1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ostrołęka
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 22 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
spróbujcie zalać Castrola Edge TurboDiesel 5W40 miałem to samo. Po zmianie oleju jest cisza pisałem wcześniej o moich przebojach z rozrządem i kolejny raz mi się nie chce. W moim przypadku pomogło. Przejechane w sumie ponad 230 tysięcy.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lis 2020, 20:38
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: 1.6 cdti
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Myślenice
- Województwo: małopolskie
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
U mnie przed wymianą rozrządu również terkotał czasami na wolnych obrotach ale po przegazowaniu wszystko cichło.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 10 maja 2019, 14:03
- Posiadane auto: opel astra V hatchback
- Silnik: 1.6 cdti
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wadowice
- Województwo: małopolskie
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Przegazowanie nie pomaga... Tylko ponowne uruchomienie silnika (czasami 5razy trzeba go gasić żeby pomogło). No spróbuję chyba z tym olejem bo zalewam dexosem ciągle. Samochód ma przebieg 50tys...
Git
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110ps
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polkowice
- Województwo: Wpisz województwo
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Kolego wymiana oleju generalnie nie pomoże tak jak prędzej pisałem winna jest sprężyna napinacza im prędzej wymienisz sprężynę w napinaczu tym szybciej pozbędziesz się problemu
Added in 1 minute 47 seconds:
Miałem dwa rodzaje napinacza jeden używany drugi fabrycznie nowy po rzekomo poprawce one mają te same słabe sprężyny także wymiana napinacza na nowy bez zmiany sprężyny nic kompletnie nieda to tylko strata pieniędzy i czasu
Added in 4 minutes 51 seconds:
Wrazie potrzeby mam jeden całkowicie nowy napinacz z mocniejsza sprężyna koszt 250 i odsyłacz swój po wymianie posiadam również same sprężyny 70zl szt i można sobie samemu podmienić wrazie potrzeby proszę pisać fzteile@op.pl
Added in 1 minute 47 seconds:
Miałem dwa rodzaje napinacza jeden używany drugi fabrycznie nowy po rzekomo poprawce one mają te same słabe sprężyny także wymiana napinacza na nowy bez zmiany sprężyny nic kompletnie nieda to tylko strata pieniędzy i czasu
Added in 4 minutes 51 seconds:
Wrazie potrzeby mam jeden całkowicie nowy napinacz z mocniejsza sprężyna koszt 250 i odsyłacz swój po wymianie posiadam również same sprężyny 70zl szt i można sobie samemu podmienić wrazie potrzeby proszę pisać fzteile@op.pl
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ostrołęka
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 22 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
u mnie jakoś nie grzechocze po przejściu na inny olej... także tak
-
- Posty: 2185
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Na 5w40 na pewno wzrośnie ciśnienie oleju w silniku, szczególnie, gdy ten jest zimny.
Zmniejszy się również cyrkulacja oliwy w motorze, więc tutaj będzie "-".
Mocniejsza sprężyna?
Przecież zwiększy naprężenie łańcucha, a w efekcie szybciej się wyciągnie.
Tak, że tego, @Fzteile ...
Ale mnie nie słuchajcie, bo ja się nie znam i mam benzynę ...
Zmniejszy się również cyrkulacja oliwy w motorze, więc tutaj będzie "-".
Mocniejsza sprężyna?
Przecież zwiększy naprężenie łańcucha, a w efekcie szybciej się wyciągnie.
Tak, że tego, @Fzteile ...
Ale mnie nie słuchajcie, bo ja się nie znam i mam benzynę ...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 gru 2020, 20:29
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.6 cdti 110ps
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Almelo
- Województwo: Holandia
Opel astra V 1.6 CDTI 110 KM 2018 r. dziwnie warczy
Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Opla Astra V. Chciałbym podzielić się ze wszystkimi posiadaczami Opla Astra V 1.6 cdti gdzie maja problem z tzw. „Trykotem” silnika po odpaleniu, otóż moje auto posiada przebieg 64567 tys/km oczywiście potwierdzony. Auto podczas odpalania „miało” - trykot na zimnym czy ciepłym bez różnicy, natomiast po przeczytaniu informacji opublikowanych przez jednego z forumowiczów między innymi przez pana pod pseudonimem „fzteile” postanowiłem skontaktować się z ww. „fzteile” i jak wspomniał na forum wymiana sprężyny w napinaczu łańcucha rozrządu pomoże w 100%, wiec zdecydowałem się na zakup sprężyny od „fzteile”, po otrzymaniu sprężyny rozebrałam bok silnika prawej strony jak opisał to wcześniej „ fzteile”
Po wyjęciu napinacza sprężyna oryginalna „szrot” bardzo miękka i znacznie krótsza, sprężynę która otrzymałem od „fzteile” twardsza w znacznym stopniu oraz dłuższa, po zamontowaniu złożeniu wszystkiego „trykot” ustąpił oraz praca silnika jest słyszalna pod każdym względem jak być powinna. Wszystkim tym, którzy piszą iż zmiana oleju pomoże
Nie zgodzę się, wymiana kompletnego rozrządu? Tak aż do momentu zużycia sprężyny w napinaczu a nie wyciagnięcia łańcucha czy zużytych kol czy ślizgów, jedynym rozwiązaniem jakim jest „trykot” jest sprężyna napinacza, absolutnie nic innego.
Wszystkich tych, którzy borykają się z problemem „trykoty” podczas odpalania radzę wymienić tylko sprężynę i w tym celu należy kontaktować się z „fzteile”
Po wyjęciu napinacza sprężyna oryginalna „szrot” bardzo miękka i znacznie krótsza, sprężynę która otrzymałem od „fzteile” twardsza w znacznym stopniu oraz dłuższa, po zamontowaniu złożeniu wszystkiego „trykot” ustąpił oraz praca silnika jest słyszalna pod każdym względem jak być powinna. Wszystkim tym, którzy piszą iż zmiana oleju pomoże
Nie zgodzę się, wymiana kompletnego rozrządu? Tak aż do momentu zużycia sprężyny w napinaczu a nie wyciagnięcia łańcucha czy zużytych kol czy ślizgów, jedynym rozwiązaniem jakim jest „trykot” jest sprężyna napinacza, absolutnie nic innego.
Wszystkich tych, którzy borykają się z problemem „trykoty” podczas odpalania radzę wymienić tylko sprężynę i w tym celu należy kontaktować się z „fzteile”
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ostrołęka
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 22 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
u mnie działa zmiana oleju więc póki co nie będę rozbebeszał silnika . dziś rano -4 i zapalił bez grzechotu także tak...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 gru 2020, 20:29
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.6 cdti 110ps
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Almelo
- Województwo: Holandia
1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Kolego „jedivader” pisałeś już raz ze ci pomógł i forumowicze przeczytali wiec myśle ze wystarczy o tym ze akurat Tobie Olej pomógł. Do pewnego czasu oczywiście
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 gru 2019, 17:44
- Posiadane auto: OPEL Astra K Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 110 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Międzyrzecz
- Województwo: Lubuskie
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Kochani. Kolega Fzteile może mi wysłać sprężynę do napinacza. Czy jest ktoś z województwa LUBUSKIEGO kto ma zaufanego magika - mechanika do wykonania operacji przeszczepu sprężyny do napinacza a następnie (po wcześniejszym rozłożeniu) wszystko złożyć? Będę niezmiernie wdzięczny bo przez ten rzęchot przy odpalaniu spać nie mogę a pojawił się ponownie po 9000 tys po wymianie kompletnego rozrządu w ASO. Z gory dzięki.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 gru 2020, 18:31
- Posiadane auto: Astra j sports tourer
- Silnik: 1.6 cdti 136 km
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Witam wszystkich posiadaczy 1.6 cdti jak w temacie u mnie również rozrząd zaczął zgrzytac przy odpalaniu Astre zakupiłem w czerwcu tego roku po wymianie oleju na Dexos2 zaczął się koncert tego łańcucha który mnie bardzo irytował tak trafiłem tu na forum zebrałem informację zakupiłem nowy napinacz który ponoć jest poprawiony powiem tak Nowy napinacz wizualnie nie różni się niczym poza numerami sprężyna w nowym jest krótsza od sprężyny w stary napinaczu o jeden zwój jakieś pół centymetra wciskając palcem obie sprężyny czuć podobny opór także nie jest mocniejsza jednak zamontowałem nowy napinacz i efekt był taki ze zaczęło gorzej warczeć przy odpalaniu a także czasami występowała inna praca silnika twarda warcząca która wcześniej nie występowała więc następny krok zakup sprężyny od kolegi Fzteile po założeniu tej mocniejszej sprężyny nie ten samochodów czasem się zdazy ze lekko zadzwoni ale bardzo krótko trzeba się dobrze wsłuchać przebieg mojego auta 211 tys. koła rozrządu nie posiadają śladów zużycia natomiast ślizg ten od strony napinacza ma luzy na boki jednak na ile udało się podejrzeć to wytarty nie jest także mogę potwierdzić że Mocniejsza sprężyna spełnienia swoją funkcję wymiana też nie jest jakoś bardzo skomplikowana po wyjęciu egr jest dostęp do wszystkiego także tyle Pozdrawiam wszystkich
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110ps
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polkowice
- Województwo: Wpisz województwo
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Super cieszę się że problem rozwiązany poprostu opel swoich użytkowników zrobił delikatnie mówiąc w konia i nawet nie zmienił felernej sprężyny jakby ktoś nadal potrzebował pomocy proszę śmiało pisać na
