Witam.
Mam astrę diesla 1.6, i rok temu wymieniałem rozrząd kompletny (razem z napinaczem i podkładka).
Po półtora roku (ok 15000 km) z powrotem słychać nieprzyjemny zgrzyt, dzwonienie łańcucha przy odpalaniu. Narazie jest to takie delikatne, tylko przy zimnym silniku po chłodnej nocy.
Niektórzy Użytkownicy też pisali o tym, że ten dźwięk wrócił po wymianie rozrządu.
Czy macie na to jakiś sposób?
To co mi niektórzy radzą, to: olej 0W20, sprawdzić ciśnienie oleju w silniku, wymienić pompę olejową, albo dołożyć mocniejsza sprężynę do napinacza… tylko nie wiem czy któraś z tych rzeczy pomoże.
Ktos znalazł remedium?
Dzwoniący łańcuch po wymianie rozrządu
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:46
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo S/S CDTI 110 KM
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 2 times
Dzwoniący łańcuch po wymianie rozrządu
Ostatnio zmieniony 23 paź 2023, 15:53 przez andi16, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2185
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Dzwoniący łańcuch po wymianie rozrządu
Jest na forum dedykowany wątek:
akcje-serwisowe-akcje-naprawcze-zlokalizowane-prob-f17/1-6-cdti-110-km-dziwnie-warczy-t535.html
ale brak merytoryki w nim.
Co do lepkości oleju, zasada jest prosta - im jest ona niższa, tym niższe ciśnienie w układzie smarowania.
Od powyższej zasady jest wyjątek w postaci pompy o regulowanym wydatku, czyli sterowanej komputerem - bez względu na lepkość oleju, ciśnienie w układzie jest z grubsza takie samo.
Niższa lepkość zapewni lepszą pompowalność, czyli olej szybciej dociera do skrajnych węzłów tarcia.
Nie sądzę, żeby lepkość oleju miała wpływ na "terkotanie", które najprawdopodobniej jest przyczyną złej konstrukcji napinacza.
Co do jego lepkości, osobiście przyjąłbym taką zasadą:
- olej wyjściowy 5w30/0w30 - C3 jako podstawa;
- eksploatacja na krótkich odcinkach, częste starty - 0w20
- 0w40/5w40 może być akceptowalne w trybie eksploatacji autostradowej, gdzie nagrzany olej pracuje przez dłuższy okres czasu (i nie mam na myśli obciążeń autostradowych, a pompowalność i częste rozruchy).
Sam 0w20 zapewnia wystarczające warunki przeciwzużyciowe, będąc przy tym o lata świetlne lepszym od 5w30/5w40.
Podpowiedź: szukać olejów z normą VW 508/509.
Ciśnienie w magistrali zawsze warto fizycznie sprawdzić.
Jak będzie zbyt niskie, można pompę wymienić, ale nigdy w odwrotnej kolejności.
Twardsza sprężyna - osobiście uważa to za chybiony pomysł, bo tylko zwiększa napięcie łańcucha co powodować może szybsze jego wyciąganie.
No ale druciarstwo w PL ma się dobrze.
Reasumując, problem po 8 latach od debiutu Astry K nie został rozwiązany.
akcje-serwisowe-akcje-naprawcze-zlokalizowane-prob-f17/1-6-cdti-110-km-dziwnie-warczy-t535.html
ale brak merytoryki w nim.
andi16 pisze:...
To co mi niektórzy radzą, to: olej 0W20, ...
Co do lepkości oleju, zasada jest prosta - im jest ona niższa, tym niższe ciśnienie w układzie smarowania.
Od powyższej zasady jest wyjątek w postaci pompy o regulowanym wydatku, czyli sterowanej komputerem - bez względu na lepkość oleju, ciśnienie w układzie jest z grubsza takie samo.
Niższa lepkość zapewni lepszą pompowalność, czyli olej szybciej dociera do skrajnych węzłów tarcia.
Nie sądzę, żeby lepkość oleju miała wpływ na "terkotanie", które najprawdopodobniej jest przyczyną złej konstrukcji napinacza.
Co do jego lepkości, osobiście przyjąłbym taką zasadą:
- olej wyjściowy 5w30/0w30 - C3 jako podstawa;
- eksploatacja na krótkich odcinkach, częste starty - 0w20
- 0w40/5w40 może być akceptowalne w trybie eksploatacji autostradowej, gdzie nagrzany olej pracuje przez dłuższy okres czasu (i nie mam na myśli obciążeń autostradowych, a pompowalność i częste rozruchy).
Sam 0w20 zapewnia wystarczające warunki przeciwzużyciowe, będąc przy tym o lata świetlne lepszym od 5w30/5w40.
Podpowiedź: szukać olejów z normą VW 508/509.
andi16 pisze:...
... sprawdzić ciśnienie oleju w silniku, wymienić pompę olejową, albo dołożyć mocniejsza sprężynę do napinacza…
Ciśnienie w magistrali zawsze warto fizycznie sprawdzić.
Jak będzie zbyt niskie, można pompę wymienić, ale nigdy w odwrotnej kolejności.
Twardsza sprężyna - osobiście uważa to za chybiony pomysł, bo tylko zwiększa napięcie łańcucha co powodować może szybsze jego wyciąganie.
No ale druciarstwo w PL ma się dobrze.
Reasumując, problem po 8 latach od debiutu Astry K nie został rozwiązany.
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Dzwoniący łańcuch po wymianie rozrządu
Zerknij tu https://astra5klub.pl/off-topic-o-wszystkim-w-wolnym-czasie-f24/naprawy-nie-do-naprawy-t4619.html i poszukaj w czeluściach vod "Naprawy nie do naprawy" a nóż czy tam widelec znajdziesz tam możliwą odpowiedź
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Płock
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Dzwoniący łańcuch po wymianie rozrządu
Nie powinno się tak zdarzyć, ja temat rozrządu śledzę od 3 lat i nie słyszałem i nie czytałem żeby ktokolwiek kto wymienił kompletny zestaw rozrządu i założył podkładkę miał problem z hałasem. U mnie kompletny rozrząd z podkładką i 3 rok cisza. Zdarzało się natomiast że ktoś chciał zaoszczędzić i zakładał samą podkładkę i napinacz i wtedy faktycznie dźwięk powraca bo reszta jest zużyta. Jeśli chodzi o Twój przypadek to wg mnie albo ktoś kto wymieniał rozrząd zrobił coś nie tak czyli nie wymienił czegoś lub w inny sposób poszedł na skróty albo jakiś problem z poziomem lub ciśnieniem oleju. Podkładka zapobiega zapowietrzaniu się napinacza i spływowi oleju z niego więc jeśli reszta czyli koła,napinacz,ślizgi i łańcuch jest nowa to czemu miałoby hałasować. Chyba że dźwięk wydaje co innego.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:46
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo S/S CDTI 110 KM
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 2 times
Re: Dzwoniący łańcuch po wymianie rozrządu
Ratownik90 pisze:Nie powinno się tak zdarzyć, ja temat rozrządu śledzę od 3 lat i nie słyszałem i nie czytałem żeby ktokolwiek kto wymienił kompletny zestaw rozrządu i założył podkładkę miał problem z hałasem. U mnie kompletny rozrząd z podkładką i 3 rok cisza.
Rozrząd wymieniony w całości. Nie patrzyłem na ręce mechanikowi, ale półtora roku była cisza.
A jaki olej używasz?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2023, 15:52 przez andi16, łącznie zmieniany 1 raz.
- PaGo
- Posty: 5199
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 127 times
Re: Dzwoniący łańcuch po wymianie rozrządu
Półtora roku-rok to chłopiec.
Może być półtorej dziewczynki.
Proszę bardzo.
Może być półtorej dziewczynki.
Proszę bardzo.
Nie ręczę za siebie.
- komisarzryba
- Posty: 5904
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Dzwoniący łańcuch po wymianie rozrządu
Ciągle w pracy poprawiam... ale jak grochem o ścianę.
béton brut
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6cdti 110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Płock
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Dzwoniący łańcuch po wymianie rozrządu
andi16 pisze:Ratownik90 pisze:Nie powinno się tak zdarzyć, ja temat rozrządu śledzę od 3 lat i nie słyszałem i nie czytałem żeby ktokolwiek kto wymienił kompletny zestaw rozrządu i założył podkładkę miał problem z hałasem. U mnie kompletny rozrząd z podkładką i 3 rok cisza.
Rozrząd wymieniony w całości. Nie patrzyłem na ręce mechanikowi, ale półtora roku była cisza.
A jaki olej używasz?
5W30 z normą dexos2, aktualnie liquy moly. W takim razie ciężko mi coś doradzić, udaj się do innego serwisu może żeby ktoś obeznany się upewnił że to rozrząd tzn osłuchał porządnie na zimno. Jeśli się potwierdzi to chyba zostaje zdjąć na początek górną pokrywę rozrządu i zobaczyć jak to wygląda, ewentualnie wymienić napinacz i podkładkę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 15 gości