1.4 150KM - tuning
- mnocon
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: tychy
- Województwo: Slaskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Może dodam cos od siebie
Mam scirocco 1,4 tsi 160 KM po chipie 215 KM Chip byl przy 30 tys obecnie mam 90 tys - jesli jezdzi sie z glowa to wszystko bedzie ok, wazne wg mnie utrzymanie silnika, ja np wymieniam olej co roku czyli co 8-10 tys, nigdy nie paluje na zimnym silniku i zawsze chlodze turbine
co do samych slinikow to VW ma np 2,0 disla ktory jest dokladnie taki sam przy 110 KM, 150 KM i 184 KM
roznica jedynie w skrzyni plus nalezy pamietac i innych elementach jak np tarcze hamulcowe
Z tego co wiem to w GM 1,6 benzyna 170 a 200 rozni sie juz np turbina.
Mam scirocco 1,4 tsi 160 KM po chipie 215 KM Chip byl przy 30 tys obecnie mam 90 tys - jesli jezdzi sie z glowa to wszystko bedzie ok, wazne wg mnie utrzymanie silnika, ja np wymieniam olej co roku czyli co 8-10 tys, nigdy nie paluje na zimnym silniku i zawsze chlodze turbine
co do samych slinikow to VW ma np 2,0 disla ktory jest dokladnie taki sam przy 110 KM, 150 KM i 184 KM
roznica jedynie w skrzyni plus nalezy pamietac i innych elementach jak np tarcze hamulcowe
Z tego co wiem to w GM 1,6 benzyna 170 a 200 rozni sie juz np turbina.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 150KM - tuning
mnocon pisze:Z tego co wiem to w GM 1,6 benzyna 170 a 200 rozni sie juz np turbina.
Zgadza się, nasze 1.4 125 i 150 też. Info z serwisu.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: 1.4 150KM - tuning
kuba pisze:Zgadza się, nasze 1.4 125 i 150 też. Info z serwisu.
Czyli każdy gada co innego w twoim serwisie twierdza ze się różni turbiną w innym ze nie.
Większość twierdzi ze różnica jest tylko w samym oprogramowaniu mnie też tak mówiono.
Najlepiej jak by się porównało numery katalogowe turbo tylko narazie chyba będzie z tym ciężko.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 150KM - tuning
No też myślałem, że to tylko soft, zapytałem ostatnio gościa w ASO i twierdził, że turbiny nie są identyczne.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- FPWroclaw
- Posty: 721
- Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2,0SHT 200KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
- Województwo: Dolnośląskie
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 256 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Turbiny są inne. Odsyłam do tematu o silnikach benzynowych. Także różnica pomiędzy 1,4 125KM a 1,4 150 KM jest techniczna a nie programowa.
W przypadku 1,6 dochodzi jeszcze inna konstrukcja - żeliwno/aluminiowa a nie jak w 1,4 - cała aluminiowa.
Teraz wam powiem ciekawostkę - świadomi, przyszli użytkownicy Astry V - coraz częściej sięgają jednak po 1,6 i po 1,4 w wersji 150KM.
W przypadku 1,6 dochodzi jeszcze inna konstrukcja - żeliwno/aluminiowa a nie jak w 1,4 - cała aluminiowa.
Teraz wam powiem ciekawostkę - świadomi, przyszli użytkownicy Astry V - coraz częściej sięgają jednak po 1,6 i po 1,4 w wersji 150KM.
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
Re: 1.4 150KM - tuning
FPWroclaw pisze:Turbiny są inne. Odsyłam do tematu o silnikach benzynowych. Także różnica pomiędzy 1,4 125KM a 1,4 150 KM jest techniczna a nie programowa.
W przypadku 1,6 dochodzi jeszcze inna konstrukcja - żeliwno/aluminiowa a nie jak w 1,4 - cała aluminiowa.
Teraz wam powiem ciekawostkę - świadomi, przyszli użytkownicy Astry V - coraz częściej sięgają jednak po 1,6 i po 1,4 w wersji 150KM.
Co masz na myśli mówiąc "świadomi"? Bo np. z tego co ja monitoruje oferty dealerów to najwięcej na stanie mają właśnie 125 KM jednostek...
- FPWroclaw
- Posty: 721
- Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2,0SHT 200KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
- Województwo: Dolnośląskie
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 256 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Łukasz - Ty jesteś np. świadomym klientem
Tu chodzi o osobę która wie czego chce a nie taką która przychodzi po Astrę a wyjeżdża Mokką Na forum też jest moda na 200 konne benzynki.
Tu chodzi o osobę która wie czego chce a nie taką która przychodzi po Astrę a wyjeżdża Mokką Na forum też jest moda na 200 konne benzynki.
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.
- Mst1
- Posty: 168
- Rejestracja: 14 lut 2017, 12:26
- Posiadane auto: Opel Astra ST
- Silnik: 1,4 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 150KM - tuning
A ja świadomie wybrałem 125 i to ST:-), myślę, że mi wystarczy.
Pozdrawiam,
Marcin
Marcin
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: 1.4 150KM - tuning
admin pisze:Co masz na myśli mówiąc "świadomi"? Bo np. z tego co ja monitoruje oferty dealerów to najwięcej na stanie mają właśnie 125 KM jednostek...
Gdyż tak działa cała otoczka marketingowa dla specyfiki rynku, który woli bardzo wiekowe używane auta niż nowe - produkt docelowy wg GM to 125 KM (floty, firmy, klient detaliczny) a reszta to tylko otoczka - klient tak chce
- mnocon
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: tychy
- Województwo: Slaskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Mst1 pisze:A ja świadomie wybrałem 125 i to ST:-), myślę, że mi wystarczy.
świadomie ... myślę nie ważne ile masz mocy, zawsze będzie mało, wiem to po sobie
- Mst1
- Posty: 168
- Rejestracja: 14 lut 2017, 12:26
- Posiadane auto: Opel Astra ST
- Silnik: 1,4 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 150KM - tuning
mnocon pisze:Mst1 pisze:A ja świadomie wybrałem 125 i to ST:-), myślę, że mi wystarczy.
świadomie ... myślę nie ważne ile masz mocy, zawsze będzie mało, wiem to po sobie
Hehe, ja w samochodzie nie potrzebuję nie wiadomo czego, tylko żeby nie być zawalidrogą.
PS moje obecne auto ma 115KM(diesel) robi 0-100 jakoś w 11s i nigdy mi w nim nie brakowało dynamiki:-) A w Astrze ST 1.4 125 będzie jeszcze lepiej
OK, EOT.
Pozdrawiam,
Marcin
Marcin
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Ja też swiadomie wybralem 125 w ST i mnie wystarcza calkowicie., jestem w pełni zadowolony ze spalania dynamiki i w ogóle z autka:-)
Jednak ciekawe jaka różnica jest w turbo. Bo jeżeli w 125 jest mniejsze a generuje taki sam moment 245nm jak w 150 to dostaje moim zdaniem bardziej w dupe zamiast być odciazone:/
Jednak ciekawe jaka różnica jest w turbo. Bo jeżeli w 125 jest mniejsze a generuje taki sam moment 245nm jak w 150 to dostaje moim zdaniem bardziej w dupe zamiast być odciazone:/
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Niekoniecznie. Pamiętaj, że 150 ma w większym przedziale dostępny moment. Zatem różnica może być w charakterystyce wydajności (wraz z obrotami) a nie w ciśnieniu, które generuje. Tak ja to sobie tłumaczę
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 150KM - tuning
A to ciekawe. To dlaczego mają ten sam moment?
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
- Shivver
- Posty: 490
- Rejestracja: 16 paź 2016, 19:33
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Walencja
- Województwo: Hiszpania
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: 1.4 150KM - tuning
luxasek pisze:Ja też swiadomie wybralem 125 w ST i mnie wystarcza calkowicie., jestem w pełni zadowolony ze spalania dynamiki i w ogóle z autka:-)
Jednak ciekawe jaka różnica jest w turbo. Bo jeżeli w 125 jest mniejsze a generuje taki sam moment 245nm jak w 150 to dostaje moim zdaniem bardziej w dupe zamiast być odciazone:/
Pójdź do Opla i weź sobie testowego 150KM. Ja testowałem obydwa i jak tylko przesiadłem się z 125 do 150 to wiedziałem że chce tego mocniejszego.
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Shivver pisze:Pójdź do Opla i weź sobie testowego 150KM. Ja testowałem obydwa i jak tylko przesiadłem się z 125 do 150 to wiedziałem że chce tego mocniejszego.
Przed wyborem jeździłem jednym i drugim tylko że HB bo ST jeszcze nie bylo, po mieście jak dla mnie niczym się nie różnią , jeżeli chodzi o autostradę to jest roznica ciągnie tylko wyżej nic więcej na dynamice wiecej nie zauważyłem moment ten sam w swojej 125 zmianiam bieg przy 5tyś jak potrzebuje zamiast 6tys i ciągnie dalej
Uznałem ze w 125 zawsze silnik będzie troszkę mniej obciążony . a po autostradzie z małym dzieckiem nie szaleje. zresztą 125 w ST 180 smiga bez zadyszki i ponad 210 już też na jechałem wystarczająca jednostka
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Co ma ciśnienie doładowania do momentu obr.
Zmieniona mapa wtryskowa do tego więcej powietrza i mamy 150. I blokada ECU Nm.
125 wcześniej wstaje wcześniej uzyska max Nm/obr mniejsza turbo dziura ale powyżej 4 tys nic sie nie dzieje ciśnienie spada.
150 to samo tylko na odwrót.
Mogę się tez założyć ze tez są inne wałki rozrządu oraz icki w ww. wersjach mocy
Zmieniona mapa wtryskowa do tego więcej powietrza i mamy 150. I blokada ECU Nm.
125 wcześniej wstaje wcześniej uzyska max Nm/obr mniejsza turbo dziura ale powyżej 4 tys nic sie nie dzieje ciśnienie spada.
150 to samo tylko na odwrót.
Mogę się tez założyć ze tez są inne wałki rozrządu oraz icki w ww. wersjach mocy
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Bardzo mądry rozsądna mapa dla 1,4 150
Tylko jestem Ciekaw czy sprzęgło w późniejszej eksploatacji nie dostanie uslizgu
Tylko jestem Ciekaw czy sprzęgło w późniejszej eksploatacji nie dostanie uslizgu
Ostatnio zmieniony 02 mar 2017, 19:21 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 150KM - tuning
A ja jestem ciekaw co powoduje ten spadek mocy i momentu w okolicy 2.5k obrotów? To właśnie przez to silniki TSI wypadają lepiej.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
- Posiadane auto: AK ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 17 times
Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning
Segor pisze:A to ciekawe. To dlaczego mają ten sam moment?
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Bo oprócz ciśnienia istotne jest ile tego powietrza wpada do silnika (objetosciowo) i przy jakich obrotach. Ciśnienie doładowania to nie jest jedyny parametr charakteryzujący prace sprężarki.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
- Posiadane auto: AK ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 17 times
Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning
dziadzia82 pisze:Większe turbo większa obj. zasysanego powietrza
Powiedziałbym, że wtłaczanego chyba, że ktoś jeździ jak c..a
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Segor pisze:A ja jestem ciekaw co powoduje ten spadek mocy i momentu w okolicy 2.5k obrotów? To właśnie przez to silniki TSI wypadają lepiej.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Kolego UE powoduje ten spadek.
Analizator spalin zazwyczaj testy odbywają się do tych prędkości obr silnika.
Jakby porządnie przetrzepali TSI jak TDI to VW zamyka interes niestety afera została wyciszona w Europie.
Nie dziwota ze do TSI VW będzie montował DPF.
http://www.motormag.pl/2016/08/filtr-dp ... nowym-gpf/
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: 1.4 150KM - tuning
DPF nie tylko ma być w VW ale we wszystkich nowych samochodach, zarządzenie UE, MB już stosuje to dziadostwo w swoich silnikach Pb.
Jestem ciekaw jaka będzie różnica w osiągach miedzy moim TSI a silnikiem Astry, teraz mam katalogowe 122km a zamówiłem 125 Opla.
Jestem ciekaw jaka będzie różnica w osiągach miedzy moim TSI a silnikiem Astry, teraz mam katalogowe 122km a zamówiłem 125 Opla.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości