colins pisze:Przecież tam jest mowa o silniku XHT - spójrz w drugi link.
Gapa ze mnie masz racje.
Ale ten tłok jest przegrzany do tego widać stopienie jego.( czarny jak ziemia)
Albo brak smarowania albo ktoś tu coś modził ( to tak o de mnie)
colins pisze:Przecież tam jest mowa o silniku XHT - spójrz w drugi link.
dziadzia82 pisze:W tak na 10 kur wracały 6 mowa o Skodzie bo z tym mam styczność mamy obok siebie kurę w ofercie
Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka
Adp89 pisze:Argument, że zle używanie silnika skutkuje pęknięciem tłoka jest dla mnie absurdalne. Zgoda, przy 100 tys tak ale nie przy 10-20.
To silnik nie powinien pozwalać na coś co jest dla niego niezdrowe. Ograniczyć moment, cokolwiek. A tu silnik/instrukcja użytkowania/komputer pokładowy wręcz zachęca do takiego użytkowania! Podzielam zdanie, że zrzucanie winy na użytkownika to parodia! W silniku występuje problem z LSPI i w konsekwencji słabszych podzespołów (nie zaprojektowanych do pracy w takich warunkach) dochodzi do uszkodzenia silnika.colins pisze:Ja wiem, że korzystanie z pełnego momentu obrotowego poniżej 2000 obr./min. kusi, daje frajdę i jest możliwe w tych silnikach. Jednak dla żadnego nie jest to zdrowe, a w tym jak widać szczególnie.
Knocking should not be confused with pre-ignition– they are two separate events. However, pre-ignition is usually followed by knocking.
driven22 pisze:W Astrze i tak będziesz kręcił silnik przynajmniej między 2,5- 3,5 tys obrotów bo poniżej jest to mulasty silnik.
colins pisze:A czy to nie Ty pisałeś, że w 2016 r. w silniku 1.4 także zmodernizowano tłoki i kanały olejowe?
Bo jeśli to prawda, to może niepotrzebnie drążymy ten temat. Na razie w żadnym silniku z 2017 r. problem się nie ujawnił. Musimy chyba jednak uzbroić się w cierpliwość i poczekać aż te silniki będą miały większe przebiegi. Z drugiej strony są przecież silniki sprzed 2016 r., które przejechały już wiele tysięcy km i nic się nie dzieje. Gdyby miały wadę fabryczną jak sugerujesz, to w nich też przecież problem powinien się ujawnić. Ja póki co stawiam jednak na sposób użytkowania silnika jako winowajcę niż na wadę fabryczną. Pewnie dopiero czas pokaże jaka jest prawda.
robal pisze:A na to wygląda, patrząc po opisach z początku wątku że moja ST też właśnie doświadcza podobnego problemu :/ - świecą się kontrolki od ABS-u (chyba) i CheckEngine. Po zdalnej diagnostyce z OnStara Pani podrzuciła mi błędy P0300 ECM i U0401 ABS (swoją drogą nie wiem co miałem sobie z nimi zrobić ). Na wolnych obrotach autem trzesię niemiłosiernie, powyżej 2tyś. obrotów nawet dało się jechać. W ASO stwierdzili, że cewka, ponoć wymienili i nagle nie ma ciśnienia, silnik rozebrany i czekam... auto około 21tyś. przejachane ledwo.
bobek12b pisze:@dziadzia82
1. Info o zmianie systemu smarowania jest prawidłowe, nastąpiło w sierpniu wraz z wejściem rm2017.
2. Dex1g2 jest poprzez rozpowszechnienie informacji ze zapobiegnie uszkodzeniu jak maszynka do robienia pieniędzy i zalecenia są na wymianę ale serwis ma wytyczne aby go zalewać wyłącznie na życzenie klienta i może być stosowany zamiennie do Dex2. Oczywiście musieli zmienić niektóre parametry, inaczej by nie przeszło.
Jestem po wymianie i odczucia takie ze jedynie może ale to może ciszej pracuje. Nie ulecza on nic poza "naiwnością i samozadowoleniem" klienta.
PS. Panowie napierajcie na sprawdzenie klimy, czynnik, szczelność.
Tyle w temacie pozdrawiam
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jacek2017 pisze:mam wrażenie ,że warsztaty wiedzą o tej wadzie ale nie mówią tylko "ogólnie udają zdziwienie", dopiero jak coś się dzieje faktycznie użytkownikowi AK to reagują. przecież taki dealer nie będzie strzelał sobie w stopę powszechnie informując o tych "incydentach" (strasznie ostatnio modne i popularne słowo) bo nie sprzeda kolejnych aut.
Jacek2017 pisze:mam wrażenie ,że warsztaty wiedzą o tej wadzie ale nie mówią tylko "ogólnie udają zdziwienie".
dziadzia82 pisze:Centrala kazala siedzieć cicho.
Jak pier...lnie to wtedy robimy.
Moze Gwarancje wytrzyma
kuba pisze:Jacek2017 pisze:mam wrażenie ,że warsztaty wiedzą o tej wadzie ale nie mówią tylko "ogólnie udają zdziwienie".
Oczywiście, ze wiedzą, ale które ASO przyzna się do tego klientowi z ulicy... ?dziadzia82 pisze:Centrala kazala siedzieć cicho.
Jak pier...lnie to wtedy robimy.
Moze Gwarancje wytrzyma
Lepiej bym tego nie ujął !
Fuks pisze:Nie jestem fanem GM ale naprawiają/wymieniają silniki także porównanie do VAG jest nie na miejscu.
Mam w pracy dwóch "byłych" fanów TSI, Skoda z salonu i Audi od pierwszego właściciela i wiem jak zadziałał VAG
emylpe pisze:Chłopaki jest połączenie dwóch marek, trupów się nie rusza tylko upycha do szafy. Ten co finalnie będzie kierownikiem-szefem danego działu będzie się później martwił.
Ogólnie Opel idzie drogą VAGu w tej sprawie czyli zapierać się tak długo jak się da. Będą straszyć sądami to wtedy będziemy kasę oddawać, jakieś 50% albo więcej odpuści, a kasa w kieszeni.
ASO często nawet jak chcę coś dobrego zrobić to ma związane ręce przez centrale. W różnych markach różnie to niestety działa.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości