
autor: aplplazu
https://allegro.pl/oferta/4-kola-zimowe ... witemShare

Brał ktoś od nich taki zestaw?

Cena wydaje się atrakcyjna - i w sumie też trochę podejrzana.
Ale może mnie się wydaje....

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka