Re: Wypalanie GPF
: 02 lut 2019, 20:07
Mam 6.3 tysiąca, nadal wypalania nie zauważyłem. Podejrzewam, że ten komunikat pojawia się kiedy już musi być to przeprowadzone.
Ogólnopolskie Forum Użytkowników Opla Astry 5 (K) - Car of the Year 2016
https://www.astra5klub.pl/
noodle pisze:Mam 6.3 tysiąca, nadal wypalania nie zauważyłem. Podejrzewam, że ten komunikat pojawia się kiedy już musi być to przeprowadzone.
Ziela pisze:W wypadku dieslowskiego DPF, z reguły znajduje się w tej samej obudowie co katalizator. Przypuszczam, że w wypadku GPF będzie podobnie.
TheOne pisze:I jak oglądałeś z kanału to widziałeś jakiś kabelek z GPF ? a w benzyniaku PB w układzie wydechowym to gaz...czyli jak?
Ryszard1 pisze:"1. Nowy samochód - w momencie odbioru zgłasza komunikat o konieczności wypalenia GPF - tak to się zdarza, jeśli auto było często przestawiane na placu zbiorczym (swarzędz itp) lub pod salonem dealera - to komputer zinterpretuje to jako konieczne przepalenie filtra, tankujemy i jedziemy na dopalenie. Miałem tak w samochodzie służbowym, 15 minut jazdy obwodnicą załatwiło temat. "
Wczoraj odebrałem nówkę i właśnie tak miałem. 15 minut jazdy i komunikat znikł.
FPWroclaw pisze:Filtr GPF w Astrze V ma charakterystykę dopalania w trakcie normalnej eksploatacji. Dlatego też samochody z silnikiem 1,4 XF i 1,6SHT produkowane po 1/09/2018 (mające GPF) - charakteryzują się minimalnie większym zużyciem paliwa niż egzemplarze bez tego rozwiązania. Około 0.5l - 0.7 l/100km.
Kiedy wystąpi wypalanie i jak wygląda ten proces?
- jeśli samochód ma wielokrotnie wykonywany rozruch silnika na krótkich dystansach, algorytm zlicza taki przebieg i zachowanie jednostki napędowej --> komunikat o konieczności wypalenia GPF.
- jeśli samochód jest eksploatowany w stylu "ECO" - wysokie biegi, niskie obroty (poniżej 2,500 rpm), jazda miejska.
Jak wygląda wypalenie i komunikacja?
- na wyświetlaczu komputera pojawi się komunikat "CZYSZCZENIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH. KONTYNUUJ JAZDĘ" - alert nie jest możliwy do skasowania, świeci się w trybie ciągłym,
- wypalenie polega na kontynuacji jazdy, najlepiej z utrzymaniem obrotów powyżej 3.000 rpm przez około 10-15 minut, po wypaleniu komunikat znika, w trakcie tego procesu samochód może mieć większe zużycie paliwa,
Czy może się zdarzyć, że nigdy nie będę widział komunikatu o konieczności wypalenia GPF?
- jak najbardziej, przy normalnej eksploatacji, dynamicznym wkręcaniu samochodu na obroty, komunikat ten może nigdy nie mieć miejsca gdyż GPF jest dopalany w trakcie eksploatacji.
Sytuacje nietypowe:
1. Nowy samochód - w momencie odbioru zgłasza komunikat o konieczności wypalenia GPF - tak to się zdarza, jeśli auto było często przestawiane na placu zbiorczym (swarzędz itp) lub pod salonem dealera - to komputer zinterpretuje to jako konieczne przepalenie filtra, tankujemy i jedziemy na dopalenie. Miałem tak w samochodzie służbowym, 15 minut jazdy obwodnicą załatwiło temat.
2. Zignorowałem komunikat i nie kontynuowałem jazdy - czy coś się stanie? Jeśli nie ignorujemy wskazania z uporem "maniaka" to możemy odłożyć ten proces na kolejne uruchomienie.
A tak wygląda komunikat którego prawdopodobnie nie zobaczy większość z Was: