Strona 1 z 1

Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 23 lip 2021, 23:45
autor: teodorcool
Mam pytanie. Jaką mam skrzynię w asi 1.6 turbo benzynka 200HP z systemem Start&Stop. Uprzedzę narzekaczy. Nie mam pojęcia dlatego pytam, wcześniej miałem 1.4 z M32. Gdzieś wczytałem, że jest tam M22 ale te skrzynie są polecane do 210Nm. Proszę o normalne odpowiedzi.

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 24 lip 2021, 09:49
autor: WojtekDOM
Prawdopodobnie m32 rev3 :)

Wysłane z mojego HD1913 przy użyciu Tapatalka

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 24 lip 2021, 10:18
autor: Segor
W wątku o skrzyni M32 poszukaj linka do niemieckiej stronki z rozpiska skrzyni. Tam po kodzie silnika chyba można było znaleźć każda skrzynię. Też mi się wydaje, że 200KM miał inną wariacje tej skrzyni.

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 24 lip 2021, 19:35
autor: kobe24la
Wierząc stronie myopel, to u siebie mam M32 WR.

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 28 lip 2021, 12:35
autor: teodorcool
Możecie mi powiedzieć jakie jeszcze skrzynie były montowane w naszych Asiach? I skąd różnica w rozpędzaniu auta do 100km/h? Ta ze start&stop ma deklarowne 7,8 sec, ta bez s&s- 7,0 sec.

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 28 lip 2021, 16:03
autor: rah
W sumie to logiczne byłoby wliczenie w wartość przyspieszenia czasu od naciśnięcia na pedał przyspieszenia, tylko w przypadku start stop dochodzi czas uruchomienia silnika i dopiero samochód rusza.

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 28 lip 2021, 16:06
autor: Budus
rah pisze:tylko w przypadku start stop dochodzi czas uruchomienia silnika i dopiero samochód rusza.

o ile system masz aktywny :)

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 28 lip 2021, 18:45
autor: rafalwr
Budus pisze:
rah pisze:tylko w przypadku start stop dochodzi czas uruchomienia silnika i dopiero samochód rusza.

o ile system masz aktywny :)

No właśnie, nie jestem pewien ale uruchamiania silnika raczej się nie wlicza do obliczania czasu przyspieszania. Na pewno jest różnica w momencie obrotowym między silnikiem z s&s i bez i z pewnością to ma wpływ choć nie wiem dlaczego w tej kwestii są różnice. Może ciut inny soft.

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 29 lip 2021, 07:21
autor: teodorcool
rafalwr pisze:
Budus pisze:
rah pisze:tylko w przypadku start stop dochodzi czas uruchomienia silnika i dopiero samochód rusza.

o ile system masz aktywny :)

No właśnie, nie jestem pewien ale uruchamiania silnika raczej się nie wlicza do obliczania czasu przyspieszania. Na pewno jest różnica w momencie obrotowym między silnikiem z s&s i bez i z pewnością to ma wpływ choć nie wiem dlaczego w tej kwestii są różnice. Może ciut inny soft.

Na autocentrum.pl w danych technicznych nie ma różnicy w momencie, jest tylko w przyspieszaniu 0-100

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 29 lip 2021, 09:43
autor: rafalwr
Skrzynia biegów:
manualna FWD EURO 6 - 7 sekund
manualna FWD EURO 6.2 s&s- 7,8 sekundy
automatyczna FWD EURO 6 s&s 7,9 sekundy
Takie dane znalazłem.

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 29 lip 2021, 10:33
autor: teodorcool
rafalwr pisze:Skrzynia biegów:
manualna FWD EURO 6 - 7 sekund
manualna FWD EURO 6.2 s&s- 7,8 sekundy
automatyczna FWD EURO 6 s&s 7,9 sekundy
Takie dane znalazłem.

i o dokładnie tych danych ja piszę. Skąd różnica w pędzie od 0 do 100? Moment dla obu skrzyń pokazują taki sam- 300Nm.
Dodatkowo jest info, że mierzyli osobiście (i tu dla obu wersji widnieje 7,5sec.).

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 29 lip 2021, 11:41
autor: kobe24la
Bo pojawił się filtr cząstek stałych w wersjach od wrzesień 2018. A to ustrojstwo dość konkretnie potrafi dławić silnik.
Pamiętam jak kolega w Oplu Singum 1.9 CDTI wycinał DPF-a. Po wycięciu z fabrycznych 150KM wyszło 162KM.

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 29 lip 2021, 14:17
autor: michallwroc
Jest inne zestopniowanie skrzyni biegów. Ta z S&S ma dłuższe biegi, więc i przyspieszenie gorsze. Cała tajemnica :)

Re: Jaka skrzynia w 1.6 turbo 200HP

: 31 sty 2022, 23:15
autor: Pawello
U mnie rocznik 2019 jest taka skrzynia:
TRANS-MT 6SPD 76.5MM M32-6 GN3
Swoją drogą, dziwnie zestopniowana, bo przy prędkościach autostradowych ma dosyć wysokie obroty na 6. biegu. Przesiadłem się z Golfów VII 1.4TSI 150KM oraz 1.5TSI 130KM, którymi spokojnie można było podróżować 160-170km/h. Ten pierwszy miał 3600obr przy 166km/h.