Slavek pisze:Hmmm...
Chyba i ja tyle mam... W benzynie.
Tak masz, ale przy jakich obrotach. 200KM daje 300Nm.
Diesel 140KM daje 320Nm, przy obrotach 1750-2750. A benzyna? Trzeba ją kręcić wysoko, wtedy jest moc i moment.
Niejednokrotnie tutaj na forum dziwicie się ludziom, którzy przyśpieszają gwałtownie mając poniżej 2k obrotów.
W dieslu nie robi to problemu.
Zresztą benzyna daje 150KM i chyba 225-230Nm, diesel 140KM i 320Nm, no nie ma co porównywać. Konie to jest ch.., moment robi robotę.
Generalnie każdy silnik ma swoje plusy i minusy.
Największym minusem diesla jest jego trucie (chociaż aktualnie to bardzo dyskusyjna kwestia) oraz drogi w eksploatacji osprzęt. Który notabene jest już w nowym benzynach. Jest prawie wszystko z diesla, chyba tylko egr brakuje.
Benzyna jest dobra do miasta i w trasy gdzie nie trzeba szybko jechać. Ot tak 100-120 km/h. Wtedy ma to sens.
Diesel jest do latania po autostradach z większymi prędkościami.
W Polsce jest dużo diesli bo to import z zachodu, a tam ludzie robią tymi samochodami sporo kilometrów i dlatego taki silnik jest popularny.
Pamiętam jak sam cztery lata temu szukałem używki, takiej 3 lata. Chciałem kombi w benzynie, zgadnij co kupiłem. Tak, znienawidzonego przez wszystkich diesla. W benzynie po prostu nie było w czym wybierać.
Aktualnie sąsiad szuka w miarę młodego rodzinnego kombi w benzynie, cztery lata minęły i nic się nie zmieniło.