fzteile@op.pl dla niedowiarków przynajmniej są żywe dowody na to ze sprężyna pomaga w co nie kazdy chciał wierzyc i snuł teorie o wymianie oleju itd może i to pomaga ale gwarantuje że nie ma długo i tak czy siak skończy się wymianą sprężyny
fzteile@op.pl dla niedowiarków przynajmniej są żywe dowody na to ze sprężyna pomaga w co nie kazdy chciał wierzyc i snuł teorie o wymianie oleju itd może i to pomaga ale gwarantuje że nie ma długo i tak czy siak skończy się wymianą sprężyny
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Płock
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Również czeka mnie taka wymiana, sprężyne już mam. Raczej zlecę to mechanikowi bo nie mam warunków do zrobienia tego. Jak technicznie wygląda taka wymiana sprężyny w napinaczu, chciałbym wiedzieć co tłumaczyć mechanikowi.
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ostrołęka
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 22 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
nie snuję żadnych teorii (bo odebrałem to osobiście) napisałem o swoich spostrzeżeniach i tyle, każdy ma prawo wyboru albo sprężynę od Ciebie albo olej, który i tak trzeba wymienić tyle w tym temacie. U mnie działa wymiana oleju. Wydawało mi się, że po to własnie jest forum aby wymieniać się swoimi spostrzeżeniami... Ty chcesz zarabiać na sprężynach - proszę bardzo nie mi to oceniać. Zrobiłeś sprężynę, sprawdziłeś, że działa, napisałeś o SWOICH spostrzeżeniach - ok. Ale nie pisz, że ktoś snuje teorie jak coś sprawdził i działa.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110ps
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polkowice
- Województwo: Wpisz województwo
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Kolego nie bierz tego osobiście do siebie nie Ty jeden kombinowales jak się tego pozbyć tego terkotania ale prawda jest taka, że wymiana oleju to na dłuższą metę nic Ci nie da, a uwierzysz w to jak znowu zacznie Ci tyrkotac przeczytałem masę informacji o tym rozrządzie. Niestety ale prawda jest taka że wymiana oleju pomaga 10% użytkowników, a inni jeszcze uszczelniali napinacz w miejscu łączenia z głowicą i niestety nic to nie dało ja Ci życzę jeździj do końca bez terkotania ja takiego szczęścia po wymianie oleju niestety nie miałem.
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ostrołęka
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 22 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
przykro mi że tak u Ciebie się stało ja już 100 tysi przejechałem na 5W40 i jak piszesz cieszę się ze jestem w tych 10% oby tak dalej. Oczywiście jak zacznie grzechotać nie wykluczam, że się do Ciebie odezwę
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Płock
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110ps
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polkowice
- Województwo: Wpisz województwo
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Kolego napinacz kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym cena 190-220 u mnie kosztował 220 ale idzie taniej kupić
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Płock
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
- Posiadane auto: Opel Astra 5
- Silnik: 1,6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Może ktoś z kolegów wymieniających sprężynę zrobił by taką fotorelację ( krok po kroku) i wrzucił na forum , na pewno wielu użytkowników było by wdzięcznych i skorzystało by przy wymianie u siebie.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
- Województwo: Wielkopolskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Widzę, że trochę osób już wymieniało napinacz i mam pytanie jak wygląda sprawa spuszczania płynu chłodzącego? O ile dobrze kojarzę to wężyki idą przez EGR więc wystarczy odessać płyn ze zbiorniczka i upuścić z EGR czy trzeba całość spuszczać. Teraz nie mam dostępu do kanału więc nie mam jak sprawdzić. W poprzednim pojeździe był kranik do spuszczania cieczy z chłodnicy w dolnej części.
W ASO za oryginał płaciłem 190zł
Na wolnym między świętami a sylwestrem przymierzam się do wymiany więc na pewno zrobię zdjęcia z wymiany oraz modyfikacji napinacza.
Również posiadam sprężynę od "Fzteile". Trochę obawiam się tej modyfikacji ponieważ nikt nie testował tego patentu długo dystansowo a ta sprężyna jest okrutnie twarda. No ale nie ma chyba innego wyjścia. Ogólnie dla Opla/producenta napinacza zmiana sprężyny była by błahostką jednak z jakiegoś powodu tego nie zrobili. np obawa o większe zużycie ślizgów czy łańcucha. Podejrzewam, że sam problem jest gdzieś głębiej w układzie zasilania olejem i za dużo kosztowała by Opla naprawa tego problemu...
Ostatnio na zagranicznym forum asterek znalazłem taki tekst:
Więc to się po części zgadza z tym co niektórzy mają i ja czasem miałem, że na kolejnym rozruchu przy ciepłym silniku jak by było niskie ciśnienie oleju. Może ktoś zaryzykuje ten patent? Odpięcie wtyczki możliwe tylko z kanału. Widziałem ostatnio przy wymianie oleju ten zawór. Jest pod rozrusznikiem.
Całość https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?t=5708
Ratownik90 pisze:Panowie, a gdzie można dostać sam napinacz do 1.6cdti?
W ASO za oryginał płaciłem 190zł
YATES pisze:Może ktoś z kolegów wymieniających sprężynę zrobił by taką fotorelację ( krok po kroku) i wrzucił na forum , na pewno wielu użytkowników było by wdzięcznych i skorzystało by przy wymianie u siebie.
Na wolnym między świętami a sylwestrem przymierzam się do wymiany więc na pewno zrobię zdjęcia z wymiany oraz modyfikacji napinacza.
Również posiadam sprężynę od "Fzteile". Trochę obawiam się tej modyfikacji ponieważ nikt nie testował tego patentu długo dystansowo a ta sprężyna jest okrutnie twarda. No ale nie ma chyba innego wyjścia. Ogólnie dla Opla/producenta napinacza zmiana sprężyny była by błahostką jednak z jakiegoś powodu tego nie zrobili. np obawa o większe zużycie ślizgów czy łańcucha. Podejrzewam, że sam problem jest gdzieś głębiej w układzie zasilania olejem i za dużo kosztowała by Opla naprawa tego problemu...
Ostatnio na zagranicznym forum asterek znalazłem taki tekst:
This is the reason for our problems, and Opel refuse to agree with this.
It is over engeneering of the system. They decide to lower oil pressure in some cases (mainly warm engine on idle and low load under 2000rpm), but left hydraulic chain tensioner that relays on oil pressure instead of using mechanical tensioner.
I don't know if this saves more than 0.05l/100km from fuel consumption, but I know it leads to much more costly repairs.
Changing timing chain is over 1K bill (you should drop engine out of the car, because timing chain is on the gearbox side).
Guess what is happening with timing chain guides plastics when you have loose timing chain - they break!
So what to do....
If you want to relax under the sound of Opel whispering diesel engine, you can disconnect oil pump ECU controlled valve. This will make it plain old style oil pump with full pressure.
You can find valve on the back side of the engine just above left driveshaft.
When you disconnect the valve, then you should secure cable that goes to it, because it is too close to driveshaft and you don't want to have loose cables right beside rotating elements
If the valve is disconnected you will have registered error in ECU, but it is not MIL on fault, so no nasty indication on dashboard.
Więc to się po części zgadza z tym co niektórzy mają i ja czasem miałem, że na kolejnym rozruchu przy ciepłym silniku jak by było niskie ciśnienie oleju. Może ktoś zaryzykuje ten patent? Odpięcie wtyczki możliwe tylko z kanału. Widziałem ostatnio przy wymianie oleju ten zawór. Jest pod rozrusznikiem.
Całość https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?t=5708
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 gru 2020, 18:31
- Posiadane auto: Astra j sports tourer
- Silnik: 1.6 cdti 136 km
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Witam płyn trzeba spuscic cały Egr jest połączony jeszcze z głowica taka krótka rurka widać ja dopiero po odchyleniu Egr kranik w chłodnicy również jest od strony prawego koła ogólnie kanału nie potrzeba do wymiany napinacza wystarczy lewarek
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Płock
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Patent ze sprężyną wydaje się być słuszny, pytanie tylko jak to będzie działać na dłuższą metę przy wysokich przebiegach. Moja ma 160tys i hałas występuje tylko na rozruchu, potem nie słychać bardzo niepokojących dźwięków. Jednak zdecydowałem się na wymianę kompletnego rozrządu (oczywiście poza ASO)gdyż przy tym przebiegu jest już ryzyko jego zerwania a sam montaż sprężyny do zużytego już rozrządu jest dla mnie zbyt ryzykowny gdyż na razie będę musiał jeździć tym autem. Być może wrzucę później twardszą sprężynę. Moje główne wątpliwości są takie że sama mocniejsza sprężyna oczywiście zgodnie z obserwacjami kolegów uciszy rozruch ale nie likwiduje zużycia rozrządu jakie już jest przy większym przebiegu w tych rozrządach.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 gru 2020, 18:31
- Posiadane auto: Astra j sports tourer
- Silnik: 1.6 cdti 136 km
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Ratownik 90 czy mógł byś zmierzyć po założeniu nowego kompletu rozrządu ile wysuwa się tłok od napinacza było by porównanie czy duża różnica jest w rozciągnięciu łańcucha z większym przebiegiem u mnie wystaje 12mm a przebieg 211 tys.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Płock
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Nie wiem czy serwis mi to zmierzy ale mogę zapytać. Ale podejrzewam że różnica nie będzie bardzo duża, serwis który będzie mi wymieniał robił właśnie świeżo inną Astrę k z tym silnikiem i mówili że łańcuch był trochę wyciągnięty w stosunku do oryginału i ślizgi nosiły ślady zużycia, koła nie wymagały wymiany przy 140tys. Zobaczymy jakue zużycie będzie u mnie.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110ps
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polkowice
- Województwo: Wpisz województwo
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Koledzy jakby ktoś potrzebował gotowy przerobiony napinacz to posiadam wrazie czego proszę o kontakt fzteile@op.pl posiadam również same sprężyny pozdrawiam
Added in 3 minutes 44 seconds:
Z moich informacji to faktycznie koła są ok i długo wytrzymują a że łańcuch się rozciągnie to normalne mój przy wymianie sprężyny miał 184tys i generalnie mimo że łańcuch był napewno wyciągnięty to napinacz nie był jakiś mega wysunięty ale niemierzylem go
Added in 3 minutes 44 seconds:
Ratownik90 pisze:Nie wiem czy serwis mi to zmierzy ale mogę zapytać. Ale podejrzewam że różnica nie będzie bardzo duża, serwis który będzie mi wymieniał robił właśnie świeżo inną Astrę k z tym silnikiem i mówili że łańcuch był trochę wyciągnięty w stosunku do oryginału i ślizgi nosiły ślady zużycia, koła nie wymagały wymiany przy 140tys. Zobaczymy jakue zużycie będzie u mnie.
Z moich informacji to faktycznie koła są ok i długo wytrzymują a że łańcuch się rozciągnie to normalne mój przy wymianie sprężyny miał 184tys i generalnie mimo że łańcuch był napewno wyciągnięty to napinacz nie był jakiś mega wysunięty ale niemierzylem go
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ostrołęka
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 22 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
i może faktycznie problem jest w pompie oleju ze zmiennym wydatkiem a nie w samym napinaczu i sprężynie... Wiadomo mocniejsza sprężyna bardziej "brak" ciśnienia zniweluje... Ot zagadka...
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lis 2020, 20:38
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: 1.6 cdti
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Myślenice
- Województwo: małopolskie
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Wiatm ponownie. Robiłem zdjęcia przy wymianie rozrządu a wymieniane miałem wszystko i przed wymianą napinacz był wysunięty 13mm a na nowym zestawie 9mm. Jak porównywałem długości łańcuchów to wychodziło jakieś 3mm różnicy zawieszając je sobie w ten sam sposób do pomiaru.
- Załączniki
-
- IMG_20201021_171356.jpg (444.24 KiB) Przejrzano 3679 razy
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110ps
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polkowice
- Województwo: Wpisz województwo
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Przy jakim przebiegu kolego wymieniales rozrząd ? Jeśli masz stary napinacz chętnie odkupie
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Płock
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy
Koledzy mam pytanie ogólne o silnik ale zastanawiam się czy nie jest to związane z rozrządem, ogólnie hałasuje tylko przy odpalaniu i na zimnym pracuje powiedzmy nie tak gładko jak na ciepłym ale zastanawia mnie też odgłos przy dodawaniu gazu jest to taki jakby średniowysoki odgłos towarzyszący dodawaniu gazu czyli jest zależny od obrotów. Zastanawia mnie czy ten silnik tak ma czy jest to jakiś niepokojący odgłos, rozrzad wymieniam na dniach ale boje się żeby nie doszło do jakiejś awarii przed tym. Odgłos przy dodawaniu gazu podobny jak na tym filmie https://youtu.be/A3BKTLFKnIs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości