Dzień dobry. Nie jest to w żadnej mierze odgrzewanie kotleta, ale próba podzielenia się doświadczeniem z tego typu operacją.
Mój poprzedni samochód to Astra H 1,3 CDTI - wycięty DPF i wyprogramowany EGR- przez 100 tys km. żadnych problemów.
Idąc za ciosem w moiej Astrze V CDTI 110 km też próbowałem zaślepić całkowicie EGR . Efekt, po 100 czasem 200 km wyskakuje błąd "zbyt mały przepływ przez EGR" . Metodą prób i błędów doszedłem do sytuacji że z otworm 9 mm w zaślepce błąd nie występuje.
Byłem bardzo zadowolony, bo przy jeździe po mieście DPF wypalał się po 300-400 km, a w trasie nawet 700..........ale do czasu.
Po zrobieniu w takiej konfiguracji 5 tys. km nagle DPF zaczął się wypalać coraz częściej i wg wskazań DPF Monitor już przy 35, a czasem 50 proc. zapełnienia.
Po konsultacji z firmą zajmującą się praniem DPF, oraz biegłym elektronikiem samochodowym (odradzał wyprogramowanie), dowiedziałem się że zaślepienie w tym modelu EGR prowadzi do zapchania DPF i nie wiadomo dlaczego,bo powinno być odwrotnie.
Przestrzegam wszystkich użytkowników. Pranie DPF to teraz ok 600 zł
POZDRAWIAM
Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 17 paź 2021, 08:05
- Posiadane auto: Astra K Hb
- Silnik: 1.6 cdti 110 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma
Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 20 sty 2019, 11:50
- Posiadane auto: Astra V Sports Touer
- Silnik: 1,6/110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kartuzy
- Województwo: Pomorskie
- Been thanked: 1 time
Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma
Lukass331 pisze:Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.
Możesz rozwinąć temat? Jak zaślepiłeś, czym, ile to roboty, jak z wypalaniem?
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 17 paź 2021, 08:05
- Posiadane auto: Astra K Hb
- Silnik: 1.6 cdti 110 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma
tadekfo pisze:Lukass331 pisze:Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.
Możesz rozwinąć temat? Jak zaślepiłeś, czym, ile to roboty, jak z wypalaniem?
Masz dedykowane zaślepki do 1.6 cdti, nie ma dużo roboty, po prostu odkrecasz dwie śruby z przodu i dwie z tyłu, zakładasz zaślepki i skręcasz. Wypala się trochę dłużej ale napewno nie częściej( przynajmniej u mnie ) po zaślepieniu auto ciągnie od samego początku bo wczesniej tak jakby się zastanawiało jechac czy nie Noe wiem jak to określić
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
- Województwo: Wielkopolskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma
Próbowałem zaślepienia EGR w zeszłym roku ale po niedługich testach zrezygnowałem. Po pierwsze przez szybko pojawiający się błąd a po drugie w pewnym momencie % zapełnienie prawie stanęło w miejscu. Dopiero po paru trasach wystartowało wypalanie i było to po ok 700-800km. Obawiałem się tego co doświadczył autor wątku, że z powodu rzadkiego wypalania w pewnym momencie zapcha się DPF. Ten wskaźnik zapełnienia to jakiś wyliczany parametr a nie faktyczne zapełnienie DPF więc lepiej uważać z zaślepianiem EGR.
U mnie jak na moje trasy to wypala się dość często bo zimą między 200-300km ale nie stanowi to dla mnie żadnego problemu. Tak mam od zakupu(72tys. km) a niedługo wskoczy przebieg 200tys. km i spalanie bardzo niskie i żadnych problemów jak na razie.
Ja zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego separatora oleju na odmie bo sama sadza na egr niewiele u mnie zostawia. Ale w kolektorze dolotowym po wymieszaniu sadzy z egr i oparów z silnika to istny armagedon.
Kto czyścił rurkę od egr w dolocie lub map sensor to wie jak tam wygląda
Może jest jakaś inna wersja oprogramowania w tym silniku, która mniej restrykcyjnie to bada albo masz jakieś kombinowane oprogramowanie. Ewentualnie czy sprawdzałeś czy dalej masz zaślepiony EGR? Z cienkiej blaszki potrafi wypalić dziurę w zaślepce.
Co do wypalania DPF to w trakcie tego procesu EGR jest zamknięty więc zaślepienie nie wpływa na wypalanie. Przynajmniej u mnie tak wygląda - sprawdzone na logach z trasy. Więc możliwe, że wypala się dłużej bo jest dopuszczane większe zapełnienie DPF między wypaleniami jak u autora
U mnie jak na moje trasy to wypala się dość często bo zimą między 200-300km ale nie stanowi to dla mnie żadnego problemu. Tak mam od zakupu(72tys. km) a niedługo wskoczy przebieg 200tys. km i spalanie bardzo niskie i żadnych problemów jak na razie.
Ja zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego separatora oleju na odmie bo sama sadza na egr niewiele u mnie zostawia. Ale w kolektorze dolotowym po wymieszaniu sadzy z egr i oparów z silnika to istny armagedon.
Kto czyścił rurkę od egr w dolocie lub map sensor to wie jak tam wygląda
Lukass331 pisze:Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.
Może jest jakaś inna wersja oprogramowania w tym silniku, która mniej restrykcyjnie to bada albo masz jakieś kombinowane oprogramowanie. Ewentualnie czy sprawdzałeś czy dalej masz zaślepiony EGR? Z cienkiej blaszki potrafi wypalić dziurę w zaślepce.
Co do wypalania DPF to w trakcie tego procesu EGR jest zamknięty więc zaślepienie nie wpływa na wypalanie. Przynajmniej u mnie tak wygląda - sprawdzone na logach z trasy. Więc możliwe, że wypala się dłużej bo jest dopuszczane większe zapełnienie DPF między wypaleniami jak u autora
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 lut 2023, 15:02
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 CDTI
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Radomsko
- Województwo: łódzkie
Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma
Gwoli uzupełnienia tematu : zaślepka z otworem 9 mm została założona świeżo po praniu dpf. To że dpf się zapycha doświadczyłem w praktyce i potwierdzają to mechanicy samochodowi (wręcz nie chcą mimo zysku yprogramowywać egr w tym modelu. Dpf został ponownie wyprany i już 7 tys. km, a wszytko wróciło do normy. Wypala się przy jeździe miejskiej co ok. 250 km, a na trasie ok. 500. Ja nikomu nie odradzam, tylko przestrzegam np. własnego doświadczenia.
Być może Astra k ma różny soft silnika. Moja jest z grudnia 2017 r.
Być może Astra k ma różny soft silnika. Moja jest z grudnia 2017 r.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 17 paź 2021, 08:05
- Posiadane auto: Astra K Hb
- Silnik: 1.6 cdti 110 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Zaślepienie EGR Astra V 1.6 CDTI 110 KM trauma
marcin1234 pisze:Próbowałem zaślepienia EGR w zeszłym roku ale po niedługich testach zrezygnowałem. Po pierwsze przez szybko pojawiający się błąd a po drugie w pewnym momencie % zapełnienie prawie stanęło w miejscu. Dopiero po paru trasach wystartowało wypalanie i było to po ok 700-800km. Obawiałem się tego co doświadczył autor wątku, że z powodu rzadkiego wypalania w pewnym momencie zapcha się DPF. Ten wskaźnik zapełnienia to jakiś wyliczany parametr a nie faktyczne zapełnienie DPF więc lepiej uważać z zaślepianiem EGR.
U mnie jak na moje trasy to wypala się dość często bo zimą między 200-300km ale nie stanowi to dla mnie żadnego problemu. Tak mam od zakupu(72tys. km) a niedługo wskoczy przebieg 200tys. km i spalanie bardzo niskie i żadnych problemów jak na razie.
Ja zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego separatora oleju na odmie bo sama sadza na egr niewiele u mnie zostawia. Ale w kolektorze dolotowym po wymieszaniu sadzy z egr i oparów z silnika to istny armagedon.
Kto czyścił rurkę od egr w dolocie lub map sensor to wie jak tam wyglądaLukass331 pisze:Dziwne, ja mam u siebie założona zaślepkę i przez 5 tys km żadnego błędu, zauważyłem tylko że egr wypala się troche dłużej. Czemu niby dpf ma się zapchać ? To są potwierdzone informacje czy po prostu tak ktoś powiedział bo mu się wydaje ? Dużo tez zależy jak jeździsz i w jakim stanie masz dpf.
Może jest jakaś inna wersja oprogramowania w tym silniku, która mniej restrykcyjnie to bada albo masz jakieś kombinowane oprogramowanie. Ewentualnie czy sprawdzałeś czy dalej masz zaślepiony EGR? Z cienkiej blaszki potrafi wypalić dziurę w zaślepce.
Co do wypalania DPF to w trakcie tego procesu EGR jest zamknięty więc zaślepienie nie wpływa na wypalanie. Przynajmniej u mnie tak wygląda - sprawdzone na logach z trasy. Więc możliwe, że wypala się dłużej bo jest dopuszczane większe zapełnienie DPF między wypaleniami jak u autora
Ja nie kombinowałem z żadna blaszką, kupiłem zaślepkę z blach o grubości chyba 3 mm. Nie ma opcji żeby się przepaliła. U mnie od początku założenia zaślepki nie wywalało żadnego błędu. Dpf wypala się co jakieś 200 albo 300 km tak jak u ciebie, większość jazdy jest po mieście. Z oprogramowaniem nic nie kombinowałem a nawet byłem na nieszczęsnej aktualizacji w serwisie zaraz po zakupie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości