Strona 1 z 4

Opłacalność diesla

: 11 paź 2019, 11:27
autor: Inferno
Czytam tu na forum wątki o spalaniu i widzę, że różnica w spalaniu pomiędzy dieslami a benzyniakami jest rzędu 1 do 1,5 l na 100 km. Różnica w cenie pomiędzy Astrą wysokoprężną a Astrą z zapłonem iskrowym jest około 10 000 zł. Cena paliwa taka sama. W 2019 roku diesle stanowią już tylko 20% sprzedaży nowych aut. Proszę o argumenty, dlaczego kupiliście astry na olej napędowy.

Re: Opłacalność diesla

: 11 paź 2019, 12:26
autor: OORBAN
Inferno pisze:.....różnica w spalaniu pomiędzy dieslami a benzyniakami jest rzędu 1 do 1,5 l na 100 km. .....


Bardzo dyskusyjne porównanie.
W lecie diesel 2,0L po mieście palił mi 6,5L, Astra benzyna 1,4 8,5L
W zimie ten sam diesel 7,5L, astra w okolicy 10-11

Na autostradzie prędkość 160km/h diesel 7,5, astra nie wiem dokładnie. Nie mierzyłem z kija, komp pokazywał 12,5
Przy 130-140 astra mi pali w okolicy 8 litrów.

Nie można jednak tego wszystkiego porównać na zasadzie 1:1, bo np inna pojemność, inne obroty.

Re: Opłacalność diesla

: 11 paź 2019, 13:07
autor: FPWroclaw
Może inaczej. Powiem Ci jak to wygląda z drugiej strony.
Diesle zawsze kupowały osoby które:
- robiły duże przebiegi,
- oczekiwały oszczędności przy zachowaniu dobrej dynamiki.

I tak pierwsza grupa to nieliczni klienci "detaliczni" czyli jednostki które prowadzą działalność gospodarczą - robią dużo km.
Druga grupa to klienci flotowi - firmy. Myślę, że zakup jest podyktowany oszczędnością paliwa. Ciężko zdyscyplinować handlowców - diesel nawet "dociskany" utrzymuje pewne normy spalania. Benzyna już nie - spalanie drastycznie wzrasta powyżej prędkości autostradowych. A jak wiadomo - handlowiec zawsze jest w niedoczasie.
Natomiast tutaj mówimy o osobach robiący 35.000km + Sam robię mniej i mam już trzecią benzynę jako narzędzie pracy (125->200->150KM)

Owszem trafiają się osoby które posiadają Astrę z dieslem z drugiej ręki :)

Re: Opłacalność diesla

: 11 paź 2019, 13:22
autor: Inferno
Dlaczego auta na minuty są zawsze benzynowe? Przykład: MiiMove z Trójmiasta - Astra K 1.4 150 KM automat. Jechałem autem MiiMove około 4 miesiące po uruchomieniu usługi i samochód miał już 18 000 km, o ile był to samochód z początku usługi, a nie jeszcze młodszy, bo ciągle dochodzą nowe wozy w systemie.

Re: Opłacalność diesla

: 11 paź 2019, 13:39
autor: Budus
FPWroclaw pisze:Diesle zawsze kupowały osoby które:
- robiły duże przebiegi,
- oczekiwały oszczędności przy zachowaniu dobrej dynamiki.

lub osoby mające dostęp do ON :D

Re: Opłacalność diesla

: 11 paź 2019, 14:46
autor: FPWroclaw
4 lata sprzedaży Opli i powiem Ci, że Diesle w Astrze w liczbie około 20 sztuk do "nie flot" to max u mnie.

Re: Opłacalność diesla

: 11 paź 2019, 19:30
autor: maciejanek
Poprzednie auto to FordFocus 1.4tdci S/S model 2011r. Spalanie w całych 90k średnio 6.2. Mniej więcej 50% miasto krótkie jazdy do 10km a reszta poza miastem. Na dodatek na dachu bagażni krowerowy przez wiosna/lato/jesień i raz na tydzien dwa rowery.
Zalety: dobra dynamika i w miarę oszczędnie, miła jazda przy 2k obrotów

Zamieniłem na AK 1.4 150KM manual bez S/S. Jak na razie 7.6 średnio na 9k. Aha i GPF (Paweł pisał,że więcej pali o 0,5 l/100). Może jeżdże za mało dynamicznie, ale się staram.

To są inne samochody.

Oba auta prywatne.
Zapomniałem dodać, że najbardziej oszczędne są piesze wędrówki i rowery

Re: Opłacalność diesla

: 11 paź 2019, 19:45
autor: Inferno
maciejanek pisze:Poprzednie auto to FordFocus 1.4tdci S/S model 2011r. Spalanie w całych 90k średnio 6.2.
Zamieniłem na AK 1.4 150KM manual bez S/S. Jak na razie 7.6 średnio na 9k.

Różnica to 1,4 l na 100 km. Zakładając cenę litra paliwa 5 zł, mamy: 1,4 x 5 zł = 7 zł oszczędności na 100 km, czyli 6300 zł oszczędności na 90 000 km. Opłacało się, biorąc pod uwagę różnicę cen samochodów z silnikiem diesla i benzynowym?

Re: Opłacalność diesla

: 11 paź 2019, 20:26
autor: maciejanek
Inferno pisze:
maciejanek pisze:Poprzednie auto to FordFocus 1.4tdci S/S model 2011r. Spalanie w całych 90k średnio 6.2.
Zamieniłem na AK 1.4 150KM manual bez S/S. Jak na razie 7.6 średnio na 9k.

Różnica to 1,4 l na 100 km. Zakładając cenę litra paliwa 5 zł, mamy: 1,4 x 5 zł = 7 zł oszczędności na 100 km, czyli 6300 zł oszczędności na 90 000 km. Opłacało się, biorąc pod uwagę różnicę cen samochodów z silnikiem diesla i benzynowym?


Wtedy 1.5 Boost 150KM był droższy o prawie 10tys. i ON był trochę tańszy. Jeżdziło się bardzo dobrze,więc się opłaciło. A teraz była nagonka na diesle więc przeszedłem na benzynę i nieraz się zapominam, że trzeba krecić :D

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 10:17
autor: YATES
Ja kupiłem Astrę kombi diesel 1,6 110KM z prostego powodu , bo cena była tylko o 1700zł wyższa od wersji benzynowej w tej samej wersji wyposażenia . Nastawiony byłem na silnik benzynowy ale skusiło mnie to , że wersja diesel jest praktycznie w podobnej cenie. Za swojego diesla kombi dałem w tym roku 68400zł , a za benzynę 1,4 125KM chcieli w salonie 66700zł . Mój diesel pali na trasie 3,9 - 4 litry, a przy codziennej jeździe pali 4,5l/100km ( mierzone przy tankowaniu , a nie według komputera) . Średnie spalanie od wyjazdu z salonu komputer pokazuje 4,3l/100km. Astra ST z silnikiem benzynowym spali na pewno minimum 2 litry więcej więc biorąc pod uwagę , że miesięcznie robię średnio około 1600km to jestem w skali miesięcznej minimum 160zł do przodu , a w skali roku to już oszczędność na paliwie w granicach 2 tys zł. Przez 5 letni okres użytkowania ( tyle auto będzie na gwarancji 2 lata + 3 lata) daje to kwotę oszczędności 10 tys zł.
Moim zdaniem przy różnicy 10tys zł w cenie nie opłaca sie diesla ale jak ja kupowałem to różnica była tylko 1700zł

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 10:24
autor: FPWroclaw
Był czas, że Opel dawał mocne dopłaty do silników diesla - np. rok temu gdy fabryki nie miały podzespołów do 1.4, była dopłata do 1,6 SHT oraz 1,6 CDTI.

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 11:43
autor: YATES
FPWroclaw pisze:Był czas, że Opel dawał mocne dopłaty do silników diesla - np. rok temu gdy fabryki nie miały podzespołów do 1.4, była dopłata do 1,6 SHT oraz 1,6 CDTI.

To chyba miałem szczęście i załapałem się na taką dopłatę, bo kupiłem w tym roku nowe auto produkcja grudzień 2018 w cenie praktycznie takiego samego z silnikiem benzynowym 1,4 125KM

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 11:47
autor: ToniEja
Ronica miedzy diesle a beznzyna jest znacznie wieksza. Kolega BMW 3 l diesel na tej samej trasie 6,5 litra " ropy", ja benzyna 1.6l spalilem 9,5 litra beznzyny. Jechalismy razem wiec predkosci podobne.

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 11:51
autor: YATES
ToniEja pisze:Ronica miedzy diesle a beznzyna jest znacznie wieksza. Kolega BMW 3 l diesel na tej samej trasie 6,5 litra " ropy", ja benzyna 1.6l spalilem 9,5 litra beznzyny. Jechalismy razem wiec predkosci podobne.

No i nie ma co ukrywać jazda dieslem sprawia większą frajdę ze względu na wysoki moment obrotowy w mojej Astrze 300 Nm

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 14:11
autor: Slavek
YATES pisze:...przy różnicy 10tys zł ....

Rozumiem , że te 10 tysi masz odłożone na kupkę i potem na coś to wydasz?

Added in 2 minutes 37 seconds:
YATES pisze: No i nie ma co ukrywać jazda dieslem sprawia większą frajdę ze względu na wysoki moment obrotowy w mojej Astrze 300 Nm

Hmmm... :roll: Chyba i ja tyle mam... W benzynie.

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 15:32
autor: tadekfo
Inferno pisze:Czytam tu na forum wątki o spalaniu i widzę, że różnica w spalaniu pomiędzy dieslami a benzyniakami jest rzędu 1 do 1,5 l na 100 km. Różnica w cenie pomiędzy Astrą wysokoprężną a Astrą z zapłonem iskrowym jest około 10 000 zł. Cena paliwa taka sama. W 2019 roku diesle stanowią już tylko 20% sprzedaży nowych aut. Proszę o argumenty, dlaczego kupiliście astry na olej napędowy.


Różnica w spalaniu wynosi nie 1-1,5 litra na 100km ale 3-4 litry. U mnie średnie spalanie z 5k km wynosi 5,2 litra na 100km. W benzynce przy takim samym użytkowaniu 7-8 litra. Sama jazda dieslem jest jak dla mnie przyjemniejsza.

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 18:23
autor: YATES
Slavek pisze:
YATES pisze:...przy różnicy 10tys zł ....

Rozumiem , że te 10 tysi masz odłożone na kupkę i potem na coś to wydasz?

Added in 2 minutes 37 seconds:
YATES pisze: No i nie ma co ukrywać jazda dieslem sprawia większą frajdę ze względu na wysoki moment obrotowy w mojej Astrze 300 Nm

Hmmm... :roll: Chyba i ja tyle mam... W benzynie.

Masz w benzynie ale o mocy 200KM, a to inna półka cenowa . Do Astry 1,6 CDTI 110KM można porównać benzynę 1,4 125Km

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 19:09
autor: Fuks
tadekfo pisze:Różnica w spalaniu wynosi nie 1-1,5 litra na 100km ale 3-4 litry.

Uwielbiam takie stereotypy.
Jeszcze dorzuć, że gnojówka tylko do traktora :).

PS. U mnie po 35 tys przebiegu 6,5 litra średnie a auto używane głównie Warszawa.
Już widzę, jak traktor spala 2,5 litra w mieście. :)

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 19:17
autor: Slavek
U mnie z 45000 mam 7.1 A średnia prędkość też raczej miejska.

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 19:35
autor: OORBAN
Slavek pisze:Hmmm... :roll: Chyba i ja tyle mam... W benzynie.


Tak masz, ale przy jakich obrotach. 200KM daje 300Nm.
Diesel 140KM daje 320Nm, przy obrotach 1750-2750. A benzyna? Trzeba ją kręcić wysoko, wtedy jest moc i moment.
Niejednokrotnie tutaj na forum dziwicie się ludziom, którzy przyśpieszają gwałtownie mając poniżej 2k obrotów.
W dieslu nie robi to problemu.

Zresztą benzyna daje 150KM i chyba 225-230Nm, diesel 140KM i 320Nm, no nie ma co porównywać. Konie to jest ch.., moment robi robotę.

Generalnie każdy silnik ma swoje plusy i minusy.
Największym minusem diesla jest jego trucie (chociaż aktualnie to bardzo dyskusyjna kwestia) oraz drogi w eksploatacji osprzęt. Który notabene jest już w nowym benzynach. Jest prawie wszystko z diesla, chyba tylko egr brakuje.

Benzyna jest dobra do miasta i w trasy gdzie nie trzeba szybko jechać. Ot tak 100-120 km/h. Wtedy ma to sens.
Diesel jest do latania po autostradach z większymi prędkościami.

W Polsce jest dużo diesli bo to import z zachodu, a tam ludzie robią tymi samochodami sporo kilometrów i dlatego taki silnik jest popularny.
Pamiętam jak sam cztery lata temu szukałem używki, takiej 3 lata. Chciałem kombi w benzynie, zgadnij co kupiłem. Tak, znienawidzonego przez wszystkich diesla. W benzynie po prostu nie było w czym wybierać.
Aktualnie sąsiad szuka w miarę młodego rodzinnego kombi w benzynie, cztery lata minęły i nic się nie zmieniło.

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 19:41
autor: ToniEja
YATES pisze:
ToniEja pisze:Ronica miedzy diesle a beznzyna jest znacznie wieksza. Kolega BMW 3 l diesel na tej samej trasie 6,5 litra " ropy", ja benzyna 1.6l spalilem 9,5 litra beznzyny. Jechalismy razem wiec predkosci podobne.

No i nie ma co ukrywać jazda dieslem sprawia większą frajdę ze względu na wysoki moment obrotowy w mojej Astrze 300 Nm
Tu pozwole sie nie zgodzic :). W bezyniakach turbo tez jest niezly moment. w 1.6 jest albo 280 albo 300 Nm i w dodatku zaczyna prawie tak nisko jak w dieslu a konczy sie znacnzie wyzej

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 19:46
autor: OORBAN
Fuks pisze:
tadekfo pisze:Różnica w spalaniu wynosi nie 1-1,5 litra na 100km ale 3-4 litry.

Uwielbiam takie stereotypy.
Jeszcze dorzuć, że gnojówka tylko do traktora :).

PS. U mnie po 35 tys przebiegu 6,5 litra średnie a auto używane głównie Warszawa.
Już widzę, jak traktor spala 2,5 litra w mieście. :)


Nie można porównywać miasta do miasta. Każde jest inne. Moja w mieście w lecie pali 8.5-9,0 i za cholerę nie chce zejść niżej.
Wg katalogu może spalić poniżej 6 i taki wynik też jest do osiągnięcia. W mieście gdzie jest jedna niezakorkowana droga i takie miasta są w Polsce.

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 19:55
autor: ToniEja
Slavek pisze:U mnie z 45000 mam 7.1 A średnia prędkość też raczej miejska.

Pytanie jaka droga jezdzisz?
Moj kolega z Warszawy tez twierdzi ze uzytkuje samochod w miescie. Woekszosc drogi to dojazdy do pracy.... przejezdza kuilkaset metrow, potem jedzie okolo 10 km S8, zjezdza i potem znowu kilkaset metrow. Mimo ze S8 lezy w granicach miasta to to raczej nie jest jazda miejska. Ja mam sredni z 11 tys km 8,5 litra :)... \choc przyznakm ze jednojesdniowe drogi to okolo 1000-1500, miasto polowa, a reszta dwujezdniowki na ktorych samochod pali niewiele mniej niz w miescie

Re: Opłacalność diesla

: 12 paź 2019, 21:13
autor: Slavek
W ścisłym centrum bywam tylko dwa razy w tygodniu. Z pracy i do mógłbym jeździć POWem ale mam dalej i jeżdżę przez miasto. Nie cisne, nie pałuję w maxa. Przyznam że staram się jeździć oszczędnie.

Re: Opłacalność diesla

: 13 paź 2019, 10:11
autor: tadekfo
Fuks pisze:
tadekfo pisze:Różnica w spalaniu wynosi nie 1-1,5 litra na 100km ale 3-4 litry.

Uwielbiam takie stereotypy.
Jeszcze dorzuć, że gnojówka tylko do traktora :).

PS. U mnie po 35 tys przebiegu 6,5 litra średnie a auto używane głównie Warszawa.
Już widzę, jak traktor spala 2,5 litra w mieście. :)

Powodzenia z tym Twoim 6,5 /100 w mieście, chyba że średnia prędkość to 70km/h. Piękne to miasto, bez korków.

Re: Opłacalność diesla

: 13 paź 2019, 13:52
autor: Fuks
tadekfo pisze:Powodzenia z tym Twoim 6,5 /100 w mieście, chyba że średnia prędkość to 70km/h. Piękne to miasto, bez korków.

Mieszkam na Ursusie w Warszawie i dojeżdżam do centrum. Spalanie 6,5 z całego przebiegu.
Śmieszy mnie bardzo jak ktoś pisze, że diesel spali 4 litry a benzyna 8.
Zapraszam na mały test, zrobimy zaproponowaną trasę i porównamy :).

PS.
Czekam na czas kiedy unia wyeliminuje diesla, skończą się mity :)

Re: Opłacalność diesla

: 13 paź 2019, 21:00
autor: Slavek
tadekfo pisze:Powodzenia z tym Twoim 6,5 /100 w mieście, chyba że średnia prędkość to 70km/h. Piękne to miasto, bez korków.

Żeby mieć średnią 70 to trzeba cisnąć 110

Re: Opłacalność diesla

: 13 paź 2019, 21:26
autor: ToniEja
Moja benzyna w miesicie plai ponad 10, nawet w lato.
Zgadzam sie z kolega powzyej, jechałem ostatnio z Zakopanego do domu i średnia prędkość wyszła mi 82km/h :). Jechałem 7ką, połowa drogi to s-ka na której jechałem 150, na pozostałej części jechałem około 100, w terenie zabudowanym zwalniałem do 60.

Re: Opłacalność diesla

: 14 paź 2019, 16:38
autor: YATES
Fuks pisze:
tadekfo pisze:Powodzenia z tym Twoim 6,5 /100 w mieście, chyba że średnia prędkość to 70km/h. Piękne to miasto, bez korków.

Mieszkam na Ursusie w Warszawie i dojeżdżam do centrum. Spalanie 6,5 z całego przebiegu.
Śmieszy mnie bardzo jak ktoś pisze, że diesel spali 4 litry a benzyna 8.
Zapraszam na mały test, zrobimy zaproponowaną trasę i porównamy :).

PS.
Czekam na czas kiedy unia wyeliminuje diesla, skończą się mity :)

Ja mam średnią z całego przebiegu od nowości czyli z 4 tys km spalanie 4,2l/100km czasami przeskoczy na 4,3l/100km. Dla niedowiarów mogę wrzucić zdjęcie. Benzyniak 1,4 125KM na pewno minimum 2 litry musi spalić więcej

Re: Opłacalność diesla

: 14 paź 2019, 17:11
autor: KaMYk
Ale temat :) to jak by się zapytać: wolisz jabłka czy gruszki :)
Jeden lubi diesle i widzi w tym ekonomię drugi wybierze benzynę i też widzi ekonomię.
Zawsze lubiłem diesle za dynamikę. Moment robi tu robotę. Ale to było w czasach, gdy turbo benzyny wchodziły dopiero do seryjnych produkcji. Tak z przyzwyczajenia kupiłem astrę J z 2.0 diesel w automacie. Po programie 202KM i 436 Nm. Pięknie jedzie, ale astra H 2.0T 200KM na 1/4mili mnie zostawiła. Mit runął :)
Zmieniłem zainteresowania w stronę benzyny, ale silników V8. Teraz mam w benzynie 370KM i ponad 500 Nm dostępnych od dołu obrotów i gaz :) Ekonomia jest po stronie V8. Diesel w astrze J kosztuje mnie około 37 zł na 100km, a charger 370 KM z silnika 5.7l tylko około 30 zł. Oczywiście w gazie :). Nie ma co porównywać :) astrę chętnie bym sprzedał, ale kupców nie ma :) cóż, będzie wozić tyłek do pracy :) ale każde następne auto to wolnossacy benzyniak z gazem :)