Strona 2 z 2

Re: Wypalanie GPF

: 02 lut 2019, 20:07
autor: noodle
Mam 6.3 tysiąca, nadal wypalania nie zauważyłem. Podejrzewam, że ten komunikat pojawia się kiedy już musi być to przeprowadzone.

Re: Wypalanie GPF

: 03 lut 2019, 14:29
autor: Ziela
komunikat jest tylko jak się nie udało kilka razy wypalić i filtr się zapełnia. w benzynach pewnie nie często będzie, nawet przy trybie miejskim. Benzyna się szybciej rozgrzewa i uzyskuje temp aby wypalić statycznie, czyli bez dotrysku paliwa. Myślę, że nie będzie takich problemów z GPF jak z DPF.

Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka

Re: Wypalanie GPF

: 03 lut 2019, 18:39
autor: Astroid
A gdzie ten GPF jest umiejscowiony, w obudowie katalizatora?

Re: Wypalanie GPF

: 03 lut 2019, 19:55
autor: Ziela
W wypadku dieslowskiego DPF, z reguły znajduje się w tej samej obudowie co katalizator. Przypuszczam, że w wypadku GPF będzie podobnie.

Re: Wypalanie GPF

: 15 lut 2019, 14:32
autor: marekt
noodle pisze:Mam 6.3 tysiąca, nadal wypalania nie zauważyłem. Podejrzewam, że ten komunikat pojawia się kiedy już musi być to przeprowadzone.


u mnie 11 tys przebiegu i też nie zauważyłem jeszcze istnienia GPFa

Re: Wypalanie GPF

: 18 lip 2019, 22:11
autor: Astroid
Ziela pisze:W wypadku dieslowskiego DPF, z reguły znajduje się w tej samej obudowie co katalizator. Przypuszczam, że w wypadku GPF będzie podobnie.

Byłem na kanale i GPF jest przed 1 tłumikiem pod podwoziem.
Rura wydechowa wygląda jakby była z nierdzewki, czy taka jest faktycznie?

Re: Wypalanie GPF

: 14 wrz 2019, 20:54
autor: TheOne
I jak oglądałeś z kanału to widziałeś jakiś kabelek z GPF ? W dieslach jest czujnik, który mierzy ciśnienie przed filtrem, za filtrem i na tej podstawie decyduje o wypalaniu. Jeżeli w dieslach wypalanie polega głównie na tym, że wtryskuje ON w cyklu wydmuchiwania spalin. Ropa obmywa filtr, zapala się itd.. Kto miał Diesla z DPF to wie, że samo spalanie to jest pikuś, wystarczy przyjanuszyć na oleju i zalać coś po taniości. Wtedy się okazuje, że zamiast wypalanie raz w roku mamy raz w tygodniu. Na podstawie 2.0tdi traktowałem "wypalanie" jako wypalanie ropą oleju a w benzyniaku PB w układzie wydechowym to gaz...czyli jak? Wiele wskazuje na to, że GPF jest bagatelizowany, gdyż jego eksploatacja znacznie przekracza żywotność silnika.
Osobiście zastawiam się czy przy 20-30k nie jechać na wodorowanie oraz tym, że przyzwoity olej niksopopiołowy do diesla to min.150zł
a GM dexos 2 to 80zł za 5l :?

Re: Wypalanie GPF

: 16 wrz 2019, 08:03
autor: Kuba21
właśnie przejechałem pierwszy tysiąc km i zero komunikatu o wypalaniu?Z tym, że w przeważającej części była to trasa więc podejrzewam, że potrzeby jako takiej nie było i wszystko na bieżąco się działo. oby tak dalej

Re: Wypalanie GPF

: 16 wrz 2019, 10:23
autor: rafdudas
Ja mam przejechane około 15 000 km, głównie miasto i kilka dalszych wypadów.
Nie zauważyłem obecności GPF.
W październiku mam przegląd więc poproszę o sprawdzenie ile razy odbyło się wypalanie.

Re: Wypalanie GPF

: 16 wrz 2019, 21:26
autor: Astroid
TheOne pisze:I jak oglądałeś z kanału to widziałeś jakiś kabelek z GPF ? a w benzyniaku PB w układzie wydechowym to gaz...czyli jak?

Są kabelki i rurki co lecą do komory silnika.

Re: Wypalanie GPF

: 17 wrz 2019, 11:33
autor: FPWroclaw
Filtr GPF w Astrze V ma charakterystykę dopalania w trakcie normalnej eksploatacji. Dlatego też samochody z silnikiem 1,4 XF i 1,6SHT produkowane po 1/09/2018 (mające GPF) - charakteryzują się minimalnie większym zużyciem paliwa niż egzemplarze bez tego rozwiązania. Około 0.5l - 0.7 l/100km.

Kiedy wystąpi wypalanie i jak wygląda ten proces?

- jeśli samochód ma wielokrotnie wykonywany rozruch silnika na krótkich dystansach, algorytm zlicza taki przebieg i zachowanie jednostki napędowej --> komunikat o konieczności wypalenia GPF.

- jeśli samochód jest eksploatowany w stylu "ECO" - wysokie biegi, niskie obroty (poniżej 2,500 rpm), jazda miejska.

Jak wygląda wypalenie i komunikacja?

- na wyświetlaczu komputera pojawi się komunikat "CZYSZCZENIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH. KONTYNUUJ JAZDĘ" - alert nie jest możliwy do skasowania, świeci się w trybie ciągłym,

- wypalenie polega na kontynuacji jazdy, najlepiej z utrzymaniem obrotów powyżej 3.000 rpm przez około 10-15 minut, po wypaleniu komunikat znika, w trakcie tego procesu samochód może mieć większe zużycie paliwa,

Czy może się zdarzyć, że nigdy nie będę widział komunikatu o konieczności wypalenia GPF?

- jak najbardziej, przy normalnej eksploatacji, dynamicznym wkręcaniu samochodu na obroty, komunikat ten może nigdy nie mieć miejsca gdyż GPF jest dopalany w trakcie eksploatacji.

Sytuacje nietypowe:

1. Nowy samochód - w momencie odbioru zgłasza komunikat o konieczności wypalenia GPF - tak to się zdarza, jeśli auto było często przestawiane na placu zbiorczym (swarzędz itp) lub pod salonem dealera - to komputer zinterpretuje to jako konieczne przepalenie filtra, tankujemy i jedziemy na dopalenie. Miałem tak w samochodzie służbowym, 15 minut jazdy obwodnicą załatwiło temat.

2. Zignorowałem komunikat i nie kontynuowałem jazdy - czy coś się stanie? Jeśli nie ignorujemy wskazania z uporem "maniaka" to możemy odłożyć ten proces na kolejne uruchomienie.

A tak wygląda komunikat którego prawdopodobnie nie zobaczy większość z Was:

Obrazek

Re: Wypalanie GPF

: 17 wrz 2019, 20:12
autor: Ryszard1
Czy tak samo jest w silniku D16SHT?

Re: Wypalanie GPF

: 18 wrz 2019, 08:38
autor: FPWroclaw
Tak - miałem wcześniej 1.6SHT z GPF i komunikatu o wypalaniu nigdy nie widziałem na oczy. Co prawda 12.000 km zrobione - ale były to "dynamiczne" kilometry. Tutaj również odbywało się wypalanie dynamiczne.

Re: Wypalanie GPF

: 18 wrz 2019, 08:53
autor: noodle
Ciekawa sprawa. Ekologia doprowadza do tego, że auto spala więcej. W sumie nic nowego. ;)

U mnie ponad 21kkm. Komunikatu nie widziałem. Myślę, że jakby wyciągnąć średnią z całości to 50/50 miasto/poza miastem.

Re: Wypalanie GPF

: 18 wrz 2019, 09:03
autor: FPWroclaw
Generalnie nie ilość spalonego paliwa a to co wyemitujesz do atmosfery - interesuje "ekologów" :)

Re: Wypalanie GPF

: 20 wrz 2019, 15:02
autor: Ryszard1
"1. Nowy samochód - w momencie odbioru zgłasza komunikat o konieczności wypalenia GPF - tak to się zdarza, jeśli auto było często przestawiane na placu zbiorczym (swarzędz itp) lub pod salonem dealera - to komputer zinterpretuje to jako konieczne przepalenie filtra, tankujemy i jedziemy na dopalenie. Miałem tak w samochodzie służbowym, 15 minut jazdy obwodnicą załatwiło temat. "

Wczoraj odebrałem nówkę i właśnie tak miałem. 15 minut jazdy i komunikat znikł.

Re: Wypalanie GPF

: 29 gru 2019, 10:41
autor: Ryszard1
Ryszard1 pisze:"1. Nowy samochód - w momencie odbioru zgłasza komunikat o konieczności wypalenia GPF - tak to się zdarza, jeśli auto było często przestawiane na placu zbiorczym (swarzędz itp) lub pod salonem dealera - to komputer zinterpretuje to jako konieczne przepalenie filtra, tankujemy i jedziemy na dopalenie. Miałem tak w samochodzie służbowym, 15 minut jazdy obwodnicą załatwiło temat. "

Wczoraj odebrałem nówkę i właśnie tak miałem. 15 minut jazdy i komunikat znikł.


Od tamtego momentu minęły ponad 3 miesiące. Mam 2300km przebiegu, jak widać po przebiegu robię krótkie trasy.
Ani razu nie miałem komunikatu o potrzebie wypalania GPFa, a więc jak na razie jest ok.

Re: Wypalanie GPF

: 29 gru 2019, 11:14
autor: kobe24la
Bo taki komunikat będzie ci się zapalał jeśli przerwiesz kilkukrotnie proces wypalania, a filtr będzie już w krytycznym stopniu zapchany. Przynajmniej tak było w starszych Oplach. To, że komunikat się nie wyświetlał, to nie znaczy, że filtr się nie wypalał. Myślę, że w nowych Astrach jest identycznie.

W Signumie, Astrze H, Insigni przy jeździe miejskiej filtr wypalał się średnio co 500km, ale to w silniku diesla. Myślę, że i tutaj może być podobnie. Aby mieć pewność najlepiej byłoby podpiąć komputer i sprawdzić kiedy ostatnio był zainicjowany proces wypalania.

Re: Wypalanie GPF

: 02 kwie 2022, 21:50
autor: borsuk
FPWroclaw pisze:Filtr GPF w Astrze V ma charakterystykę dopalania w trakcie normalnej eksploatacji. Dlatego też samochody z silnikiem 1,4 XF i 1,6SHT produkowane po 1/09/2018 (mające GPF) - charakteryzują się minimalnie większym zużyciem paliwa niż egzemplarze bez tego rozwiązania. Około 0.5l - 0.7 l/100km.

Kiedy wystąpi wypalanie i jak wygląda ten proces?

- jeśli samochód ma wielokrotnie wykonywany rozruch silnika na krótkich dystansach, algorytm zlicza taki przebieg i zachowanie jednostki napędowej --> komunikat o konieczności wypalenia GPF.

- jeśli samochód jest eksploatowany w stylu "ECO" - wysokie biegi, niskie obroty (poniżej 2,500 rpm), jazda miejska.

Jak wygląda wypalenie i komunikacja?

- na wyświetlaczu komputera pojawi się komunikat "CZYSZCZENIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH. KONTYNUUJ JAZDĘ" - alert nie jest możliwy do skasowania, świeci się w trybie ciągłym,

- wypalenie polega na kontynuacji jazdy, najlepiej z utrzymaniem obrotów powyżej 3.000 rpm przez około 10-15 minut, po wypaleniu komunikat znika, w trakcie tego procesu samochód może mieć większe zużycie paliwa,

Czy może się zdarzyć, że nigdy nie będę widział komunikatu o konieczności wypalenia GPF?

- jak najbardziej, przy normalnej eksploatacji, dynamicznym wkręcaniu samochodu na obroty, komunikat ten może nigdy nie mieć miejsca gdyż GPF jest dopalany w trakcie eksploatacji.

Sytuacje nietypowe:

1. Nowy samochód - w momencie odbioru zgłasza komunikat o konieczności wypalenia GPF - tak to się zdarza, jeśli auto było często przestawiane na placu zbiorczym (swarzędz itp) lub pod salonem dealera - to komputer zinterpretuje to jako konieczne przepalenie filtra, tankujemy i jedziemy na dopalenie. Miałem tak w samochodzie służbowym, 15 minut jazdy obwodnicą załatwiło temat.

2. Zignorowałem komunikat i nie kontynuowałem jazdy - czy coś się stanie? Jeśli nie ignorujemy wskazania z uporem "maniaka" to możemy odłożyć ten proces na kolejne uruchomienie.

A tak wygląda komunikat którego prawdopodobnie nie zobaczy większość z Was:

Obrazek

Dziś pierwszy raz wypalałem GPF, przebieg niecałe 19 kkm, ostatnie 4 miesięcy to tłuczenie się po zakorkowanej Łodzi. W tygodniu pojawiła się ta kontrolka, wyglądająca jak flaga F1 ;) ale bez komunikatu Dziś, zaraz po odpaleniu, pojawił się komunikat (bez flagi) o czyszczeniu, zeszło dłużej niż 10 minut, bo zanim wyjechałem z miasta to głównie stałem na światłach, ale 20 kilometrów i po problemie.

Re: Wypalanie GPF

: 19 lis 2022, 13:40
autor: Pawello
Mam 138 000km 1.6T 200KM 2019r. i nigdy nie zapalił się komunikat o wypalaniu GPF. Raz na jakiś czas w trasie depnę do 200 i tak przez parę minut, może dlatego. Komunikat pojawia się na pewno, bo kiedyś podczas wyprzedzania z gazem w podłodze pojawiły mi się dwa: ograniczenie mocy silnika, wypalanie filtra kontynuuj jazdę, ale to jak się okazało, było spowodowane problemem , kompresorem klimatyzacji.

Re: Wypalanie GPF

: 31 sty 2023, 18:03
autor: Martin
Dopytam, czy jest jakaś aplikacja diagnostyczna pod OBD LM317 która odczyta zapełnienie GPF ? ilość wypaleń itp ?

Re: Wypalanie GPF

: 01 lut 2023, 07:09
autor: rafalwr
GPF-a nie sprawdzisz. Jak na razie takie informacje są dostępne dla DPF-a.